YaegeR Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg er en gutt på 25 år som vurderer denne utdanningen. men er det bare jenter som tar den? føles litt rart ut å si navnet vernepleier + meg, da det høres litt feminint ut.. har lyst til å jobbe med barn/ungdom igjenom kommune/nav nå annen info dere kan si, dere som har gått vernepleier utdanningen? Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Jeg går historie nå, om jeg søker barnevernspedagogikk sosionom vernepleier og jeg ikke kommer inn på noen av linjene, fortsetter jeg automatisk på historie da? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg har ikke peiling på utdannelsen men gjør hva du ønsker å drive på med. Trives du på jobb så får du ett godt liv, fine tittler eller "manns-yrke" utdannelser kompanserer ikke om det er kjipt å gå på jobb. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har ikke peiling på utdannelsen men gjør hva du ønsker å drive på med. Trives du på jobb så får du ett godt liv, fine tittler eller "manns-yrke" utdannelser kompanserer ikke om det er kjipt å gå på jobb. det er sant, men hadde vært fint om litt personlige opplevelser av utdannelsen og jobblivet. har googlet veldig mye, men fortsatt ikke blitt fornøyd med svarene Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Var en "patrulje" på besøk på min skole for en stund siden, og blant gutta var det visstnok meget populært å jobbe med unge, ja. Rusproblemer og slikt var visst en av de sektorene der det var flest menn. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg har ikke peiling på utdannelsen men gjør hva du ønsker å drive på med. Trives du på jobb så får du ett godt liv, fine tittler eller "manns-yrke" utdannelser kompanserer ikke om det er kjipt å gå på jobb. det er sant, men hadde vært fint om litt personlige opplevelser av utdannelsen og jobblivet. har googlet veldig mye, men fortsatt ikke blitt fornøyd med svarene Det finnes mange mannlige vernepleiere! Både når det gjelder å jobbe på pu-boliger, med barn og unge og mennesker med rusploblemer/psykiatriske problemer jobber det mange mannlige vernepleiere. Så hvis du vil jobbe med dette er det bare å søke! Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Er det slik at jeg kan havne i barnevernet og jobbe med unger som er vanskeligstilte, men ikke nødvendigvis må være bort i rusproblemer? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Er det slik at jeg kan havne i barnevernet og jobbe med unger som er vanskeligstilte, men ikke nødvendigvis må være bort i rusproblemer? Ja. Du velger jo selv hvor, og med hva slags klienter du vil jobbe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå