Gå til innhold

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg synes de som er "sure" uansett hvor saklig de poster ikke har noen grunn til det.

Det er også litt formålsløst annet enn for å "lufte seg" å kritisere hvordan reservasjon av kredittkort fungerer i praksis.

Slik er det, og vil man endre det må man nesten bedrive politisk lobbyvirksomhet for å endre praksis.

 

Dette var ett morsomt "stunt" av Komplett, og de som ikke vet at en ettertraktet vare med lav lagerbeholdning fort "snappes foran nesen" for deg dersom du er for treg med å gjennomføre kjøpet, har nå lært.

 

Det "eneste" som kan være litt kritikkverdig er ett litt dårlig kodet/designet webløsning/lagersystem som ikke helt er ajour.

Noe Komplett bør bruke en brøkdel av kroner på ift "Terminator" (som nå funker knall). :) Mtp å forbedre.

 

Personlig fikk jeg gleden av å stikke innom Østre Kullerød da jeg skulle den veien igår, og der var det jo noen veldig søte jenter som jobbet (ja, jeg er en gamml hævv da de sikkert var godt voksne ift mange av dere som poster her).

Så porto var ikke noe tema i mitt tilfelle. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt kjedelig å betale for en vare, pluss frakt, og ikke få den. Vet det er snakk om småpenger, men de kunne løst dette på en annen måte. Regner jo med jeg får tilbake pengene jeg har lagt ut også. Underlig nok, så fikk jeg sporingsnummer for 2x mus, men ikke musmatter. Og jeg bestilte veldig tidlig, så det er rart at noen fikk, mens andre ikke. Burde det ikke ha seg slik at varebeholdningen burde ha gått tom før folk kunne ha "overbestilt"? Anyways, to mus til 25kr stk var jo fint da.

Lenke til kommentar

Jeg "fikk" ikke 4870x2, ikke musmatter, ikke 9500gt, og de kan ikke slå sammen ordrene og sende alt i en pakke.

Smidig.

 

Når det er sagt synes jeg det var ett artig tiltak, og interaktiviteten ift vareutvalg på salget var en god ide.

Håper de fortsetter med dene typen salg, men fikser bestillingene\varebeholdning og legger ut flere varer (også per vare), helst noe tidligere på kvelden.

Lenke til kommentar

Ser at mange har fått kanselert sine bekreftede ordre. Har ikke så alt for mange vekttall i jus, men saken bør vel være ganske klar? I kompletts betingelser står riktignok "Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt". Dette er muligens et rimelig forbehold, men når det blir sendt ut ordrebekreftelse som skriftlig bekrefter betalingen (kjøpers forpliktelse oppfyllt) og at varen er på lager stiller saken seg i et annet lys! En ordrebekreftelse er juridisk bindende og man har da bekreftet at man ikke er utsolgt. Da kan jeg ikke forstå at man kan komme rundt forbrukerlovens §19, som sier at man bl.a kan kreve oppfyllelse i hennhold til § 21.

 

--

 

§ 21. Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

 

---

 

Kravet til ulempe/kostnad skal være betydelig, og Komplett.no kan ikke gjemme seg bak denne så lenge ikke grafikkortfabrikken har brunnet ned el.l.

Når komplett er så dumme at de lar erp systemet automatisk genere ordrebekreftelse før det har matchet ordrene mot lagerbeholdningen fortjener de en liten smell.

Lenke til kommentar
Jeg synes

 

Det er irrelevant!

 

Du kan synes hva du vil for alles del, og få personer vil bry seg. Likevel har det seg slik at både regler, paragrafer, normer, lover og forskrifter skal følges. I denne sammenheng mellom Komplett og forbruker. Hvis alt du har å komme med i en slik sammenheng er synsing, er det mange her som vil ha seg frabedt din mening, da dette kan være forstyrrende for dem som faktisk vil komme til bunns i en slik sak.

Lenke til kommentar

Nå sto det ettertrykkelig at det ville bli etter "FØRSTEMANN TIL MØLLA-PRINSIPPET" jeg la varene i vogna klikket kjøp, logget inn med bank-id.. trykka til og med feil et par ganger fordi jeg var stressa med å få kjøpt varene. Allikevel fikk jeg alle varene, så at man skal skylde på andre for at man er for treg, det blir litt dumt... det er iallefall min mening.

 

Moderator sa forøvrig for noen sider siden at den diskusjonen bør taes et annet sted og det er jeg egentlig enig i, dere kan gå til sak.. forbrukerrådet og faens oldemor mot komplett hvis dere vil, allikevel syns jeg dette var et bra gjennomført stunt.. spes mtp at det var deres første.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...