Gå til innhold

Veldig enkelt CMS for blogging

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjæresten min har veldig lyst på blogg, men ikke disse ferdigleverte blogspot og blogg.no.

Jeg har webhotell, så hun kan hoste der, men vil gjerne da ha sitt eget design og kunne styre litt selv. Første som slo meg var et CMS.

Hun har ikke peiling på hosting og drift av nettsted fra før, så dette skal helst være veldig enkelt. Jeg kan gjøre konfigurasjonen (design, tema og slikt), men for hun må det være veldig enkelt i bruk. Veldig enkelt.

Noen som kommer på noe i farta? :)

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre alternativer er

Pivot - lett å installere, templates må lages manuelt, veldig enkelt å bruke, veldig lett å oppgradere ved hjelp av pivotsetup,

Geeklog - fleksibel, bra sikkerhet, mange plugins, kronglete å oppgradere, Templates må lages manuelt.

Joomla! - veldig in for tiden, veldig fleksibel, bra oppdatert, mange gode communitys.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Wordpress er jo ganske greit da! Kjæresten min hjelper meg å sette opp ny blogg der for tiden, og det blir superbra! Bloggen blir ikke sånn "ferdiglevert", men det er lett for meg, som ikke kan en dritt om html og sånn, å redigere småting, legge inn innlegg og sånn :)

Lenke til kommentar
Andre alternativer er

Pivot - lett å installere, templates må lages manuelt, veldig enkelt å bruke, veldig lett å oppgradere ved hjelp av pivotsetup,

Geeklog - fleksibel, bra sikkerhet, mange plugins, kronglete å oppgradere, Templates må lages manuelt.

Joomla! - veldig in for tiden, veldig fleksibel, bra oppdatert, mange gode communitys.

Joomla er et bra verktøy, men ville ikke anbefalt det som bloggverktøy for en ikke-teknisk bruker. Sammenlignet med Wordpress så har Joomla helt hårreisende elendig usability. Noe av dette kan forklares med at Joomla er et fullverdig CMS mens Wordpress hovedsaklig er et bloggverktøy, men noe må nok skyldes på at utviklerne av Joomla stort sett er teknologer og ikke har tenkt usability. Resultatet er et veldig kraftig CMS, som er tungvindt å lære og vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...