Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hei, putta inn en skjermkort til i en av pci-express slotta for å kjøre dual skjerm... Gikk fint til den begynte å installere drivere også skrudde den seg av. Tok vekk skjermkortet starta maskinen på nytt, skjermen står bare i "hvilemodus", imens viftene går..... Endret 4. april 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Driver å bytter spor på rammen, skal prøve å cleare cmos. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Nå har jeg nettop demontert pcen og satt den tilbake på plass, forsatt bare vifter som snurrer, skal ta ut cpu, siden jeg ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Nå kom jeg på at jeg har hatt problemet før en gang, når jeg byttet ut deler med : P5Q Deluxe, 1GB ram og GF8600GT. Jeg puttet tilbake de gamle delene, og da funket det. Satt tilbake de nye delene og fjernet en plastikk lokk funket det. Er Psu kankje litt for svak? har en "billig" 350w.... For prøve å gjøre det som løste problemet forrige gang, men hva er årsaken? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nr.1 Les nettiketten Nr.2 Les Nettiketten Nr.3 Skriv ordentlig norsk, så det ikke er så forferdelig slitsomt å lese. PSU kan godt være problemet her siden den nekta å fungere med flere skjermkort. 350 watt skulle klare det helt fint egentlig, men 350 watt strømforsyninger er sjeldent av den høyeste kvalitet. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Takker for svar, for bare prøve forskjellige ting til det funker.... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 En grei regel kan være å prøve med utstyret som har minst kjøleribber, da kjøleribbene gjerne er proposjonert etter strømforbruket Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Greit, skal prøve å bytte hk haha greide å knekke litt av cpu kjøleren... Burde være litt mer forsiktig Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 WTF... Nå spinner ikke viftene med noen av hovedkortene... Trodde PSU var død så prøvde å jump starte da begynte psu vifta å spinne. Skjønner ikke hva som er feil... :S Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har du kobla selve på-knappen riktig? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Det er innebygd på knapp på HK. Nå funker plutselig alt igjen unntatt skjermen. For stå å bytte på pci-x og ram slots helt til det funker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er innebygd på knapp på HK.Nå funker plutselig alt igjen unntatt skjermen. For stå å bytte på pci-x og ram slots helt til det funker. Har du pci-x kontakter? Eller er det pci-ex/pci-express kontakter du mener? Virker som om hk er noe ustabilt, men kan også være psu som leverer ustabile spenninger som gjør det. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Jeg mente PCI-Express ja. Prøver å få den til å funke, men greier det ikke -.- Alt starter opp o.s.v men ikke no bilde. Skal prøve å koble til kabinett høytaller og høre om det er noe. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Har 20+4 for Hk, og 4pin for cpu. Går det ann å ta 20 for hk og 8 for cpu, for kankje den funker da? Og noe rart jeg merket nå er at hver gang jeg rører så for jeg strøm, ikke støt men støt i hånda.... Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Har nå prøvd med mitt gamle hk, Asus P5VD2-MX SE Så Hk er ikke problemet, nå er jeg dritt lei av den pcen. For jobbe videre i morgen. Jeg lurer virkelig på hva som er grunnen :hmmm: Har prøvd to skjermkort, 8600GT og 7600GS, det kan ikke hende at begge skjermkortene kortslutter samtidig fordi jeg kobla dem inn... CPU, tror jeg ikke det er noe galt med den selv om jeg har overklokket den. Så tror det er PSU, for la den "hvile" til imorgen og prøve igjen...... Hvis det er PSU som er problemet, noen som vet hvor man får tak i en grei 350w til billig pris.... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvorfor vil du ha en 350w? Kjøp heller noe ordentlig, så slipper du at det skjer igjen. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Fordi jeg ikke skal bruke den lenger, og skal selge P5Q Deluxe og putte inn 7600GS, siden den kommer til å bli brukt til regnskap av moren min. Skal heller bruke laptopen til neste år. Derfor! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Bare husk at du får det du betaler for. Det er bare å sjekke prisguiden, sorter etter pris og start øverst. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 nå har jeg også prøvd et hovedkort med integrert skjermkort, og begynne å lure kan det hende at cpu har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Får sende CPU og GPU til en kompis og få ham til å teste dem, føler at lommeboka mi snart skal tømmes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå