Ethernet Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Heisann! Kjæresten min har veldig lyst på blogg, men ikke disse ferdigleverte blogspot og blogg.no. Jeg har webhotell, så hun kan hoste der, men vil gjerne da ha sitt eget design og kunne styre litt selv. Første som slo meg var et CMS. Hun har ikke peiling på hosting og drift av nettsted fra før, så dette skal helst være veldig enkelt. Jeg kan gjøre konfigurasjonen (design, tema og slikt), men for hun må det være veldig enkelt i bruk. Veldig enkelt. Noen som kommer på noe i farta? takk Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Eg vil nok tru Wordpress gjer den jobben utmerket. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Ah , så klart. Tenkte jeg ikke på Men altså, kunne tenkt meg et CMS å laste opp til egen server. Jeg har riktignok ikke prøvd wordpress, så skal teste ut før jeg uttaler meg om det Endret 4. april 2009 av Ethernet Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ja, Wordpress er utruleg bra til slikt. Du kan legge det på din eiga server, og lage egne skall til det. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Skal sjekke det ut Endret 4. april 2009 av Ethernet Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Andre alternativer er Pivot - lett å installere, templates må lages manuelt, veldig enkelt å bruke, veldig lett å oppgradere ved hjelp av pivotsetup, Geeklog - fleksibel, bra sikkerhet, mange plugins, kronglete å oppgradere, Templates må lages manuelt. Joomla! - veldig in for tiden, veldig fleksibel, bra oppdatert, mange gode communitys. Endret 4. april 2009 av tingo Lenke til kommentar
zirkaye Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Wordpress er jo ganske greit da! Kjæresten min hjelper meg å sette opp ny blogg der for tiden, og det blir superbra! Bloggen blir ikke sånn "ferdiglevert", men det er lett for meg, som ikke kan en dritt om html og sånn, å redigere småting, legge inn innlegg og sånn Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Wordpress er helt ypperlig! Nå skal jeg bare lage et template til ho, så blir det bra Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Andre alternativer er Pivot - lett å installere, templates må lages manuelt, veldig enkelt å bruke, veldig lett å oppgradere ved hjelp av pivotsetup, Geeklog - fleksibel, bra sikkerhet, mange plugins, kronglete å oppgradere, Templates må lages manuelt. Joomla! - veldig in for tiden, veldig fleksibel, bra oppdatert, mange gode communitys. Joomla er et bra verktøy, men ville ikke anbefalt det som bloggverktøy for en ikke-teknisk bruker. Sammenlignet med Wordpress så har Joomla helt hårreisende elendig usability. Noe av dette kan forklares med at Joomla er et fullverdig CMS mens Wordpress hovedsaklig er et bloggverktøy, men noe må nok skyldes på at utviklerne av Joomla stort sett er teknologer og ikke har tenkt usability. Resultatet er et veldig kraftig CMS, som er tungvindt å lære og vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Damen klarer fint å bruke wordpress, så da melder jeg meg ut og lar ho holde på i fred Takk for innspill forresten Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Godt å høyre Kjekt om du trykker på "Løst" så du slepp å få masse fleire svar om du har bestemt deg! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Ja. Forresten kjekt å slippe ha det på min egen server. Har dere noen forslag til gratis hoster med et enkelt oppsett for wordpress? Har vært borti 000webhost eller noe slikt før, men de fikk jeg bare en masse time out requests på. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Av gratishosts med MySQL har eg dårleg erfaring. Det er gratis å starte si eiga blogg på Wordpress si heimeside då, så kan du jo berre bruke forwarding på eit eventuelt domene (sei at adressadi.no peker til wordpress.com/namnpaablogg) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 navnpåblogg.wordpress.com, faktisk. Mapping til eksisterende domene koster $10, kjøper du domene gjennom Wordpress.com så koster det $15. Du får ikke like store muligheter med Wordpress.com som om du hoster selv, men for de aller fleste så er det mer enn nok. http://en.wordpress.com/products/ Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Nei, var det jeg tittet på først, og der fikk man jo en god del begrensninger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis du har kompetanse til å installere og vedlikeholde en installasjon av Wordpress så er det igrunn bare å velge hvilket som helst webhotel med PHP og MySQL. One.com er vel billig og okey, om ikke akkurat fantastisk ... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Les posten igjen, du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå