Gå til innhold

Problemer med å få vist Flash fil på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter idag med et prosjekt i IT faget på skolen. Oppgaven var å bruke Dreamweaver til å lage siden om min hjemby.

I det hele tatt så lagde vi selve siden i dreamweaver, og menyen i Flash. Alt fungerer kjempe flott hos en venn, men derimot dårlig på min bærbare PC, stasjonæren OG maskinene på skolen. Har prøvd å feilsøke litt, men filen vil ikke bli vist. Får ikke kjørt Flash menyen i Internet explorer, Firefox, Opera OG Dreamweaver, så noe er tydeligvis galt.

Alt fungerer som sagt hos kompisen. Det jeg synes er litt rart er at jeg ikke får kjørt Flash filen i Dreamweaver heller. Menyen blir kun svart.

Har prøvd å deaktivere alt av sikkerhet i Internet Explorer og andre nettlesere, men det fungerer fortsatt ikke.

Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette, og hvorfor det ikke går?

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke Flash CS4 på noen av disse maskinene, men skal teste dette senere.

Usikker på om dette sier dere noe, men koding av Flash fil:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0" name="Flash tittel" width="900" height="200" id="Flash tittel">

<param name="movie" value="../bergen.swf" />

<param name="quality" value="high" />

<param name="BGCOLOR" value="#000000" />

<embed src="../bergen.swf" width="900" height="200" quality="high" pluginspage="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" bgcolor="#000000" name="Flash tittel"></embed>

</object>

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar

En annen ting jeg ser også, er når jeg kjører en av sidene i Dreamweaver og trykker på flash filen, og kjører denne, så blir filen svart. Og høyreklikker jeg, står det "movie not loaded"

Kan det ha noe å gjøre med at jeg ikke har Adobe Flash CS4 på maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...