RPA Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Kommer på nett og er der i et par minutter så mister jeg tilkoblingen. Skjer både i winXP og Linux. For et par dager sider kunne jeg være på nett flere timer sammenhengende så jeg tror egentlig ikke det er isdnkortet sin skyld selv om det har vært problemer før. Isdnkabeln tror jeg også er i orden fordi den har vært brukt i et par år... Lenke til kommentar
viggo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 test en annen gratis leverandør, feks start.no, og se om det går bedre Lenke til kommentar
RPA Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hmm, ser ut til at det er noe galt med isdnkortet eller kabeln... Prøvde med en annen pc i et annet rom med et eget isdnkort av 100% samme type som mitt og det fungerer utmerket. Kjedelig å måtte legge 10m med ny isdnkabel. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmm, ser ut til at det er noe galt med isdnkortet eller kabeln... Prøvde med en annen pc i et annet rom med et eget isdnkort av 100% samme type som mitt og det fungerer utmerket. Kjedelig å måtte legge 10m med ny isdnkabel. Tips. Ikke legg 10 meter ny isdnkabel. Denne har en rekkevidde som ikke ligner grisen. Anbefalt kabellengde er under 5 meter, og anbefalt maks er vel 8 meter. Da jeg hadde isdn brukte jeg en STP nettverkskabel på 20 meter. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Vel, kablen har vært så lang i flere år uten problemer så der ikke lengden som gjør det. Men uansett så flyttet jeg pc'n slik at jeg kunne bruke en kabel på 1m og samme problem. Der bruker pc'n til faren min og stå og den har ingen problemer med å være på internett. Da det ikke nyttet med kortere kabel så byttet jeg isdnkortet mitt med et 100% identisk kort som stod i den andre pc'n og som jeg kan garantere virker. Men neida, fortsatt samme problem i både linux og windows. Isdnkortet står forøvrig i pci-slot 2 men siden det har stått der i flere uker uten problemer antar jeg at det ikke har noe med saken å gjøre? Da må det være noe med hovedkortet? Bios-instillinger eller slikt? Lenke til kommentar
RPA Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Juhu! Klarte å fikse problemet Det var heldigvis bare å flytte isdnkortet fra pcislot 2 til 3 så fungerte alt supert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå