Gå til innhold

Hva betyr "dog" ?

Pondus777

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lurer på hva dog betyr? Vet ikke om dette blir helt rett siden jeg ikke vet hva ordet betyr, men her er et eksempel som jeg tror er rett: "Den pc'n fra acer er dog ikke like bra som den fra asus".

Noen som vet hva det betyr og i hvilke setninger jeg kan bruke det i ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har alltid lurt på hvorfor enkelte spør om betydningen av ord i et forum istedenfor bare å slå det opp i ei ordbok.
OT: Det har nok kanskje noe med at youtube-generasjonen drar nytte av mulighetene i den digitale tidsalderen istedenfor å lete frem en "analog" ordbok. Vi svarer jo, så systemet fungerer.
Lenke til kommentar
Har alltid lurt på hvorfor enkelte spør om betydningen av ord i et forum istedenfor bare å slå det opp i ei ordbok.
OT: Det har nok kanskje noe med at youtube-generasjonen drar nytte av mulighetene i den digitale tidsalderen istedenfor å lete frem en "analog" ordbok. Vi svarer jo, så systemet fungerer.

Jeg stoler nå mer på en nettbasert ordbok (som ikke er mer analog enn et forum) enn på at jeg skal få riktig svar fra dem som tilfeldigvis svarer. Man får gjerne mange forskjellige, ofte motstridende svar, og da er man jo like langt. Dessuten går det jo enormt mye kjappere å slå opp ordet selv enn å vente på at noen kanskje svarer. Vi som er en generasjon eller to eldre enn youtube-generasjonen, er åpenbart en smule mer praktisk anlagt, har mer dataerfaring og vet hvor vi skal finne informasjonen vi trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt kunne man slanket forumet med 95% dersom folk flest tok seg tid til å spørre onkel google før de opprettet en post. Selv om det et vesentlig enklere å slå opp ordet i en ordbok (gjerne digital), får trådstarter mer igjen enn bare ren informasjon ved å lage denne tråden. Det er også takket være tråder som denne at onkel google kan svare på det meste. Selvsagt kan man se på denne posten som unyttig, men jeg er av den oppfatning av at all informasjon er god informasjon, selv når det bare er ren redundans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...