Gå til innhold

Er det noe du ikke forstår ved kristendommen?


Anbefalte innlegg

Nei, verden er full av liv. Man må være svært kristen for å påstå at verden er død.

 

Liv er fenomenet som skiller bakterier, dyr og andre organismer fra døde organismer og fra anorganiske gjenstander som krystaller.

 

Det eksisterer ingen enkeltfaktor som definierer alt liv. De fleste definisjoner er en samling av flere kriterier. De vanligste kriteriene som inngår er:

 

* metabolisme (Levende organismer forbruker noe og lager avfalsstoffer)

* Evnen til formering

* Evnen til å tilpasse seg til miljøbetingelsen (evolusjon).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, verden er full av liv. Man må være svært kristen for å påstå at verden er død.

 

Liv er fenomenet som skiller bakterier, dyr og andre organismer fra døde organismer og fra anorganiske gjenstander som krystaller.

Dette er lavere livsformer.

Jesus Kristus snakker om det høye gudommelige livet som verden mistet for lenge siden .

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, verden er full av liv. Man må være svært kristen for å påstå at verden er død.

Liv er fenomenet som skiller bakterier, dyr og andre organismer fra døde organismer og fra anorganiske gjenstander som krystaller.

Dette er lavere livsformer. Jesus Kristus snakker om det høye gudommelige livet som verden mistet for lenge siden.

Isåfall snakket han ikke sant, for guddommelig liv har aldri forsvunnet.

Det guddommelig liv gikk tapt i samme øyeblikk våre forfedre billedlig "spiste av det giftige treet" Verden sank ned i skyld, skam og frykt. Verden døde. Veien ut er Jesus Kristus.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg regner med at Satan er en ganske intelligent person. Hvis han ønsker å trekke til seg flere sjeler, hvorfor starter han ikke med en slags kampanje? Evig lidelse og helvete kan umulig være bra PR? Hvorfor appelerer han ikke til menneskeheten ved å si at helvete virkelig ikke er så fælt som karen ovenpå skal ha det til. Du får din egen leilighet med romservice (jeg har skjønt at han er ganske mektig han og så dette må han kunne ordne), vi har grillfester på onsdager og lørdager, fester holdes etter egen vilje, lelighetene har forøvrig lydtette vegger så man slipper å bli plaget av uønsket bråk. Hvorfor legger ikke den godeste Leviathan litt opp til at folk kanskje blir tiltrekt av tanken på et helvete? Hvis jeg hadde fått en slik åpenbaring av Satan, et veldig rimelig forslag med individuell frihet, men med lover av en rimelig og intelligent diktator, hvorfor ikke? Det er da så mye bedre enn alternativet - tro på meg eller brenn!

Lenke til kommentar
Ville Jesus i dag blitt diagnosert som Skitzofren (eller hvordan pokker man skriver det)

 

Det jeg mener med dette var egentlig at jeg fortsatt ikke kjønner hvordan gud og jesus kan være samme person, ved mindre han var skitzofren da.

Du vet tydligvis ikke hva schizofreni er.

http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

 

Forøvrig vet jeg hva Schizofreni er, det trenger ikke være splittet personlighet jeg vet, men du svarte fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Grunnen til at jeg skrev Schizofren er fordi at da kjønner folk flest hva du skal fram til. Veldig mange tror jo at Schizofreni bare er splittet personlighet.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Havner spedbarn og dødfødte i helvete?

 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, de har ikke gjort noe galt.

De har arvesynd, så jo; de havner i Helvete.

Arvesynd døden kan man komme ut av. Helvete døden kan man ikke komme ut av.

Kun ved tro.

Nei, man kan be for den døde.

 

Ja, men det hjelper ikke. Frelsen er en gave som man må ta imot, og det gjør man kun ved tro. Du kan be for at en person skal makte å se Gud, men du kan ikke få han til himmelen direkte ved bønn.

Lenke til kommentar
Arvesynd, hva i all verden er det?

 

Kjernen i Kristendommen. Mennesket er født som synder, og trenger Jesu frelse for å unngå å komme til Helvete.

 

Kjernen i kristendommen?

 

Ikke i den kristendommen jeg kjenner. Da er jo hele essensen i "Jesus levde et syndefritt liv som ingen andre kunne klare, for så å dø på korset uskyldig" bla bla, helt borte.

 

Kjernen er at ingen mennesker klarer å leve et syndefritt liv, og derfor trenger tilgivelse. Ikke at du er født en synder o.O

Lenke til kommentar
Jeg synder aldri.

 

Hilsen en glad hedonist. :)

Ikke jeg heller. Mye lettere å planlegge ting litt slik at en ihvertfall slipper å angre på dårlige valg etterpå. Synd er igrunn bare tull og kun til anvendelse på de som tror på slikt tull. Har klart meg uten synd i snart førti år jeg :)

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke forstår ved kristendommen, som jeg nylig nevnte i en annen tråd.

 

Jesus selv sa at de som er rike og eier mye kommer til å ha vansker med å komme inn i himmelriket. Så hvorfor har ikke kristne noen problemer med å eie mye og benytte seg av vestlig luksus?

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke forstår ved kristendommen, som jeg nylig nevnte i en annen tråd.

 

Jesus selv sa at de som er rike og eier mye kommer til å ha vansker med å komme inn i himmelriket. Så hvorfor har ikke kristne noen problemer med å eie mye og benytte seg av vestlig luksus?

Han sa ikke "vansker" med å komme inn i himmelriket

En kamel kan umulig gå gjennom et nåløye.

 

"Da disiplene hørte dette, ble de helt forskrekket og spurte: «Hvem kan da bli frelst?» Jesus så på dem og sa: «For mennesker er dette umulig"

 

Hvorfor har du så vanskelig for å forstå hva det er Han sier, O3K ?

 

Ser du ikke at dette blir det samme som når Han sier: Vær da fullkomne slik deres himmelske Far er fullkommen. Eller når Han sier hogg av hånden din og riv ut øye ditt.

 

Allt dette er umulig for mennesker. Alltså er ikke dette veien å gå.

 

Retorisk ironi > http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...