-Léon- Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Flau problem stilling men jeg får ikke av hjulet. Sitter så sinnsykt fast, har t.o.m. fått hjelp av en annen her på jobben med å bare bruke muskelkraft med å få det av men nada. Hjelp! Vil ha på sommerdekkene asap ^^ Endret 4. april 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Kokende vann og ei rekylfri klubbe. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 bare spark på det langt ut på en av kantene. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Skru i boltene igjen, men ikke helt inn. kjør og brems hardt et par ganger så er problemet løst. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Skru i boltene igjen, men ikke helt inn. kjør og brems hardt et par ganger så er problemet løst. Er det noe du selv har prøvd? Virker litt risky men så er jeg livredd for at det skulle skje noe med selve bilen ;p Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 er bare å sparke løs på felgen! helt i ytterkanten så du får max moment. med mindre du veier 40kg funker det helt smud. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Skru i boltene igjen, men ikke helt inn. kjør og brems hardt et par ganger så er problemet løst. Er det noe du selv har prøvd? Virker litt risky men så er jeg livredd for at det skulle skje noe med selve bilen ;p Dette blir gjort på verksteder også, så det er ikke noe problem... skru 2/3 av boltene inn igjen, til de har et par mm igjen før de er inntil felgen, kjør sakte, og ta en usving hver vei, så løsner dem Her er det ikke snakk om en lang tur på motorveien, men en stille rolig runde i førstegir... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Har sparket som en galning på dekket, skal prøve ut det med å kjøre litt senere idag kanskje. Er venstre bakhjul men det spiller vel ikke så stor rolle. Takk for hjelpa ^^ Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har du sparket fra innsiden? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har du prøvd å ha kokende vann på felgen? gummien tar ikke skade av det. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 WD-40 eller 5-56 på navet, evt annen rustløser. Før du setter på de andre felgene pusser du rundt navet med litt smergelpapir og setter inn med kobberfett. Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hadde samme problemet selv i dag. Til tross for at bilen rullet ut fra fabrikken for 6 måneder siden, hadde hjulet allerede rustet bom fast. Røsket og ristet, og ingenting hjalp. Jeg brukte rikelig med 5-56 på navet, tenkte på den ufyselige, bilistflående finansministeren vår, og sparket til det jeg hadde. Da løsnet det med det samme, og sommerdekkene kunne monteres til min store glede. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Hvor får jeg kjøpt WD-40 eller 5-56? Har sparket og kjørte litt med mutrene løs og hjalp ikke. Tror nok at mitt dekk har rusta på samme måte som på din bil zoomzoom. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 5-56 og WD40 får du kjøpt på hvilken som helst bensinstasjon, jernvarehandel, clas ohlson, biltema you name it. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 ok, takkar. Har ikke så mye peiling på bil ;p Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Kan omformulere litt. Skru hjulboltene et par runder ut, kjør fremover/bakover og brems relativt hardt. Gjenta hvis nødvendig. Helt ufarlig. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Har gjort det du sa ModdeRusk, bremste hardt, tok noen u-svinger fram og i revers. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde samme problemet selv for et år siden, da brukte jeg bare en avtrekker. En avtrekker er 3-4 "klør" som henger sammen, med en skrue i midten. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Har gjort det du sa ModdeRusk, bremste hardt, tok noen u-svinger fram og i revers. Virket det da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Nei det var det det ikke gjorde. Har du prøvd å ha kokende/veldig varmt vann på felger og navet og gitt den en skikkelig slag med ei gummiklubbe/rekyfri hammer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå