Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når dama slår?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest mr. mister bob

La meg begynne å med å si at jeg IKKE synes det er greit å slå dama. Uansett situasjon og omstendighet.

Men hva om det er motsatt. Når dama slår? Litt i lys av hva som stod i avisene om at Mira Craig banket opp eks-kjæresten for ca. fire år siden. Når jeg leste dette, visste jeg ikke helt hva jeg skulle tro. En del folk gikk negativt ut mot Craig og mente at hun går foran med et dårlig eksempel for unge jenter.

Burde det være grunnlag for politianmeldelse når dama slår/angriper typen? Og da tenker jeg selvsagt ikke på en enkelt sjelden ørefik eller at dama kjefter litt. Burde det være grunnlag for anmeldelse kun om dama er typen fysisk overlegen (noe som ikke ofte er tilfelle, men det kan skje)? Eller burde det være grunnlag for det uansett? Eller er det kult, morsomt og "sexy" når dama banker opp typen?

Hva mener DU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mr. mister bob
Latterlig hvis det er dama i paret som er big boss ja.
/

La meg understreke at jeg selv aldri har hatt noe forhold til en dominerende/vanskelig/voldelig etc. dame. Og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar

Mange som utnytter at man "ikke slår damer", og noen av dem kunne fortjent en lærepenge. Uten at det ville vært fra meg ;)

Burde være omtrent samme reaksjon som når mannen slår. Forskjellen er bare at mannen fort kan gjøre mer skade.

Heldigvis for menn, så er vi ofte fysisk sterkere og kan forsvare oss uten å gi en rett høyre tilbake.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar
Gjest mr. mister bob
Vi prøver en gang til, og alle holder seg seriøse og forsøker å svare trådstarter/diskutere. 1 innlegg + kommentar slettet.

Enig. Jeg vil ha en debatt rundt dette, ikke tullete innlegg som fører til at tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest mr. mister bob
Jeg hadde unngått å bli sammen med en jente som kunne gjort så stor skade på meg. Det er ikke spesielt hot med muskler uansett.

Der er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar

At slike diskusjoner i det hele tatt kommer opp tyder på at utsiktene til likestilling er labre. På bunn-nivå: Det er like ille uansett hvem som slår. Så kan man begynne å diskutere hvorvidt det er noe mer galt at den ene personen slår enn den andre siden det er styrkeforskjell. Kanskje den svake parten er overbevist om at slaget ikke vil gjøre mye skade, mens den sterke har det motsatt. Da kan man si at det som ligger bak volden egentlig er ganske forskjellig, men uansett: de moralske implikasjonene kommer ikke av at den ene er mann og den andre kvinne, men at den ene er sterkere enn den andre.

Hvis man ønsker å ha et personlig prinsipp om at man ikke slår kvinner må man bare det, men er ikke egentlig det prinsippet mer om at man ikke slår medmennesker i et visst forhold til en selv? Altså, hvis ei sterk og stygg burugle som du ikke har sjans på eller vil ha sjans på går bananas på deg, da tror jeg du tar igjen (hvis du ville gjort det samme mot en "mann"). Man unngår stort sett å slå kvinner fordi man har et kvinnesyn som ville gjort det til en dårlig handling, men siden kjønn ikke er binært er det fullt mulig for en person som formelt sett er en kvinne å stige ut av båsen og stille seg lagelig til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...