Tandamram Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ble kastet på netbook-bølgen da jeg fikk en PB dot.3g til bryllupet av kona. Hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle finne så mye nytte i denne type maskin, men det gjorde jeg altså. Min maskin ble levert med WinXP, som jeg skiftet ut ganske raskt. Jeg vet at de kommer med litt forskjellige operativsystemer, men tenkte det kunne være litt interessant å vite hva folk bruker. Har du skiftet operativ fra hva maskinen opprinnelig kom med? Hvorfor? Fra hva til hva? Jeg prøvde litt forskjellig før jeg slo meg til ro med Ubuntu Netbook Remix. Prøvde Linux før første gang for ca. ett år siden, og synes det er gøy. I og med at det ikke kan spilles på denne maskinen, så jeg ingen hensikt i å bruke XP. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ble kastet på netbook-bølgen da jeg fikk en PB dot.3g til bryllupet av kona. Hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle finne så mye nytte i denne type maskin, men det gjorde jeg altså. Min maskin ble levert med WinXP, som jeg skiftet ut ganske raskt. Jeg vet at de kommer med litt forskjellige operativsystemer, men tenkte det kunne være litt interessant å vite hva folk bruker. Har du skiftet operativ fra hva maskinen opprinnelig kom med? Hvorfor? Fra hva til hva? Jeg prøvde litt forskjellig før jeg slo meg til ro med Ubuntu Netbook Remix. Prøvde Linux før første gang for ca. ett år siden, og synes det er gøy. I og med at det ikke kan spilles på denne maskinen, så jeg ingen hensikt i å bruke XP. XP på min EEE, lynrask oppstart og fungerer som bare fy. Hvorfor noen da gidder å rote med Linux er meg en gåte. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 XP på min EEE, lynrask oppstart og fungerer som bare fy. Hvorfor noen da gidder å rote med Linux er meg en gåte. Står sorte pixler omringet av hvite piksler i teksten hans; "Det er gøy". Har lenge fundert på om jeg skal skaffe meg en netbook av noe slag og tror nok jeg blir av de som legger inn linux der selv. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Jeg er så heldig at nettPC'en er et "leketøy". Har en maskin som fungerer som base for huset med musikk, filmer, e-post etc (som forøvrig kjører Ubuntu 8.10 stabilt), en HTPC med XP som brukes til spilling og som streamer fra basen, og en egen bærbar til fruen. Når jeg da fikk en fjerde maskin til bryllupet, så kan jeg bruke denne til eksperimentering og testing. Til de bruksområdene en nettPC har synes jeg UNR fungerer perfekt. Rask oppstart og ellers veldig responsiv. Med XBMC får jeg sett filmer og serier også på denne maskinen. Ingen grunn til å velge XP som kom med maskinen, og alt søppelet som ellers var installert. Det er jo ikke en kraftig spill-maskin, akkurat. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kjører for øyeblikket Linpus Linux på min Acer Aspire One 110L (dog sterkt tilpasset), men skal bytte denne ut med crunchbang så snart jeg har tid til å leke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå