Gå til innhold

Har JapanPhoto leveringsproblemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ringt Japanfoto?

Dei har i alle fall ikkje leveringsproblem med Olympus - der er dei rett og slett store. Nikon importerer dei direkte frå utlandet, er visstnok ikkje heilt fornøgd med Nikon Norge og prisane dei får frå den kanten.

(edit - skriveleif)

Endret av sarc
Lenke til kommentar

Muligens distribusjonskanalen for europa (Nikon Europe) har ryddet opp slik at ingen av de lokale europeiske distribusjonsleddene selger til JapanPhoto. Alle distribusjonsledd i europa styres fra Nikon Europe i Nederland, så vil jo være litt dumt om de skal drive å ødelegge markedet for seg selv i hvert land ;) Om dette stemmer blir det enten ny avtale mellom Nikon Norge og JapanPhoto, eller gråimport fra Asia.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Muligens distribusjonskanalen for europa (Nikon Europe) har ryddet opp slik at ingen av de lokale europeiske distribusjonsleddene selger til JapanPhoto. Alle distribusjonsledd i europa styres fra Nikon Europe i Nederland, så vil jo være litt dumt om de skal drive å ødelegge markedet for seg selv i hvert land ;)
Tja, det er ikke heldig for Nikon heller. Så vidt jeg vet er det arroganse fra Nikon Norge sin side som var starten på konflikten, og selv om jeg ikke kjenner detaljene har jeg absolutt ingen problemer med å tro på det...
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Nikon de er tomme for.

De har vært tomme for Canon 17-40/f4 noen ukers tid,

Canon 24-70/f2,8 i noen ukers tid,

og Canon 70-200/f4 fra omtrent nyttår.

Om de er tomme i nuet, så er det vel ikke helt sikkert De har leveringsproblemer, kan jo være en tett mot optimal innkjøp kontra salg. Det er forresten ikke noe fordel for web salg siden folk flest ønsker kamera og objektiv med en gang.

Krangel og ikke krangel, har de greid å ordnet seg slik st De har leveringsproblemer på både Nikon og Canon........ da har De vel gjort det ganske bra, eller hva k-ryeng og emero :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...