coRnflEks Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hvorfor tror du Jesus Kristus var udødelig ? 1. Han sto opp fra de døde. 2. Når han var død, hvor var han? I himmelen sikkert, på party med sin far til han måtte "gjenoppstå" og gjøre showet sitt. 3. Hvis han har makt til å gi og ta sitt eget liv, hva er symbolikken i det da? Hvis jeg gir deg en banan, men så tar den igjen, hva har du oppnådd? Og til slutt.. Hvis Gud spurte deg, ville du ofret din sønn? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jesus hadde en menneskeskikkelse, men det betyr ikke at han er den menneskeskikkelsen han har. Kroppen hans døde, men han overvant døden. Det er hva kristne tror på. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Når det gjelder Jesus så er det ikke det at han ble korsfestet og døde som er det vesentlige, men at han bærer verdens synd. Men dette blir vel off-topic, blir det ikke? Hvorfor måtte han bli torturert og drept før han kunne gjøre det da? Kunne ikke bare Gud sagt: Ok, greit, jeg ER kjærlighet, så jeg tilgir dere. I steden så var han: Ok, jeg sender sønnen min til å bli torturert og drept av dem først, så tilgir jeg dem... wtf? Det er den menneskelige psyken som forlanger et straffe offer, ikke Gud. Derfor går denne skyld/straff/offer praksisen igjen i alle kulturer. Endret 4. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er den menneskelige psyken som forlanger et straffe offer, ikke Gud. Så hvorfor måtte Jesus dø? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er den menneskelige psyken som forlanger et straffe offer, ikke Gud. Så hvorfor måtte Jesus dø? Antar at det var nødvendig for å overvinne døden. Dessuten reiste han til dødsriket for å forkynne evangeliet for de som hadde dødd før Noahs tid. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg ville heller sjekket hva jeg hadde røyke hvis jeg ble bedt av gud om å ofre min sønn Forøvrig så sir jo IHS at gud er kjærlighet i alle de andre trådene, så jeg lurer på hvordan kjærlighet kan spørre deg om å ofre din sønn...hmm....det må jeg faktisk gruble litt på. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hvorfor tror du Jesus Kristus var udødelig ? Jesus Kristus > Far elsker meg fordi jeg gir mitt liv for siden å ta det tilbake. Ingen tar mitt liv, jeg gir det frivillig. For jeg har makt til å gi mitt liv og makt til å ta det tilbake igjen. Dette er oppdraget jeg har fått av min Far.» Var ikke Jesus Gud i menneskikkelse? Ja, det var Han Er du på nytt inne på en GT oppfattelse av Gud, O3K ? Endret 4. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Er det ikke gud/gudene i gt den guden kristne tror på? Det er hva jeg lærte på skolen i K RL (haha jøde, humanist, hindu...) og når jeg konfirmerte meg. Bibelen er jo guds ord? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er den menneskelige psyken som forlanger et straffe offer, ikke Gud. Så hvorfor måtte Jesus dø? For å ta straffen og nullstille skylden. Lenke til kommentar
i93 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hvis Gud spurte deg, ville du ofret din sønn? Ja Endret 4. april 2009 av Macbook24ghz Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Forøvrig så sir jo IHS at gud er kjærlighet i alle de andre trådene, så jeg lurer på hvordan kjærlighet kan spørre deg om å ofre din sønn...hmm....det må jeg faktisk gruble litt på. Denne fortellingen i GT er som en rekke andre fortellinger i GT kun en profeti (forutsigelse) om Jesu Kristi (Messias) komme. Endret 4. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det har forøvrig ikke noe med det jeg sa IHS. fordi nå er vi verken i nye eller gamle testamenetet. vi er i nåtid. Lenke til kommentar
Truth Hunter Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis Gud hadde spurt meg om å ofre min sønn, og jeg hadde en sønn, ville jeg ropt på satan om hjelp til å nedkjempe det teite udyret av en gud! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 If... whatever your God is - communicated to you, and told you that you were to kill your child, would you do it? If your answer is "no"; then in my mind, you're an atheist. If the answer is yes; then in my mind, you're dangerous and stay away from me. Penn Jillette. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Svaret er ganske enkelt: NEI! Enhver som svarer noe annet er en fare for sammfunnet. Hvis jeg hadde blitt bedt om det hadde det kun vist at jeg var psykisk ustabil med indre stemmer i hodet, samme gjelder alle andre. Håper aldri noen hadde gjort det. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tydeligvis værre å ofre sin sønn enn datter. Da Jahve krevde at Abraham skulle ofre sin sønn, ble det allikevel slik at sønnen ikke skulle ofres. Da Jahve krevde at Jefta skulle ofre sin datter, var det ingenting som hindret den prosessen. Så la meg stille et nytt spørsmål: Hvis Gud spurte deg, ville du ofret din datter? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg hadde gått til en sykolog og sakt at "jeg hører stemmer som beordrer meg til og drepe. Jeg trenger hjelp". Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde gått til en sykolog og sakt at "jeg hører stemmer som beordrer meg til og drepe. Jeg trenger hjelp". Det ville jeg sterkt vurdert også. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hvorfor skulle jeg ofret noe jeg elsket bare fordi en idotisk religion som blir fulgt av idioter sier at jeg skal det? Logisk brist ja. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Viss du har unger skal jeg se til at barnevernet kommer og tar dem fra deg, har du ikke unger, vil jeg tvangs steriliere deg De som sikter på personer med et våpen for så å trekke av og deretter spøkende si "den var ikke ladd", hvilken straff fortjener slike? Nå er ikke jeg bokstavtroende, men ser symbolismen i ofring og hva som oppnås når man er villig til å forsake noe som er av så stor betydning. For å gjøre en ting klinkende klart, så snakker jeg ikke om et rent fysisk objekt i nåtiden. Jeg glemmer hele tiden at både kristne som ateister ser på denne boka som reelt/ ikke reelt, felles for begge er en diketomi eller kanskje man heller skulle si et blindspor. Som gnostiker så tolker jeg ting litt annerledes, men det vil gå en god stund med mye blånekting før jeg skjønner at engel faktisk viste meg fremtiden og konsekvensen av å ikke følge forespørselen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå