Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 HEI:) Etter at jeg leverte min pc på reperasjon pga. oppstartsproblemer har jeg hatt problemer med skjermkortet mitt. Jeg fikk PC-en tilbake og merket at mitt gamle skjermkort: Nvidia Geforce 9500 GS, var byttet ut med et Standard VGA skjermkort. Har prøvd å laste ned driver fra Acer.no ettersom jeg har Acer Aspire 5920G, men når jeg skal installere den så kommer det opp en feilmelding: "Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes." har ikke mye erfaring me skjermkort o.l og setter veldig stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hvordan skjermkort har du fått?, dette må du finne ut før du kan laste ned drivere. Hvis du har fått noe dårligere skjermkort ville jeg sendt pc-en tilbake og krevd at jeg skulle få et likt skjermkort montert Endret 4. april 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 når jeg fikk pc-en tilbake var det som sagt et standard VGA skjermkort på pcen. jeg gikk tilbake til butikken som sa at jeg skulle oppdatere windows til Vista SP-1. deretter skulle jeg gå på acer.no å laste ned driveren som passet min pc. men når den er lastet ned så ligger den i en mappe, jeg trykker på setup filen og så kommer feilmeldingen fra NVIDIA sitt installasjonsprogram som jeg skrev i første innlegget. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har de fysisk byttet ut skjermkortet, eller er det driveren som er byttet ut? Slik du skriver det tolker jeg det som at driveren er feil. Da er det mulig du må ha en spesiell Acer-driver, eller du kan prøve driveren som ligger på nvidia.com. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 vist du lurer på hvilket skjermkort du har så kan du google det(et av de) nr. som er klistret på.. så finner du det ganske kjapt Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Tror nok det er driveren som er feil. fordi etter reparasjonen jeg hadde for lenge siden hadde jeg dette problemet men ga pc'en til en venn av far. Han fixet problemet og det funket helt greit til idag, når jeg gjenopprettet pc'en. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du må bare få installert de drivere som du hadde sist gang (hvis operativsystemet er det samme). Når Windows bruker sine egne drivere for å få skjermkortet til å i det hele tatt fungere så blir det oppdaget som "Standard VGA skjermkort". Med en gang du laster ned og installerer riktige drivere så vil du få på plass det riktige navnet på kortet. Før du har fått på plass disse så vil kortet kun egne seg til enkelt 2D-bruk med universielle Windows drivere som har fokuset kun på at du får bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Ok, men problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal få installert de gamle driverne. Som sagt har jeg Acer Aspire 5920G NVIDIA Geforce 9500 GS Turbocache, skal egentlig skjermkortet være. noen som kan veilede meg for å få installert driverne? tusen takk for svar så langt! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvilket Operativsystem har du? Du prøvde å laste ned på denne siden her, ikkesant? Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Jepp, det gjør jeg. så går jeg på VGA_NVIDIA_v.75....... i underkategorien vista service pack 1. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Prøv å laste ned fra nvidia.com i stedet. Hvis det ikke funker er jeg tom for ideer Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har du Vista 32 eller Vista 64? Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Vista service pack 1 32 bit Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du kan jo prøve den her og se om den går da. Går jo litt tom for ideer etterhvert :S Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hm.. lasta ned filen du linka. trykka på setup og får opp installasjonsprogram for NVIDIA. så kommer den samme feilmeldingen som jeg skrev i første innlegget :/ Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Merkelig. Kanskje du har fått et annet skjermkort da? Om så å si ingen nvidia drivere fungerer så ville jeg prøvd å høre med de som reparerte PC-en om de har byttet ut skjermkortet. Du kan jo alltid prøve de andre drivere på Acer-siden som er beregnet for PC-en din, kanskje ble kortet ditt byttet med et ATI kort, hvem vet. Vet ikke helt om man kan finne ut hvilket skjermkort man har uten å ha installert riktige drivere på forhånd, så jeg kommer dessverre ikke på noe måte akkurat nå Lenke til kommentar
Piano_duo Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 når jeg er på enhetsbehandling står det VGA, når jeg kjører dxdiag står det også at jeg har VGA skjermkort. men takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå