dahwan Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hørte dette ordet i The Big Bang Theory av Sheldon. Finner det ikke i noen ordbøker på nettet. Tror det er skrevet riktig pga google's "Mente du?" funksjon. Noen ideer? Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hørte dette ordet i The Big Bang Theory av Sheldon. Finner det ikke i noen ordbøker på nettet. Tror det er skrevet riktig pga google's "Mente du?" funksjon. Noen ideer? Antropomorfisme er å tillegge det som ikke er menneskelig menneskelige egenskaper, f.eks Ole Brumm Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Takk for en god forklaring Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvis for eksempel en stein er antropomorf vil det si at den minner om et menneske på en eller annen måte. antropomorf antropomor'f a1 (av morf) menneskelignende a-e guder / ha et a-t gudsbilde Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 La merke til, etter å ha sett episoden på nytt, at han faktisk sier "anthropromorphize". Jeg finner fortsatt ikke noe på det på google Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropromorphic Her er direktelink til Wiki, siden du sier du ikke finner det på Google. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) La merke til, etter å ha sett episoden på nytt, at han faktisk sier "anthropromorphize". Jeg finner fortsatt ikke noe på det på google Har ikke sett episoden så jeg vet ikke i hvilken sammenheng han sier det, men "to anthropromorphize" betyr "å gi menneskelige egenskaper til". Eksempel på en antropomorfistisk katt (fra shrek): EDIT: Se E-Tons link. Endret 14. april 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
WD- Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Siden det er i språkkategorien, og sånn at ikke noen lærer feil her nå, det heter anthropomorphic, og ikke anthropromorphic EDIT: hadde visst min egen lille feil der, gitt Endret 16. april 2009 av WD Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Siden det er i språkkategorien, og sånn at ikke noen lærer feil her nå, det heter anthropomorfic, og ikke anthropromorphic Av samme grunn kan jeg opplyse om at det heter anthropomorphic og ikke anthropomorfic. Endret 15. april 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
WD- Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Av samme grunn kan jeg opplyse om at det heter anthropomorphic og ikke anthropomorfic. Tabba meg ut der, ja. :!: Fiksa nå! Endret 16. april 2009 av WD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå