Gå til innhold

nForce2 og nettverk

Toset

Anbefalte innlegg

Er det noensom vet hvordan de nettverk-kontrollerene på HK'ene funker? Er det som vanlige nettverkskort? og hvilken hastighet er det på de hvis det er vanlige nettverkskort. Er i militæret og har ikke lengre peiling på data... :D Håper noen kan hjelpe meg og forklare litt detaljer rundt nForce2 og erfaringer, for det virker meget interessant, og når jeg en gang dimmer skal jeg ha meg et.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fungerer fint. Deluxe utgaven til Asus kjører to nettverkskort, men du kan velge hvilket du skal ha aktive i BIOS. Det er vel en 3com chip og en fra Realtek. Begge er helt stabile hos meg. Har hatt litt problem med Linux, men ikke mer en at del lar seg løse. Ellers er Realtek kortet dønn stabilt i windows hos meg. Det er en stund siden det var viktig å kjøpe kvalitetskort til nettverk. Husker jeg sleit med en del kort for 5-10 år siden. Hadde jeg derimot 3com fungerte det knirkefritt hver gang. Nå er det mitt inntrykk at alt av kort er greit.

Lenke til kommentar

Det er faktisk et veldig bra nettverkskort, med god hastighet og liten bruk av CPU. Du kan se en test her, og som du ser er Nforce2 sit innebygde nettverksort det som bruker minst CPU av de alle, og har ofte best hastighet. 3com sin er imidlertid dårligere, men det kan være pga dårlige drivere.

There is one caveat and that is that there seems to be an issue with the integrated 3Com controller; we're not sure whether this is a driver problem or if the integrated 3Com controller is just a cheap add-in that isn't really meant to perform all that well but primarily there for brand recognition

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...