Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

automatgir, virker ikke høyere gir

Anbefalte innlegg

Hei. Etter å kjørt den "nye" bilen min(95model) noen gang (ford scorpio) med automatgir, så har jeg konkludert følgende :

Den fungerer dårlig på varm motor.

Men bra på kald motor om den har stått over natta,på di første 20 minuttene jeg kjører, eller til jeg møter lang motbakke.

Har bare bilen stått noen timer på parkeringen eller blitt kjørt halv time, så vil den ikke gire når den kommer opp i 50-60km/t, og blir da kjørende på for høyt turtall.. Noe som gjør at motoren ruses og det lukter svidd om jeg fortsetter å kjøre med turtall mellom 3-4 om jeg kjører 60kmt eller mer.

Noen som har noen idê om hva det kan være?

- Bilen har nylig vært utkoplet helt elektrisk pga skifting av deler, kan det ta litt tid av den grunn før den oppfører seg normalt?

- girolje skal nylig være skiftet av tidligere eier, men jeg undres på om det kan være for mye, kan det ha noe å si??

Prøvde å peile, men er vanskelig å se da pinnen er svart, så ble litt usikker på om det var for mye, eller akkurat bare i øvre grensa.

Hilsen usikker bileier:)

Endret av sissel00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil mengde automatolje vil kunne føre til at girkassen ikke girer riktig..

Man kan i værste falle tappe av oljen og se i manualen eller på internett hvor mye girolje som faktisk skal være på.

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
Hei, det er converteren din som er gåen.

heisann og takk for svar:)

Har bare sett på peilepinnen og gått ut ifra hva som står min og maks der, og som sagt det kan være at det er ørlitegrann over, men som sagt usikker fordi peilepinna er mørk.

i instruksjonshefte står det at girolje skal sjekkes på FORD og derfor ingen beskrivelse av hva, hvordan og hvor mye.

Om det er convertern min som er gåen, har du noen peiling på hva noe sånt koster å skifte sånn i ca prisklasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...