Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg føler meg upopulær og ukul

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg føler meg så upopulær...

Jeg føler at jeg ikke kjenner noen nesten... Jeg har venna mine på skolen altså 5-6 stykker som henger her og der med andre folk mens jeg bare henger etter dem å føler meg så ubrukelig.. Jeg er også veldig ukul.. Og jeg vet ikke hvorfor folk ikke vil bli kjent med meg.. Jeg er snill grei og snakker med alle folka ogsånt jeg er heller ikke så stygg at de ikke tørr å være med meg ;S jeg var veldig usikker på meg selv før men nå har jeg blitt bedre snakker med de folka jeg vil ogsånt men jeg shønner ingenting nå. søstra mi er et år eldre og hu er kjent med hele byen nesten.. Hun er populær og alt det der. Hun er kjent med alle folka på trinne mitt og alle syns hun er kul ogsånt Og jeg er så utrolig misunnelig på henne.. Jeg spørr henne ossen har du blitt så populær ler hun av meg og sier,, hakke peiling jeg tuller ogsånt med alle folka og de kommer bare bort til meg... Kan det være det at hun er morsom? men det er ikke alle de folka som er kule... Jeg begynner å bli mer usikker på meg selv og er så trist.. Jeg har ikke vært noe særlig me gutter ogsånt før men nå i det siste har jeg snakka med noen av dem. Også har venna mine hørt at de syns jeg er veldig deilig pen ogsånt av de gamle gutte venna mine, hvorfor gidder de ikke snakker med meg? :S det er ikke det at jeg forventer at alle skal like meg men jeg vil jo så gjerne bli venner med dem og mer kjent.. Hva er det jeg må gjøre for å bli litt mer kul å få folk til å like å være med meg? Jeg shønner ikke ossen de populære har blitt så populære for jeg ser egentli ingen forskjell mellom oss... Eller det er jo en ting, de har veldig barnesllig humor noen av dem.. Jeg har ikke lyst til å være den jeg er lenger...Og jeg har heller ingen hobby elr no og orker heller ikke begynne på no klubb eller no sånt.. Jeg er så deppa nå.. :(

det er sikkert veldig barneslig å lese dette jeg har skrivd men jeg trenger virkelig å snakke med noen..

Noen som har no gode ideer? jente 15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg selv har noe lignende situasjon, kjenner ingen, har ingen venner og sliter med dårlig selvbildet. Grunnen er oxo at jeg er ny i klassen og de fleste medelever kjenner hverandre fra ungdomskolen .. Jeg har tenkt mye på hvorfor folk ikke vil prate med meg, men tenker i det siste at det er kanskje noe med meg. Jeg er ikke kul og vil ikke bli det og populær er jeg også ikke.. Så, jeg synes at du må ikke tenke på å bli kul eller populær. Egentlig hadde jeg ikke stresset meg med å få ”vennener” som ikke vil være med meg fordi jeg er ukul og upopulær.

Så, mitt råd til deg er at du må være den du er!

Som sagt lurer jeg også på det samme og håper vi får svar;)

Lenke til kommentar

Jepp heng med de du liker å henge med, ingen vits i å henge med folk du ikke er noe glad i. Kan si med en gang at jeg har kun et par folk jeg liker å henge med, og enda færre venner. Annet enn bandet jeg spiller i så har jeg 3 ordentlige venner.

Lenke til kommentar

Smil mye :) Om man er deppa ser du nok ikke ut som du går på lykkepiller i fjeset vil jeg tro. Så kansje folk ikke tør å snakke med deg siden du ser litt trist/sur ut? Det hjelper hvertfall veldig om du kan prøve å vikre litt glad og sprudlende, da vil folk snaklke med deg. Selv om det jo er vanskelig å virke glad om man egentlig ikke er det. Tror det vil gå bra jeg!

Lenke til kommentar
Og jeg har heller ingen hobby elr no og orker heller ikke begynne på no klubb eller no sånt.. Jeg er så deppa nå.. :(

Det å skaffe seg en hobby, eller noe annet utenfor skolen er faktisk ikke så dumt. I mer ”ressurssterke” familier er det vanlig å sørge for at barna har noe de driver med utenfor skolesammenheng. Dette kan være viktig på flere måter, da det kan gi følelsen av mestring utenfor skolen, samtidig som det også kan gi det et nettverk utenfor skolen, (blant annet).

Selvtillit er ikke noe man bare har, det er noe man må bygge opp og sørge for å bevare. Har du ett nettverk både på og utenfor skolen, vil du i perioder du føler du ikke har det så lett på skolen kunne støtte deg til det nettverket du har utenfor skolen, (og motsatt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...