Tutt Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Bare å sette OS Cd'en inn gå i bios, et sted der skal det stå BootPriority, sett CD som nummer 1 og den harddisken du skal installere på som nummer 2. Kan hende du må velge selv hvilken harddisk som er nummer 1 og 2. Du kan jo også bare plugge ut den du ikke skal installere Windows på og plugge den inn igjen etter installasjon og når alt funker igjen. Good Luck, dette er ikke vanskelig, klarer du det 1 gang så klarer du det for alltid. Bare husk å les litt nøye på ting før du klikker ja Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Bare å sette OS Cd'en inn gå i bios, et sted der skal det stå BootPriority, sett CD som nummer 1 og den harddisken du skal installere på som nummer 2. Kan hende du må velge selv hvilken harddisk som er nummer 1 og 2. Du kan jo også bare plugge ut den du ikke skal installere Windows på og plugge den inn igjen etter installasjon og når alt funker igjen. Good Luck, dette er ikke vanskelig, klarer du det 1 gang så klarer du det for alltid. Bare husk å les litt nøye på ting før du klikker ja Takker for svar. Skal gjøre det nå! Oppdateringer kommer senere... EDIT: Det eneste problemet nå er at CD-rommen ikke vil åpne seg. Noen forslag? Endret 5. april 2009 av Amsen Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Har akkurat installert Vista på nytt, men jeg gjorde det uten å skrive inn produktnøkkelen fordi jeg ikke hadde formatert harddisken. Problemet er at Vista går bort om 30 dager og jeg lurer på hvordan jeg får brukt produktnøkkelen igjen? Jeg selv tror jeg må formatere disken og innstallere Vista på nytt fordi harddisken inneholder mappen "windows.old" og der er jo produktnøkkelen allerede brukt.... Noen som kan hjelpe? EDIT: En annen ting jeg lurer på er om den ene rammen er defekt. Når jeg går og sjekker på systemet så står det at jeg bare har 2gb ram, men jeg har egentlig 4g. Endret 5. april 2009 av Amsen Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Problemet er at Vista går bort om 30 dager og jeg lurer på hvordan jeg får brukt produktnøkkelen igjen? Skal vel holde å aktivere Vista tror jeg, mulig du får beskjed om å skrive in product-key da. Jeg selv tror jeg må formatere disken og innstallere Vista på nytt fordi harddisken inneholder mappen "windows.old" og der er jo produktnøkkelen allerede brukt.... Når du har bytta så mye Hardware som det du har gjort, er dette den absolutt beste løsninga uansett. Da har du anledning til å starte på helt ny frisk, med ferske drivere, reint registry og alle andre forutsetninger for å få et system med best mulig ytelse. Du sier du hadde to disker. Har du allerede installert vista på nytt på den disken du har OS fra før av? Det du eventuelt kan gjøre er å koble til kun den tomme disken din og installere vista der. Når du har alt oppe og går igjen, kobler du til den gamle. Deretter kan du overføre alt du vil ta vare på (favoritter, my documents, eventuelle andre data/profiler du måtte ha). Når dette er gjort kan du formatere sistnevnte disk igjen og bruke denne som lagringsplass. Jeg anbefaler alltid å ha to disker (ikke nødvendigvis to fysiske, holder med en partisjonert en). Ên hvor du kun har OS og installert programvare, og en (eller fler) hvor du lagrer alle data. Gjør det mye enklere å reinstallere i ettertid. EDIT: En annen ting jeg lurer på er om den ene rammen er defekt. Når jeg går og sjekker på systemet så står det at jeg bare har 2gb ram, men jeg har egentlig 4g. Høres ikke usannsynlig ut. Prøv med ên og ên brikke, (alle sammen i tur og orden) for å være helt sikker. Er all ram'en av samme størrelse og hastighet? Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Ja, jeg installerte Vista på den Harddisken jeg hadde Vista fra før. Hvis jeg nå velger å reinstallere Vista(formatere harddisken) kan jeg da bruke min gamle produkt-key? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har du prøvd å bruke produktnøkkelen? Er vel evt informasjon reaktivisering mår du forsøker Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis jeg nå velger å reinstallere Vista(formatere harddisken) kan jeg da bruke min gamle produkt-key? Ja det kan du. Eventuelt prøve å aktivere Vista, se tidligere innlegg. Lenke til kommentar
MaHuJa Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis jeg nå velger å reinstallere Vista(formatere harddisken) kan jeg da bruke min gamle produkt-key? Hvorvidt du har en installasjon med en key liggendes skal ha lite å si for om du kan bruke den keyen igjen i den nye installasjonen. Aktiveringen, som skjer mot en server på nettet, vil gi begrensningen på dette. Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Hvis jeg nå velger å reinstallere Vista(formatere harddisken) kan jeg da bruke min gamle produkt-key? Hvorvidt du har en installasjon med en key liggendes skal ha lite å si for om du kan bruke den keyen igjen i den nye installasjonen. Aktiveringen, som skjer mot en server på nettet, vil gi begrensningen på dette. Så jeg bør ringe Microsoft? Kommer opp en feilmelding når jeg skriver inn keyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå