Gå til innhold

Motor til hurrycane370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker personlig Yamaha best. Har hatt veldig lite problemer med disse, og når først problemer oppstår er de lett å skru på, samtidig som det er lett å få tak i deler.

Årsmodell spørs jo helt om du vil skru litt selv, eller om du vil ha noe nytt. Her er det pengene det kommer ann på.

Jeg ville holdt meg til 25 hk, men det kan jo hende du vil ha mer fart?

Lenke til kommentar
Jeg liker personlig Yamaha best. Har hatt veldig lite problemer med disse, og når først problemer oppstår er de lett å skru på, samtidig som det er lett å få tak i deler.

Årsmodell spørs jo helt om du vil skru litt selv, eller om du vil ha noe nytt. Her er det pengene det kommer ann på.

Jeg ville holdt meg til 25 hk, men det kan jo hende du vil ha mer fart?

Jeg fikk vite av eieren at båten ikke tåler mer enn 25 HK

Lenke til kommentar

alltid noen helsprø folk som putter det største de har til rådighet på båtene sine. uavhengig av fabrikkens anbefalinger;P

ja,jeg har sett mye rart. så engang en 16/17 fots "vesling" båt med en 120hk johnson motor. da trodde jeg ikke mine egne øyne. faren min spurte da eieren av båten hvordan den var å svinge med ved høyere fart. da svarte eieren tilbake; "du må ikkje svinga, det er døden det"...

men seriøst. den klarer helt sikkert en 30 hester også. langt ifra noen kritisk størrelse.

som hovedregel pleier det å være lurt å følge fabrikkens anbefaling for max motorstørrelse.

Lenke til kommentar

Vil si det er lurt å forsterke akterspeilet uansett motorstørrelse på en sånn båt. Det er et leketøy, så det blir mye hopping og svinging.

Merket på min at etter noen måneders leking begynte det å komme sprekker rundt akterspeilet. Dette var ikke en "god" båt hvis jeg kan si det sånn. Dårlig vedlikehold, og jeg tør egentlig ikke å tenke på hvordan de som hadde den før behandlet den.

Men jeg tror jeg hadde gått for rundt 30 hk, så har du litt å gå på. Trenger ikke ALLTID å kjøre for fullt vet du.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har den samme båten og den er merket til max motorstørrelse 30 hk fra fabrikken.

Kjører selv med 40 hk og dette er null problem.

Jeg ville gått for 30 hk yamaha autolube , sinsykt gode maskiner med godt dreiemonment!

Endret av Jallafu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...