orre_90 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei Siden 1. April har min 1 år gamle pc hengt seg opp(skjermbildet fryses) etter relativt kort tid (1-10 min). Skjønte først ingenting av hvorfor dette skjedde, og prøvde å kjøre i safemode, noe som fungerte uten problemer. Deretter kjørte jeg msconfig og begynte å feilsøke ved å skru av alle oppstartsprogrammer. Pcen så ut til å fungere da i normal modus. Etterhvert kom jeg frem til at en fil ved navn msnmsgr(som ligger i windows live mappen på programfiler) så ut til å ha skylden i frysen. Jeg slettet deretter hele Windows Live mappen fra programfiler, men msnmsgr var fortsatt å se under oppstart-fanen i msconfig etter omstarten. Ikke nok med det, så henger pcen seg også etter at msnmsgr er huket bort i msconfig. Det tar bare mye lengre tid nå enn før. I tilleg til denne "feilsøkingen" har jeg også *prøvd å endre oppløsning på skjermbildet for å se om det var skjermkortet det var noe galt med. *Clearet CMOS 'en på HK'et. * Endret noen av innstillingene på RAM'en i BIOS * Utført utallige virussøk med Avast antivirus * Renset registeret på pcen med Uniblue RegistryBooster 2 * Gjenopprettet pcen til en dato før første april Ingen av disse fikset problemet. Hva er det som kan være galt? På forhånd takk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Kjør en HDD-diagnose, jeg tror problemet ligger i Harddisk. Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Kjør en HDD-diagnose, jeg tror problemet ligger i Harddisk. Ok men hvordan kjører jeg en slik HDD diagnose da? Er det et spesielt program jeg trenger? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jupp, noen laptoper har innebygget i BIOS, ellers er det bare å google det. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 http://www.snapfiles.com/reviews/HD_Tune/hdtune.html Prøv den og du Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 http://www.snapfiles.com/reviews/HD_Tune/hdtune.htmlPrøv den og du Prøvde den men den fant ingenting=/ Så jeg så ingen annen utvei enn å kjøre full restore så da gjorde jeg det og nå er iallefall problemet borte. Takk for hjelpen likevel :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå