Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Da har jeg mottat mitt skjermkort :)

4870 X2..

 

Men jeg trenger det jo ikke da :p

Kjører 8800gts i SLI nå, så er jo endel forbedring, men ikke noe vits. Så hvis noen kommer med bud på 3300 (a) er den solgt :D

 

Du kjøpte det i går? Og fikk kortet i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er jo ikke brukt :)

Pakken er ikke åpnet engang

Og Poenget er?

 

Når folk kjøper brukt, ønsker de å kjøpe produktet til en vesentlig lavere pris, og et avslag på omlag 400 kroner er minmalt, slikt jeg anser det, dessuten er det mange der ute som selger Ati 4870X2 til 2500 kroner, brukt.

 

For min del er det totalt likgyldig om kortet er blodklokka eller "Right Out Of The Box" bare det funker. :)

Lenke til kommentar

La nå ikke denne tråden bli et bruktmarked for de som har nappet til seg gode tilbud med hensikt å selge det videre med fortjeneste. Jeg ser ingen grunn til å ikke raportere slike innlegg da det både er provoserende for de som ikke fikk benyttet seg av tilbudet, og heller ikke er meningen med denne tråden.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
at han avbestiller for 8-10k?

Det er noe annet....

 

Ja, jeg avbestiller for 8-10 k, og nei, det er ikke noe "annet". Husk at mange av salgsvarene på komplett var lagervarer som de måtte selge til en redusert pris for å få napp. Hvis de ikke hadde gjort det hadde de gått med tap og inntekt lik null.

 

Poenget med å sette ned prisene i det hele tatt er jo ikke goodwill i det hele tatt. Idéen med tilbud er at de selger noen varer til reduserte priser for å lokke kunder, og når man først har dem der kjøper de gjerne et par plagg ekstra slik at butikken går i pluss uansett. Slik er det overalt. Komplett satt ned prisen på 4870x2 fordi salget hadde vært en fiasko om de ikke hadde gjort det. Samtidig, når noen kjøper et så bra skjermkort som 4870x2 er det noen som vil oppgradere noen andre deler eller, som meg, bygger en helt ny pc rundt delen. Jeg er rimelig konsekvent på slikt. Ser jeg noen gode tilbud så slår jeg til og belønner butikken i så måte med å kjøpe noe ekstra. Jeg brukte 8-10 000 kroner i går, og det er jo det som er poenget: Kjøp noen tilbudsvarer, men kjøp gjerne noen andre komponenter også.

 

Hvis det er noen flere som gjør som meg, la oss si 10 stykker som får samme melding og returnerer varer, snakker vi verdier for over 100 000 kroner. De fører ikke budsjett over hvor mye de nødvendigvis taper på å selge 4870x2 til 50%, men hvor mye de totalt har solgt for kontra hva de har kjøpt varen inn for iløpet av et helt år. Derfor er jeg en god kunde der når jeg legger igjen 10 000 kroner der, og derfor bør de ikke miste meg.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er superfornøyd :)

 

Fikk to SideWinder mus, to musematter og et tastatur til under 300 med frakt og oppkrav (tomt på visaen som vanlig).

 

Riktignok må jeg vente til 26e før de får musemattene på lager, men det spiller liten rolle, billig vart det lell!

He He,ja surt å vente bare pga.musematter,gjør det selv også :cry:

 

Hva tror dere om den BenQ 24" skjermen til 1495,- ?

 

Har DVI og HDMI :thumbup:

Lenke til kommentar
Så hvis noen kommer med bud på 3300 (a) er den solgt :D

Hvis noen kjøper et slikt kort for den prisen, skal du være bra dum. fin bruktpris ligger på 2500 kroner ;)

 

Enig. Eller rundt 3 lapper for et nytt demokort.

 

Dette som er kjedelig med tilbud på varer med begrenset varebeholdning. Alltid bikkjer som ikke har bruk for ting, og snapper varen foran folk som gjerne vil oppgradere. Sier litt om typene også, da de åpent skryter av det har, og tror de skal tjene 1500 kr på griskheten sin.

Lenke til kommentar
Hvis Komplett ikke gir meg skjermkortet mitt, som de har trukket penger for og alt, så taper de 8-10 000 kroner.
Taper 8-10 000 kr, hvordan får du det til?
at han avbestiller for 8-10k?
Det er noe annet....
Ja, jeg avbestiller for 8-10 k, og nei, det er ikke noe "annet". Husk at mange av salgsvarene på komplett var lagervarer som de måtte selge til en redusert pris for å få napp. Hvis de ikke hadde gjort det hadde de gått med tap og inntekt lik null.

Det du mener da er at dine eventuelle avbestilte varer ikke går på lager igjen og blir solgt på nytt men rett i avfallet til komplett?

 

For det er jo den eneste muligheten for at komplett faktisk taper hele summen du bestilte for, hvis ikke er det jo ikke det samme.

Lenke til kommentar
Sikkert bare tull ellers så hadde det jo vært andre som hadde fått den mailen nå da... :ermm:

 

Jeg fikk mail etter at jeg hadde sendt spørsmål til dem hvorfor mitt skjermkort ikke blir sendt før om 10 dager. De sendte ikke ut mailen til meg uten at jeg ba om det. Hvis du mener og tror det bare er tull ta kontakt selv med Komplett! Her i tråden ser det ut til at de er for feige til å svare brukerne. Nå er salget over og pengene er håvet inn så da bryr de vel seg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Sikkert bare tull ellers så hadde det jo vært andre som hadde fått den mailen nå da... :ermm:

 

Jeg fikk mail etter at jeg hadde sendt spørsmål til dem hvorfor mitt skjermkort ikke blir sendt før om 10 dager. De sendte ikke ut mailen til meg uten at jeg ba om det. Hvis du mener og tror det bare er tull ta kontakt selv med Komplett! Her i tråden ser det ut til at de er for feige til å svare brukerne. Nå er salget over og pengene er håvet inn så da bryr de vel seg ikke så mye.

 

Nå prater du bare tull.

De vil selvsagt gi beskjed til alle som ikke får varene sine, at de ikke får de.

Nå har de en del tusen ekstra ordrer, så det vil nødvendigvis ta tid å gi alle beskjed.

 

Slutt med å trekke egne konklusjoner og kalle de feige, det er bare urimelig..

Greit du er sur fordi du ikke fikk det du skulle, men da burde du vært kjappere med bestillingen.

 

Folk som lot varene ligge i handlevogna hele kvelden og trykket bestill når alt var over, fikk heller ikke de varene som var utsolgt i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Sikkert bare tull ellers så hadde det jo vært andre som hadde fått den mailen nå da... :ermm:

 

Jeg fikk mail etter at jeg hadde sendt spørsmål til dem hvorfor mitt skjermkort ikke blir sendt før om 10 dager. De sendte ikke ut mailen til meg uten at jeg ba om det. Hvis du mener og tror det bare er tull ta kontakt selv med Komplett! Her i tråden ser det ut til at de er for feige til å svare brukerne. Nå er salget over og pengene er håvet inn så da bryr de vel seg ikke så mye.

 

Nå prater du bare tull.

De vil selvsagt gi beskjed til alle som ikke får varene sine, at de ikke får de.

Nå har de en del tusen ekstra ordrer, så det vil nødvendigvis ta tid å gi alle beskjed.

 

Slutt med å trekke egne konklusjoner og kalle de feige, det er bare urimelig..

Greit du er sur fordi du ikke fikk det du skulle, men da burde du vært kjappere med bestillingen.

 

Folk som lot varene ligge i handlevogna hele kvelden og trykket bestill når alt var over, fikk heller ikke de varene som var utsolgt i mellomtiden.

 

Hehe... varen lå i handlekurven i 30 sekunder. Det andre jeg bestilte lå der fra før, før skjermkortet kom ut.

 

Du er flink til å trekke konklusjoner selv ser jeg ;)

 

I går og i natt svarte de her raskt som fy her i denne tråden. Nå er det helt stille.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Ja, jeg avbestiller for 8-10 k, og nei, det er ikke noe "annet". Husk at mange av salgsvarene på komplett var lagervarer som de måtte selge til en redusert pris for å få napp. Hvis de ikke hadde gjort det hadde de gått med tap og inntekt lik null.

Det du mener da er at dine eventuelle avbestilte varer ikke går på lager igjen og blir solgt på nytt men rett i avfallet til komplett?

 

For det er jo den eneste muligheten for at komplett faktisk taper hele summen du bestilte for, hvis ikke er det jo ikke det samme.

 

Du vrir på det jeg sier, men du gjør det på en jævlig dårlig måte. Uansett er det elimentær matte:

 

Scenario A:

Asbjørn kjøper en vare til 2000 kroner. Asbjørn kjøper samtidig flere varer og alt får en totalpris på 5000 kroner. Asbjørn returnerer alt. En uke senere bestiller Bertil de samme varene. Hvor mye har butikken solgt for?

 

Scenario B:

Asbjørn kjøper en vare til 2000 kroner. Asbjørn kjøper samtidig flere varer og alt får en totalpris på 5000 kroner. Butikken foretar nye innkjøp. En uke senere bestiller Bertil de samme varene. Hvor mye har butikken solgt for?

 

Poenget her er at man skal komme inn i en god sirkel. Man skal selge en vare, kjøpe inn en ny en og selge denne, kjøpe inn en ny, selge, kjøpe, selge osv. Hvis noen returnerer stopper den gode sirkelen opp og man får en tapt inntekt, fordi den personen som opprinnelig har returnert i utgangspunktet var en potensiell kunde.

 

Tilleggsopplysning:

Varer som er "utgått på dato" får man sjeldent solgt uten en solid prisreduksjon fordi prisen ikke står i stil med produktet. Jeg så nettopp en fotballreklame, og kan jo lage et scenario:

 

Scenario C:

Vålerenga har en billettpris på 10 000 kroner pr billett. Hvor mange tilskuere møter opp på kampen? De har 25 000 enheter av dette produktet, men de får ikke solgt ut alt fordi prisen ikke står i stil med produktet. Den neste kampen, derimot, fører de kampen til 100 kroner pr billett og selger ut kampen. De har her klart å skape en inntekt for en vare de ellers ikke ville fått en eneste krone for.

 

Uansett hvordan man vrir på det er det kun to tall som er interessante når året er slutt, og det er "Inntekter" kombinert med "Utgifter". Prisen på enkeltprodukter har ingenting å si. Hvis de aksepterer mitt 4870x2 så går de i pluss, fordi jeg har bestilt så mange andre varer i tillegg. Ikke verre enn det.

 

Når jeg som kunde returnerer varene og henvender meg hos konkurrentene er det tap. Det trenger jeg ikke diskutere engang. Det går på grunnleggende logikk.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Ja, jeg avbestiller for 8-10 k, og nei, det er ikke noe "annet". Husk at mange av salgsvarene på komplett var lagervarer som de måtte selge til en redusert pris for å få napp. Hvis de ikke hadde gjort det hadde de gått med tap og inntekt lik null.

Det du mener da er at dine eventuelle avbestilte varer ikke går på lager igjen og blir solgt på nytt men rett i avfallet til komplett?

 

For det er jo den eneste muligheten for at komplett faktisk taper hele summen du bestilte for, hvis ikke er det jo ikke det samme.

 

Du vrir på det jeg sier, men du gjør det på en jævlig dårlig måte. Uansett er det elimentær matte:

 

Scenario A:

Asbjørn kjøper en vare til 2000 kroner. Asbjørn kjøper samtidig flere varer og alt får en totalpris på 5000 kroner. Asbjørn returnerer alt. En uke senere bestiller Bertil de samme varene. Hvor mye har butikken solgt for?

 

Scenario B:

Asbjørn kjøper en vare til 2000 kroner. Asbjørn kjøper samtidig flere varer og alt får en totalpris på 5000 kroner. Butikken foretar nye innkjøp. En uke senere bestiller Bertil de samme varene. Hvor mye har butikken solgt for?

 

Poenget her er at man skal komme inn i en god sirkel. Man skal selge en vare, kjøpe inn en ny en og selge denne, kjøpe inn en ny, selge, kjøpe, selge osv. Hvis noen returnerer stopper den gode sirkelen opp og man får en tapt inntekt, fordi den personen som opprinnelig har returnert i utgangspunktet var en potensiell kunde.

 

Tilleggsopplysning:

Varer som er "utgått på dato" får man sjeldent solgt uten en solid prisreduksjon fordi prisen ikke står i stil med produktet. Jeg så nettopp en fotballreklame, og kan jo lage et scenario:

 

Scenario C:

Vålerenga har en billettpris på 10 000 kroner pr billett. Hvor mange tilskuere møter opp på kampen? De har 25 000 enheter av dette produktet, men de får ikke solgt ut alt fordi prisen ikke står i stil med produktet. Den neste kampen, derimot, fører de kampen til 100 kroner pr billett og selger ut kampen. De har her klart å skape en inntekt for en vare de ellers ikke ville fått en eneste krone for.

 

Uansett hvordan man vrir på det er det kun to tall som er interessante når året er slutt, og det er "Inntekter" kombinert med "Utgifter". Prisen på enkeltprodukter har ingenting å si. Hvis de aksepterer mitt 4870x2 så går de i pluss, fordi jeg har bestilt så mange andre varer i tillegg. Ikke verre enn det.

 

Når jeg som kunde returnerer varene og henvender meg hos konkurrentene er det tap. Det trenger jeg ikke diskutere engang. Det går på grunnleggende logikk.

Hahahaha, snakk om å vri på ting eller å lage sine egne sannheter.

 

Fakta:

Du sier Komplett.no taper like mye penger som du bestilte for hvis du avbestiller

 

Fakta:

Hvis en nettbutikk faktisk tapte HELE kjøpesummen ved retur eller avbestilling ville de vel alle gått konkurs.

 

Fakta:

Det ENESTE en nettbutikk taper på en avbestilling er kun ekstraarbeid, ikke noe annet.

 

Fakta:

Konklusjonen da er at det du avbestiller ikke kan føres som tap, dermed er ikke tapet nettbutikken går med lik din ordre. Altså ikke det samme.

 

Fakta:

Har ikke vridd på noe av det du har sagt, det er jo ikke noe å vri på....

 

 

Edit:

Siden du er så flink på eksempler kan jo jeg også ta ett:

 

Se for deg to helt like nettbutikker på en dårlig dag, la oss kalle dem Komplett og MPX.

 

La oss følge Komplett og MPX fra klokka 13:00 til klokka 13:15 en dag og la oss si at følgende skjer da.

 

Kl 13:01 kommer en person inn på Konplett og bestiller varer for 8-10 000 kr, la oss kalle han Insty

 

Insty er en impulskjøper og derfor angrer han seg ofte før varene kommer og Insty bestemmer seg for å avbestille varene kl 13:10.

 

Hos MPX har ingenting skjedd på den tiden.

 

Da mener du altså i den perioden har MPX gått i null men Komplett har tapt 8-10 000 kr på din bestilling og avbestilling?

 

Nei, det er ikke slik og det er jo ELEMENTÆR bedriftsøkonomi.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Håper komplett gjentar salget senere i år og prøver å rette opp litt fra denne gangen :)

Og/eller at det kan gi de andre nettbutikkene ett lite spark bak. Vi har jo sikkert 10 ganske store nettbutikker i Norge og med ett eller to salg i året fra hver butikk hadde jo dette blitt bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Vår ref: WEB

Deres ref:

Betaling: Oppkrav

Sendes med: Tollpost Stykkgods.

TOLLPOST SERVICEPAKKE

 

 

 

 

Produkter:

 

2 PCS 374973 Microsoft SideWinder X5 Gaming mouse,

Fast Durable, gaming mouse USB

 

2 PCS 396939 Verbatim Rapier Gaming Mouse Pad

Rapier gaming for optimal performance

1 PCS 364905 Gainward GeForce 9500GT 256MB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, DDR2, HDCP, DVI, Graphics Plus

2 PCS 354639 Crucial Gizmo! Plus 1GB, USB2.0,

Readyboost, 10/15MB write/read

 

Totalt:

 

Netto 254,40

Frakt 89,95

MVA (25%) 86,09

 

Totalum 430,44

Lenke til kommentar

Tror ikke noen nettbutikker er spesielt interessert i såkalte "supersalg" utover markedsføringsverdien de gir. Det sier jo sitt når en nettbutikk har en resultat på 9 millioner etter å ha solgt for 509 millioner :) (9/509)*100 = ca. 1,77. Dvs. at når du kjøper en TV til 20000, så tjener denne nettbutikken ca. kr. 350,- på salget, når alle kostnader er trukket fra. Forestill deg hva de tjener på ei mus til 399,- :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...