E320CDI Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg har regnet ut at jeg kommer til å ha rundt 49 eller 50 poeng etter videregående skole. Jeg har lyst til å studere jus og er usikker på om jeg kommer inn eller ikke. I Oslo har jeg tenkt å søke på vårsemesteret der er det 52.3 poeng. Og i bergen er det 53,8 poeng. Har jeg noe sjanse for å komme inn, med hensyn til at poengsummene vil bli noe redusert etter at fordypningspoengene er borte. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Selvfølgelig har du en sjanse på lik linje med alle andre. Skulle det gå dårlig kan du alltids ta opp ett fag eller to Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 husk også at UiO kutter med 200 studieplasser fra og med høsten 09. kan da tenkes at snittet faktisk øker litt. på tross av de nye poeng ordningene. men et sted kommer du inn på regner jeg med.det er overveiende sannsynlig.men stå på de siste par månedene. ikke bli for slakk i trøya. lykke til:) Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 husk også at UiO kutter med 200 studieplasser fra og med høsten 09. kan da tenkes at snittet faktisk øker litt. på tross av de nye poeng ordningene. men et sted kommer du inn på regner jeg med.det er overveiende sannsynlig.men stå på de siste par månedene. ikke bli for slakk i trøya. lykke til:) Takk for svar UiO skal de ha 195 plasser i høst og 190 plasser i våropptaket, er det rikitg? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 det er også under diskusjon at det kun skal gjennomføres 1 opptak hvert kalenderår,men dette er fremdeles bare et forslag. aner ikke. vet bare at de kutter med 200 plasser. altså er det 400 plasser totalt fra og med høsten 09. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå