kjetilbjt Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg har en sang jeg gjerne bare skulle ha hatt melodien på.. Den består av en stemme og en melodi, og jeg har prøvd med Virtual DJ og fjerne stemma til mannen som synger, men greier det ikke, noen som kan dette, og som kan gjøre det for meg, eller fortelle meg hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Dette er vell umulig å få ordentlig til siden all lyden er på samme lyd-spor. Du kan jo finne ut hvor lys/mørk stemme mannen har og dempe den men equalizer da... Lenke til kommentar
kjetilbjt Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Dette er vell umulig å få ordentlig til siden all lyden er på samme lyd-spor. Du kan jo finne ut hvor lys/mørk stemme mannen har og dempe den men equalizer da... Jaha, men har hørt om en som sier det går i Virtual DJ, men han fikk ikke gjort det for meg pga. PC'en hans som var fucka.. Men hvis noen lurer så er det denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=B5P4XPhLTUI...feature=related Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er heldigvis mere enn bare equalising som kan gjøres for å fjerne en vokal Dersom sangen er i stereo, er det håp! Det er mulig å gjøre paneringsbestemt fjerning av lyd i stereolyd, dersom man har spesiellt utstyr for dette. Dersom vokalen er midt i stereobildet da, noe den ganske ofte pleier å være, så kan man på en ganske overbevisende måte få den vekk. Jeg har utstyr som gjør slikt, så hvis du kan sende meg en MP3 av sangen, så skal jeg se på det. Dersom stereobasert korrigering ikke fungerer, har jeg også en støyfjerner som kan fjerne vokal ganske greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå