Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

IHS hva svarer du på i dette innlegget? Denne tråden er ikke lagd for din forkjynnelses skyld. Så fortell meg hva hensikten var her, for meg er det meningsløst.

 

Jeg vil heller be til Satan enn å lese random bibelsitater fra deg.

Tema for tråden er kristendommen og da må du regne med et par Bibel sitater Abigor, samme hvem du tilber.

 

Satan > Er du Guds Sønn, så kast deg ned herfra! For det står skrevet: Han skal gi sine engler befaling om deg. Og de skal bære deg på hendene, så du ikke støter foten mot noen stein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IHS, jeg tror kanskje Abigor reagerte litt på det samme som jeg gjorde. de versene kom jo ut av ingenting, det var veldig,,random. Her er min oppfattelse: masse spørsmål + en god del svar, så helt ut av ingenting et par bibel sitater, og jeg sitter det å bare wtf?!

 

Dessuten, jeg viste ikke at satan var et menneske som kunne skrive.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd der du kan rable ivei med din obskure forkjynnelse og avgudsdyrkelse. Dette er en tråd hvor man stiller spørsmål og svar anngående kristendommen!

 

Tror du dette forumet er lagd så du omvende flest mulig mennesker?

 

Satan > Hvis du tror på Jesus er du en lettlurt idiot.

Lenke til kommentar
IHS, jeg tror kanskje Abigor reagerte litt på det samme som jeg gjorde. de versene kom jo ut av ingenting, det var veldig,,random. Her er min oppfattelse: masse spørsmål + en god del svar, så helt ut av ingenting et par bibel sitater, og jeg sitter det å bare wtf?!

 

Dessuten, jeg viste ikke at satan var et menneske som kunne skrive.

Betyr det også at du ikke forstår hvorfor Abigor fikk dette siste Bibel sitatet ?

 

 

Dette er ikke en tråd der du kan rable ivei med din obskure forkjynnelse og avgudsdyrkelse. Dette er en tråd hvor man stiller spørsmål og svar anngående kristendommen!

 

Tror du dette forumet er lagd så du omvende flest mulig mennesker?

 

Satan > Hvis du tror på Jesus er du en lettlurt idiot.

Nei, men det er et fint Forum å gjengi Guds livgivende ord i.

 

Linken din virker ikke.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
IHS, jeg tror kanskje Abigor reagerte litt på det samme som jeg gjorde. de versene kom jo ut av ingenting, det var veldig,,random. Her er min oppfattelse: masse spørsmål + en god del svar, så helt ut av ingenting et par bibel sitater, og jeg sitter det å bare wtf?!

 

Dessuten, jeg viste ikke at satan var et menneske som kunne skrive.

Betyr det også at du ikke forstår hvorfor Abigor fikk dette siste Bibel sitatet ?

 

Ser ut som du ikke forstår hva jeg sier.

 

jeg sa, at jeg synes at de sitatene kom helt ut fra ingenting, og det var det jeg reagerte på.

Lenke til kommentar
IHS, jeg tror kanskje Abigor reagerte litt på det samme som jeg gjorde. de versene kom jo ut av ingenting, det var veldig,,random. Her er min oppfattelse: masse spørsmål + en god del svar, så helt ut av ingenting et par bibel sitater, og jeg sitter det å bare wtf?!

 

Dessuten, jeg viste ikke at satan var et menneske som kunne skrive.

Betyr det også at du ikke forstår hvorfor Abigor fikk dette siste Bibel sitatet ?

Ser ut som du ikke forstår hva jeg sier. jeg sa, at jeg synes at de sitatene kom helt ut fra ingenting, og det var det jeg reagerte på.

Du må jo lese innleggene i riktig rekkefølge for å få med deg sammenhengen.

Lenke til kommentar
Adam og Eva fikk sønnene Kain og Abel. Etter at Kain drepte Abel flyttet han til landet Nod hvor han giftet seg og fikk sønnen Hanok.

 

Og hvor kom så disse andre menneskene fra om Adam (#1), Eva (#2), Kain (#3?) og Abel (#4?) var de første menneskene. Humpet dem apekatter eller aliens for så å få barn med barna deres igjen?

 

Jeg ler av hele sulamitten, men nå er jeg en djevel utifra enkeltes beskrivelse. :thumbup:

Lenke til kommentar
Adam og Eva fikk sønnene Kain og Abel. Etter at Kain drepte Abel flyttet han til landet Nod hvor han giftet seg og fikk sønnen Hanok.

Og hvor kom så disse andre menneskene fra om Adam (#1), Eva (#2), Kain (#3?) og Abel (#4?) var de første menneskene...

Det forteller GT ingen ting om. Spiller det noen rolle ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Adam og Eva fikk sønnene Kain og Abel. Etter at Kain drepte Abel flyttet han til landet Nod hvor han giftet seg og fikk sønnen Hanok.

Og hvor kom så disse andre menneskene fra om Adam (#1), Eva (#2), Kain (#3?) og Abel (#4?) var de første menneskene...

 

Det forteller GT ingen ting om. Spiller det noen rolle ?

 

Var kanskje litt dumt av meg å fjerne det du hadde svart på. Poenget mitt var vel at alt dette blir veldig lite troverdig. Det hjelper heller ikke at kristne kommer med totalt forskjellige meninger fra samme tekstene. For ikke å glemme evnen til å plukke ut den teksten som passer dem best og forkaste det andre som galt osv.

 

En ting jeg kom til å tenke på; Kommer kattene mine eller dyr generelt til himmelen?

De har personlighet og de føler jo også smerte og glede som mennesker.

Er det den fraværende evnen til å tro på guden din som gjør dem mindreverdig?

 

Hva om et menneske dreper et dyr eller et dyr dreper et menneske, hva er egentlig forskjellen?

Menneske er bare en videre utviklet ape.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
En ting jeg kom til å tenke på; Kommer kattene mine eller dyr generelt til himmelen?

De har personlighet og de føler jo også smerte og glede som mennesker.

Er det den fraværende evnen til å tro på guden din som gjør dem mindreverdig?

 

Det eneste bibelstedet som jeg vet om, som snakker om ånden til dyr, er Forkynnerens Bok, kapittel 3:

 

19 for det går menneskenes barn som det går dyrene; den samme skjebne rammer dem; som den ene dør, så dør den andre, og en livsånde har de alle; mennesket har ikke noget fortrin fremfor dyret; for alt er tomhet. 20 De farer alle til ett sted; de er alle blitt til av støvet, og de vender alle tilbake til støvet. 21 Hvem vet om menneskenes ånd stiger op, og om dyrets ånd farer ned til jorden?

 

Og det sier jo ikke noe sikkert.

 

Tror det blir feil å si at dyr er mindreverdige (altså i negativ betydning), Jesus sa jo:

 

Matt 6:26 Se på fuglene under himmelen! De sår ikke, de høster ikke og samler ikke i hus, men den Far dere har i himmelen, gir dem føde likevel. Er ikke dere mer verd enn de? 27 Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? 28 Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Se på liljene på marken, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke, 29 men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. 30 Når Gud kler gresset på marken så fint, det som gror i dag og kastes i ovnen i morgen, hvor mye mer skal han ikke da kle dere – dere lite troende!

Matt 10:29 Selges ikke to spurver for en skilling? Og ikke én av dem faller til jorden uten at deres Far er der. 30 Ja, hvert hårstrå dere har på hodet, er talt. 31 Så vær ikke redde! Dere er mer verd enn mange spurver.

 

Altså beskrives det at Gud bryr seg om både gress, blomster og fugler (osv.) men at mennesker er mer verd.

 

Hva om et menneske dreper et dyr eller et dyr dreper et menneske, hva er egentlig forskjellen?

 

Bibelen forteller ikke, så vidt jeg vet, om at dyr har moralsk ansvar. Altså det er ingen skriftsteder som beskriver dyr som blir straffet for å drepe mennesker.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

En mann lever med kone og barn og de har et kjempe bra forhold til mannen en dag får en hjerneskade som endrer personligheten hans. Kona og barna kjenner han ikke igjen og det ender med at mannen skiller seg og får seg en ny familie.

 

Når mannen dør. Hvem versjon av han kommer til himmelen?

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
En mann lever med kone og barn og de har et kjempe bra forhold til mannen en dag får en hjerneskade som endrer personligheten hans. Kona og barna kjenner han ikke igjen og det ender med at mannen skiller seg og får seg en ny familie.

 

Når mannen dør. Hvem versjon av han kommer til himmelen?

 

Jeg tror ikke at det er en synd dersom man gjør noe galt uten å vite at det er galt.

 

Jak 4:17 Den som vet hva godt han burde gjøre, men ikke gjør det, han synder.

 

Altså synd er å gjøre noe man vet er ondt.

 

Rom 14:14 I Herren Jesus vet jeg sikkert og visst at ingenting er urent i seg selv. Men for den som mener at noe er urent, er det urent.

 

Det man mener er urent, er noe urent, og man bør unngå det.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
En mann lever med kone og barn og de har et kjempe bra forhold til mannen en dag får en hjerneskade som endrer personligheten hans. Kona og barna kjenner han ikke igjen og det ender med at mannen skiller seg og får seg en ny familie.

 

Når mannen dør. Hvem versjon av han kommer til himmelen?

 

Jeg tror ikke at det er en synd dersom man gjør noe galt uten å vite at det er galt.

 

Jak 4:17 Den som vet hva godt han burde gjøre, men ikke gjør det, han synder.

 

Altså synd er å gjøre noe man vet er ondt.

 

Rom 14:14 I Herren Jesus vet jeg sikkert og visst at ingenting er urent i seg selv. Men for den som mener at noe er urent, er det urent.

 

Det man mener er urent, er noe urent, og man bør unngå det.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ENIG!!!

Lenke til kommentar
En mann lever med kone og barn og de har et kjempe bra forhold til mannen en dag får en hjerneskade som endrer personligheten hans. Kona og barna kjenner han ikke igjen og det ender med at mannen skiller seg og får seg en ny familie.

 

Når mannen dør. Hvem versjon av han kommer til himmelen?

 

Jeg tror ikke at det er en synd dersom man gjør noe galt uten å vite at det er galt.

 

Jak 4:17 Den som vet hva godt han burde gjøre, men ikke gjør det, han synder.

 

Altså synd er å gjøre noe man vet er ondt.

 

Rom 14:14 I Herren Jesus vet jeg sikkert og visst at ingenting er urent i seg selv. Men for den som mener at noe er urent, er det urent.

 

Det man mener er urent, er noe urent, og man bør unngå det.

 

Sa ikke noe om synd.

Poenget var at personligheten hans hadde forandret seg etter en hjerneskade. Er ikke hjernen mellomleddet mellom kropp og sjel? Er det ikke sjelen som kommer til himmelen?

Lenke til kommentar
Sa ikke noe om synd.

Poenget var at personligheten hans hadde forandret seg etter en hjerneskade. Er ikke hjernen mellomleddet mellom kropp og sjel? Er det ikke sjelen som kommer til himmelen?

 

Forstår ikke spørsmålet, går det ann å omformulere det?

 

Det er ikke personligheten til mennesker som gjør at de blir frelst eller ikke, hvis det var det du mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...