Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

Du er deg nå.

Du får en hjerneskade.

Du blir anderledes enn du er nå.

 

Hvem er du i himmelen?

Den du er sist før du dør?

 

Ingen av delene skulle jeg tro. De som kommer til himmelen får en ny kropp og et nytt navn, sånn som jeg har forstått det. Man blir forvandlet. Det er en annen type eksistens.

 

Luk 20:34 Jesus svarte dem: «Menneskene i denne verden gifter seg og blir giftet bort. 35 Men de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, de verken gifter seg eller blir giftet bort, 36 for de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er deg nå.

Du får en hjerneskade.

Du blir anderledes enn du er nå.

 

Hvem er du i himmelen?

Den du er sist før du dør?

 

Ingen av delene skulle jeg tro. De som kommer til himmelen får en ny kropp og et nytt navn, sånn som jeg har forstått det. Man blir forvandlet. Det er en annen type eksistens.

 

Luk 20:34 Jesus svarte dem: «Menneskene i denne verden gifter seg og blir giftet bort. 35 Men de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, de verken gifter seg eller blir giftet bort, 36 for de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen.

Så når man dør (om kristendommen tar rett) så slutter man enten å eksistere eller så kommer man til helvete?

 

Jeg føler meg litt kverulant nå av en eller annen grunn, men det er hva jeg forsto ut av det så jeg får beklage om det ikke var det du mente. :p

 

Det rare med kristendommen er at man lærer så mye om helvete og så lite om himmelen.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener ikke at man slutter å eksistere i himmelen. Men kroppen vi har nå og alt som har med kroppen å gjøre forsvinner jo. Hvilken grad sjelen har på personligheten vet jeg ikke.

 

Vil si at kristendommen lærer mye mer om himmelen enn helvete. F.eks. profetiene i GT snakker en del om himmelen og også Åpenbaringen i bibelen.

Lenke til kommentar

Siden det tydeligvis foregår en del paralelle debatter i denne tråden (hvilket er helt greit, gitt trådens generelle natur) ber jeg dere om to ting:

1. Gjør det klart - gjerne ved hjelp av sitat av angjeldende post - hva dere svarer på.

2. Begrunn eventuell bruk av bibelsitater og andre henvisninger, ikke anta at de snakker for seg selv. (Med mindre sitatet er det det spørres etter.)

 

Poster uten argumentasjon vil kunne bli regnet som spam. Det gjelder både kristen og ateistisk "forkynnelse". Merk: Slike poster skal rapporteres, ikke kommenteres i tråden.

 

Reaksjoner på dette tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ja et par ting jeg ikke forstår,

 

Hva skal man tro på?

 

Jesus came to confirm the Torah, not to destroy it (Matthew 23:2-3).

While Paul abolished the teachings of the Torah (Acts 13:39).

Klokkelstett Jesus ble korsfestet??

(Mark 15:25) It was the third hour, and they crucified him.

(John 19:14) It was the sixth hour, and he was not yet crucified.

 

Hvem bar korset?

 

(Matthew 27:32) The compelled Simon to bear the cross of Jesus./ also(Luke 23:26)& (Mark 15:21).

(John 19:17) Jesus was bearing his cross himself.

 

Hva han ble hengt på?

 

(Mark 15:21) They put Jesus on the cross.

(Peter 2:24) They put Jesus on the tree./ also (Gal3:13)

 

Hva ga de han drikke?

 

(Mark 15:23) They gave him wine mingled with myrrh to drink.

(Matthew 27:34) Thew gave him vinegar mingled with gall to drink.

 

(Mat 27:5) Judas went and hanged himself.

(Acts 1:18) Judas fell headlong, and burst asunder in the midst, and all his bowels gushed out.

 

Mange kristne på den tiden mente at det var Judas som ble hengt og ikke Jesus bare i Jesus sin skikkelse, noe muslimer også mener.

 

Hvem dro til Jesus sin grav?

 

(John 20:1) Early on the first day of the week, while it was still dark, Mary Magdalene went to the tomb and saw that the stone had been removed from the entrance.

(Mat 28:1) Mary Mag-da-le-ne and another Mary.

(Luke 24:10) Mary Mag-da-le-ne and another Mary and Jo'an-na and some other women.

(Mark 16:1) Mary Mag-da-le-ne and another Mary and Sa-lo'-me.

 

Engel??

 

(John 20:12) One woman saw two angels at the grave of Jesus.

(Mat 28:2) Two women saw one angel.

(Luke 24:3) Three women saw two men.

(Mark 16:5) Three women saw one man.

 

 

Hvem ble fortalt??

 

(Luke 24:9) Mary the Mag-da-le and Mary the Mother of James and Jo'an-na returned back from the grave and told the eleven apostles all of what they saw.

(Mark 16:8) Mary the Mag-da-le and Mary and Sa-lo'-me returned

back from the grave, and did not tell anyone anything because

they were afraid.

 

Så hva skal man tro på?

Har fortsatt ikke fått noe svar på dette?

Lenke til kommentar
Jo det har du.

Nei, eneste du svarte var, ikke hør på Bibelen, bare Jesus sine ord, da sa jeg til deg, Jesus sine ord er jo tatt utifra Bibelen,.

Hvorfor tror du at alle Bibelens forskjellige forfattere må ha samme oppfatning om forskjelige historiske begivenheter ? Har alle journalister eller historikere samme oppfatning om forskjelige begivenheter de skriver om ?

 

Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Lenke til kommentar
Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

 

Prettyboy og IsisHorusSeb:

IsisHorusSeb har rett i en ting:

"Hvorfor tror du at alle Bibelens forskjellige forfattere må ha samme oppfatning om forskjelige historiske begivenheter ? Har alle journalister eller historikere samme oppfatning om forskjelige begivenheter de skriver om ?"

 

DVS, NT er skrevet av forfattere og selv om Jesus hypotetisk sett skulle være sønn av elohim, så er det null garanti for at disse journalister har gjort en god jobb og beskrevet dette korrekt uten å være partisk. Så når du først har forstått dette, hvor ligger da grunnlaget til tro?. Så det er vell her den nyreligiøse vrien kommer inn...forkast bibelen og følg jesus, hva nå enn det skulle bety...???

 

Forkast kua og drikk ku-melk :blush:

 

MEN!, som Pretty sier: Og dette kan jeg lese hvor?

Det IsisHorusSeb gjør er å forkaste "kildemartiellet" og dikte opp en fortolkning som både er i strid i mot sunn fornuft og bibelen. Hvilken religiøs tro er vell enklere å forholde seg til enn den man tilpasser selv :ermm:

 

IsisHorusSeb har ennå ikke gjort rede for hvem den virkelige Jesus Kristus var.

Dette er en forutsettning for å kunne forholde deg til den virkelige Jesus Kristus.

 

Blir det samme som å ta en avgjørelse ved å dytte pekefingeren dypt inn i anus til det prikker i brystkassen, trekke den ut og holde den opp for så å se hvilken side av fingeren som tørkes først.

Lenke til kommentar
Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

I Kirken.

Lenke til kommentar
Du må forholde deg til den virkelige Jesus Kristus ikke bare historien om Ham.

Og dette kan jeg lese hvor?

Lese har du gjort og ikke forstått, du må oppleve Jesus Kristus live.

Oppleve Jesus live?Hvor har du gjort dette?Hvor kan jeg gjøre dette?Så slik Jesus er beskrevet i Bibelen er tull?

I Kirken.

 

hvilken kirke?

har vært i mange kirker jeg, men jeg kan ikke si noe annet enn at han så rimelig dau ut...

 

crucifix-full.jpg

 

 

Ellers så vil jeg påpeke at Satan er i levende live, og ikke minst en sporty fyr.

 

satan_jersey.jpg

Lenke til kommentar

Jeg må også si meg enig med analkløe her. jeg merket aldri noe til Jesus når jeg var i kirka, jeg sto til og med til kristelig konfirmasjon, merka ikke en dritt da heller, jeg tror du merker det du vil merke. Vil du hardt nok merke at Jesus er i live i kirka, så merker du at jesus er i kirka, men da er det ikke fordi han er det, men fordi du merker at han er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...