Papirkurven Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Er det sån at alle MÅ betale den hælvettes NRK lisensen bare ved kjøp av TV? Jeg kjøpte meg en TV for noen måneder siden som KUN brukes som PC skjerm, må jeg da betale denne lisensen? Jævlig kjipt vist jeg må betale over 2000kr i året for NRK, lol. Og når jeg ikke ser på TV engang. Takkar for svar! Lenke til kommentar
Waco Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Bor du fortsatt hjemme og er under 18 år slipper du, vist ikke velkommen til alle andres verden. Her er ganske mange tråder om nrk lisensen på forumet som kan vere verdt å lese. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Bor hjemme gjør jeg, men er 19 år.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Selg tv'n til dine foreldre:) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Så lenge du bor hjemme kan du bare glemme den. Så lenge èn i huset betaler. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du skulle ha kjøpt en monitor i stedet.. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hvordan skal jeg "selge" den til foreldrene mine da? Skal jeg bare sende mail eller noe å si at jeg har solgt TV'en? Eller skal jeg sende mail til NRK og si at jeg bor hjemme og at pappa allerede betaler nor NRK lisens? edit: Vist jeg skulle ha kjøpt en monitor i samme størrelse, har det kostet ganske så mye mere. Og hvordan i huleste skulle jeg vite at ved kjøp av TV så må jeg betale lisens. Hører jo bare idiotiskt ut. Dagens TV'er funker jo som faen til PC skjermer og, så de må jo renge med det å da. Endret 4. april 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg mottok skjema fra NRK som jeg måtte fylle ut. Hva hadde skjedd med tv'n, hvem var ny eiger osv. Holdt ikke for meg å si jeg hadde solgt den. Jeg HADDE faktisk solgt den... for 50 øre =) Kjøpte den tilbake når jeg fikk meg hus. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hvor fikk du det skjemaet fra da? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Så lenge du bor hjemme kan du bare glemme den. Så lenge èn i huset betaler. Det stemmer ikke. Når jeg bodde hjemme og hadde kjøpt meg tv, fikk jeg regning på nrk lisens. Da jeg ringt for å klage, fikk jeg høre at når jeg var over 18 og hadde inntekt, så hadde det ikke noe å si om jeg bodde hjemme eller ikke, så jeg hadde bare med å betale. Endret 4. april 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Trådstarter kan sende en mail til NRK og forklare situasjonen, og si at du faktisk ikke kan ta inn TV-signaler og slikt fordi du bare bruker den som monitor, og ikke har dekoder boks (som man må ha idag pga nye bakkenettet). Andre på forumet har gjort det med hell. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvordan skal jeg "selge" den til foreldrene mine da? Skal jeg bare sende mail eller noe å si at jeg har solgt TV'en? Eller skal jeg sende mail til NRK og si at jeg bor hjemme og at pappa allerede betaler nor NRK lisens? Tidligare i år sendte eg mail til NRK og fortalte at eg hadde solgt min tv. Dette var etter at lisensen var sendt ut, og NRK krevja at eg likevel måtte betale for lisens, sidan eg var for sein med å fortelje at tv'n var "solgt". NRK svarer dog med brev, så du må nok rekne med litt ventetid om du sender dei mail. Før neste lisens blir utsendt skal eg absolutt sende mail på nytt og forsikre meg om at tv'n verkeleg er solgt, ettersom eg nektar å betale lisens i påfølgjande termin, sidan eg tross alt har solgt tv'n min? ;p Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Trådstarter kan sende en mail til NRK og forklare situasjonen, og si at du faktisk ikke kan ta inn TV-signaler og slikt fordi du bare bruker den som monitor, og ikke har dekoder boks (som man må ha idag pga nye bakkenettet). Andre på forumet har gjort det med hell. Jeg gjorde det og lever nå glade dager uten å tenke på penger til NRK. BTW: hvis du leser på regningen du fikk står det en info boks der viktige ting fra loven er tatt med. Blandt annet står det du må betale for å være knyttet til nettet elns. Bare si at TV brukes utelukkende som monitor og at du har valgt å koble den fra nettet. Det fungerte for meg Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Da får jeg prøve det. Takker for svar! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg sendte epost ja. Fikk svar i brev. Der følgte det med skjema. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Så lenge du bor hjemme kan du bare glemme den. Så lenge èn i huset betaler. Det stemmer ikke. Når jeg bodde hjemme og hadde kjøpt meg tv, fikk jeg regning på nrk lisens. Da jeg ringt for å klage, fikk jeg høre at når jeg var over 18 og hadde inntekt, så hadde det ikke noe å si om jeg bodde hjemme eller ikke, så jeg hadde bare med å betale. Bror bor 30 mil unna. Over 18. Egen intekt. Mor og far betaler lisens, Han bor på hybel. No lisens to bro! Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Men står TVen i hans navn eller i foreldrenes navn? Står TVen i ditt navn og du er myndig + har inntekt så skal det ikke spille noen rolle om du bor hjemme eller ei. Det er selvsagt litt forskjeller fra saksbehandler til saksbehandler på akkurat dette, men sånn er regelen. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Altså. Ring opp NRK og si at denne tv'en ikke tar imot signaler eller brukes som vanlig TV. Denne brukes som en PC skjerm. Du skal ikke betale for noe du ikke bruker. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Man må jo ikke ha dekoderboks, man kan ha vanlig kabel tv forsatt.. Lenke til kommentar
kommer Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Her en dude som hadde samme problem deg men løste det med å sende mail https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1091366 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå