1913 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei, jeg har laget en sang i audacity, men stemmen min er ikke så flink til å klare rytmen, og jeg må spille inn sangen uten noe bakgrunnsmusikk, så det er vansklig å holde takta. er det noe program som gjør at jeg synger bedre, greier å følge tempo. Evt. ett stemmevridningsprogram. Takker for svar =) Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Legg sangen din på en iPod eller mp3-spiller, og da kan du ta opp noe som blir litt mer i takt og tone mens du hører Lenke til kommentar
1913 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Legg sangen din på en iPod eller mp3-spiller, og da kan du ta opp noe som blir litt mer i takt og tone mens du hører Kom til å tenke på det rett etter jeg la inn tråden, men det finnes ingen program som gjør dette ? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Mer profesjonelle program gjør dette, slik som Cubase, Cakewalk o.s.v. Audacity er vel hakket for simpelt. Kjøper du deg et lydkort til musikkproduksjon, følger det som oftest med nedstrippede versjoner av diverse programmer. Men de er fullt ut brukbare, begrensningen ligger ofte i antall lydspor og midispor du kan legge på. Det lønner seg å ha et slikt lydkort, for de er i stand til å gjengi lyden du tar opp til deg uten særlig delay (forsinkelse) slik at du hører deg selv og sangen din helt synkront. Har du en tusenlapp eller to, har du mye å velge i. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei, jeg har laget en sang i audacity, men stemmen min er ikke så flink til å klare rytmen, og jeg må spille inn sangen uten noe bakgrunnsmusikk, så det er vansklig å holde takta. er det noe program som gjør at jeg synger bedre, greier å følge tempo. Evt. ett stemmevridningsprogram. Takker for svar =) Audacity kan fint spille bakgrunnsmusikk til deg, mens du tar opp. Importer bakgrunnsmusikken du skal bruke inn i Audacity. Deretter trykker du med musen nedenfor akkurat lydsporet til bakgrunnsmusikken, også trykker du Record! Da tar du opp på et nytt spor, mens bakgrunnsmusikk spilles. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Om du får med bakgrunnsmusikk eller ikke kommer ann på mikserinnstillingene til lydkortet ditt. Still inn slik at kun mikrofon er valgt som opptakskilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå