Barry White Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har to harddisker som nå er klint opptil hverandre, og dermed dannes det en del varme. Den nye er segate...når jeg tar på harddisken utapå nærmer det seg nesten vondt å ta på...er dette skadelig? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Du kan jo sjekke om det finst et program som kan måle varmen i diskane. Eg veit at det finst eit slik program til IBM sine diskar. Dermed kan du måle og sjå om det held seg innafor det som er sunt! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har to harddisker som nå er klint opptil hverandre, og dermed dannes det en del varme. Den nye er segate...når jeg tar på harddisken utapå nærmer det seg nesten vondt å ta på...er dette skadelig? Ja, du korter ned HDD'ens liv ved å la den ha det for varmt. Du burde ha luftstrøm over/under diskene. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Last ned SpeedFan: http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r491.html Den sjekker diverse temperatur, deriblant harddisk. Er det noe problem for deg å lage litt avstand imellom diskene da? Hva bør ca temperaturen være på en harddisk? Min er 31grader, er det normalt? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 det står på 40 grader nå...men den kommer sikkert opp i 50-60...er dette mye? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Så lenge jeg kan ta på diskene mine uten at det er altfor varmt er jeg fornøyd Lenke til kommentar
hopless Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hmmm... titta litt på det programmet og det står ei flamme før temperatur tallet... det er vel ikke bra? temp2: (flamme) 55 c HD2: 49C bør jeg gjøre noe med dette eller kan jeg fortsette å steke egg om morran? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Skaff deg en vifta da man! det koster ca. 200kr, og gir en STOR forskjell! Du får beholde alle dataene(filene) dine mye lengre, og du kan romstere rundt inni PCen ute å brenne fingrene av deg... Lenke til kommentar
Fiola Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Prøvde Speedfan-programmet og fikk disse tallene : Temp2 : 62 C Temp : 62 C HDO : 43 C Temp1 : 37 C Temp 3 : 15 C Temp : 15 C De to øverste så jo veldig høye ut - hva måler de ? Bør vel skaffe meg en ekstra vifte jeg også da. HDO er vel harddisken ? De tre nederste har pil nedover og de to øverste flamme. HDO har en grønn huke - regner med at det betyr OK ? :oops: Ikke så veldig inne i dette her nei.... kan noe analysere litt for meg ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 hos meg er Temp1 hk og Temp2 prosessor. Din cpu er varm! Vet ikke med resten da jeg ikke har disse..Skaff deg noen kabinettvifter!! Lenke til kommentar
Butthead Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Oppdaget noe rart : Lastet først ned Speedfan og den viser en CPU-temp på 53'C (Temp2). Så oppdaget jeg at det fulgte med et tilsvarende program (Asus Probe2) med hovedkortet mitt (ASUS A7V333), men det viser en CPU-temp på bare 41'C ! Og ja, jeg har begge programmene oppe samtidig. Hva skal man tro ?? :-? Har noen andre oppdaget forskjellige temperaturer med forskjellige programmer ? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ta det fullstendig med ro med hensyn til kjøling. Seagate oppgir MTBF (mean time between failure) til 600 000 timer. Det tilsvarer at harddisken står på døgnet rundt i 70 år. Dette er med omgivelsestemperatur på 25 grader Celsius, uten aktiv kjøling. Hvis du ønsker å overlate disken til dine oldebarn når du dauer, så er det kanskje interessant å øke denne ytterligere. Hvis ikke, vil ikke jeg utsatt meg for ekstra støy. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Oppdaget noe rart : Lastet først ned Speedfan og den viser en CPU-temp på 53'C (Temp2). Så oppdaget jeg at det fulgte med et tilsvarende program (Asus Probe2) med hovedkortet mitt (ASUS A7V333), men det viser en CPU-temp på bare 41'C ! Og ja, jeg har begge programmene oppe samtidig. Hva skal man tro ?? :-? Har noen andre oppdaget forskjellige temperaturer med forskjellige programmer ? Asus Probe er jalla! Måler vel temperaturen i CPU sokkelen. dvs at CPU er en god del varmere enn det! Lenke til kommentar
jorank Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 så lenge diskene ikke er over 55 grader celsius er det ingen krise. selv bruker jeg et lite program som heter dtemp, denne legger et lite ikon i traybaren, som viser temperaturen på disken. hvis hardisken ligger over 60 grader over lengre tid, tar det ikke mange månedene før disken sier takk for seg. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 jeg prøvde også speedfan fikk disse resultatene, jeg håper det er noe feil med disse resultatene: Temp2: 35 grader Temp3: 27 grader Temp1: 144 grader, dette kan umulig være bra... har ikke hatt kabinettet åpent på en stund, vurderer sterkt å ta en kikk nå Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg fikk ikke HD temp fram i det hele tatt, har SMART disker og dette er enabled i bios.tips? Lenke til kommentar
jorank Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg fikk ikke HD temp fram i det hele tatt, har SMART disker og dette er enabled i bios.tips? det er ikke sikkert at diskene dine har tempmåler, vet iallfall at wd sine disker ikke har slikt. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 har WD disk FAN01: 3169 RPM FAN02: 2083 RPM Temp2: 29C Temp1: 22C Det er kun dette jeg får i proget i pcalert4 får jeg cpu: 33C system: 22C CPU fan: 3154 System Fan: 2083 er Temp2 det samme som cpu tempen i pcalert ? hmm, forskjellige temper ? Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Seagate sier at diskene tåler opp til 60 grader arbeidtemperatur. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 begge Temp1 og temp2 varierer med blå pil som peker ned og grønt kryss .. hvorfor ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå