Gå til innhold

Vil ha stabilt lydkort under 1000 kr

Anbefalte innlegg

Hei :thumbup:

Lydkortet på hovedkortet (Asus P5Q-E) mitt har noen dårlige drivere, så hvis jeg bruker det fryser maskinen. Dessuten er det ikke akkurat en lydkvalitet man kan skryte av heller. På grunn av dette lurte jeg på om det fantes noen gode lydkort med gode drivere til Vista 64-bit. Bruken er først og fremst til spill, men også litt musikk. Nå har jeg ikke noe high-end høytalersystem, så jeg vil helst ikke betale mer enn 1000 kr for et lydkort.

Jeg har lurt litt på om et av følgende kort kan være brukende:

- Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional (1100 kr) Siden kortet under teknisk sett er likt, er dette kortet uaktuelt.

- Creative Sound Blaster X-Fi Titanium(750 kr)

Har hørt mye dumt om driverene til Creative. Er de fremdeles dårlige?

NB. Jeg har som sagt Vista 64.

- Asus Xonar DX/XD (850 kr)

Har hørt dette kortet skal være bra. Er driverene til Asus bedre enn Creatives? Lyd-driverene var jo som sagt dårlige på mitt Asus hovedkort.

Post endret etter at jeg oppdaget at de to Creative-kortene var like.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig dette skulle være da?

Jeg har lett en del på nettet, og slik det ser ut er driverene til Creative fremdeles relativt dårlige til Vista. Noen tester jeg har lest sier at hele EAX 5-greiene til Creative ikke har noe for seg, samenlignet med Asus sin løsning. Asus-kortet er best til musikk og film, mens kortene er like gode i spill. Dermed blir det nok Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...