Gå til innhold

Hjelp til oppgrdering av datamaskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å oppgradere gammelmaskinen for ca 2000kr. Men vet ikke hva jeg bør oppgradere.

Her er det jeg har nå:

AMD Athlon 64 X2 6000+ AM2

Zalman CNPS9500 AM2

Antec Three Hundred

MSI K9N SLI Platinum

MSI GeForce 7900 GTO 512MB men med 7900GTX bios

4x512mb= 2GB ram Kingston HyperX DDR2-800 512MB

APEVIA 550W

Så hva bør jeg kjøpe om jeg sier at jeg har 2000kr og kan bruke på oppgradering?

Edit: I den gode maskinen min har jeg 8GB ram. Kanskje jeg tar ut 4GB og setter i gammelmaskinen. Så får jeg kanskje klokka cpu-en i "god-maskinen" lengere? Så hva tror dere om å ta OCZ DDR2-1000 4096 MB Platinum Edition fra primærmaskinen og sette inn i maskinen som jeg nevner over her?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med ett bedre skjermkort skulle vell den der yte ganske greit. HD4850 skulle vell vert greit. Tipper du kjører gtaIV greit da.

ProTip: Skjekk GTA IV her og se hva som trengs for å opppgradere.

Ser ut til at 2gig med ram er i minste laget.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Da kjøper jeg nok 4850.

Har som nevnt 8GB ram i en annen maskin. Kommer til å ta ut halvparten å sette i denne. Tror dere cpu og HK er greit som det er?

GTX260 er ett knallbra kort mener nå jeg (har det selv og er veldig fornøyd)

om du vill kan du klokke det opp såpass mye at det tilsvarer GTX280, altså kort sagt et godt kort for pengene;P

Lenke til kommentar

Nå yter vell HD4850 like bra om ikke bedre til en billigere penge.

Selv har 3800+, som jeg synes fungerer eksepsjonelt godt enda. Da med DFI lanparty hovedkort som er blitt en liten legende etterhvert. Nå vet jeg ikke så mye om hovedkort at det gjør noe, men antar at du kan klokke litt du også. Uansett med ett nytt skjermkort og litt mer ram skulle den pcen der vere ganske god selv idag.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...