Pondus777 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei Lurer på hva dog betyr? Vet ikke om dette blir helt rett siden jeg ikke vet hva ordet betyr, men her er et eksempel som jeg tror er rett: "Den pc'n fra acer er dog ikke like bra som den fra asus". Noen som vet hva det betyr og i hvilke setninger jeg kan bruke det i ? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Fra bokmålsordboka: "dog adv (lty, sm o s norr þó) 1 likevel glad og d- vemodig / like all slags mat, d- ikke lutefisk 2 ikke desto mindre, like fullt det var kanskje tilfeldig, men d- ... / det får d- være grenser" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 tolker det som et annet ord for men Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 "Dog" er ikke et annet ord for "men", men det kan dog brukes i slike sammenhenger som dette. Selv mener jeg "dog" er veldig nært ordet "da". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det kan tolkes omtrent som "på den annen side". Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 De engelske oversettelsene er: "however", "yet", "still". Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har alltid lurt på hvorfor enkelte spør om betydningen av ord i et forum istedenfor bare å slå det opp i ei ordbok. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Riktignok. Det medfører riktighet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har alltid lurt på hvorfor enkelte spør om betydningen av ord i et forum istedenfor bare å slå det opp i ei ordbok.OT: Det har nok kanskje noe med at youtube-generasjonen drar nytte av mulighetene i den digitale tidsalderen istedenfor å lete frem en "analog" ordbok. Vi svarer jo, så systemet fungerer. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Det betyr hund. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 5. april 2009 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det finnes ordbøker på nett også. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har alltid lurt på hvorfor enkelte spør om betydningen av ord i et forum istedenfor bare å slå det opp i ei ordbok.OT: Det har nok kanskje noe med at youtube-generasjonen drar nytte av mulighetene i den digitale tidsalderen istedenfor å lete frem en "analog" ordbok. Vi svarer jo, så systemet fungerer. Jeg stoler nå mer på en nettbasert ordbok (som ikke er mer analog enn et forum) enn på at jeg skal få riktig svar fra dem som tilfeldigvis svarer. Man får gjerne mange forskjellige, ofte motstridende svar, og da er man jo like langt. Dessuten går det jo enormt mye kjappere å slå opp ordet selv enn å vente på at noen kanskje svarer. Vi som er en generasjon eller to eldre enn youtube-generasjonen, er åpenbart en smule mer praktisk anlagt, har mer dataerfaring og vet hvor vi skal finne informasjonen vi trenger. 1 Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Strengt tatt kunne man slanket forumet med 95% dersom folk flest tok seg tid til å spørre onkel google før de opprettet en post. Selv om det et vesentlig enklere å slå opp ordet i en ordbok (gjerne digital), får trådstarter mer igjen enn bare ren informasjon ved å lage denne tråden. Det er også takket være tråder som denne at onkel google kan svare på det meste. Selvsagt kan man se på denne posten som unyttig, men jeg er av den oppfatning av at all informasjon er god informasjon, selv når det bare er ren redundans. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Riktignok. Det medfører riktighet. Det medfører riktighet ja, hvor har du hørt det? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå