Patience Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Opplever nå at jeg får en slags pulserende "viftelyd" fra begge harddiskene.. Lurer på om dette er normalt eller om en av harddiskene er iferd med å takke for samarbeidet.. Begge to er matroxer.. 13,6 og 120 . Selvsagt er 13,6 giggern moden for teknisk museum snart.. Men det blir stille når jeg kopler ut den ene harddisken.. uansett hvilken. Og bare lar systemet kose seg på en harddisk.. Har forsøkt å øke strømtilførselen (koble harddisken rett inn på strømforsyningen uten annet dilldall hengende på). Strømforsyningen er 400W og har fine spenninger å vise til.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hvis hd'ene lager rare lyder kan det være ett sikkert tegn på at de er i ferd med å takke for seg ja...ville fortet meg med å ta backup! og så få dem sjekket... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hmm... jeg tror egentlig ikke det er det som skjer. Den ene hardisken er nesten brand new. Og denne lyden kommer kun når begge er koplet på. Menneh.. har også en vifte som tydeligvis er ubalansert. Ikke godt å si hva dette skyldes.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det er kanskje en beatfrekvens du hører? En beatfrekvens kommer når du har to lydkilder som ligger veldig nær i frekvens, da får du en lavfrekvent lyd som er lik differansen mellom de to. Er jo ganske typisk å høre når du har 2 like vifter. Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det med beatfrekvens høres veldig sansynlig ut. Jeg hadde selv to WD 7200RPM disker montert ved siden av hverandre, og de førte til at PC'en sendte ut en aldeles kraftig, og støyende, vibrasjon. Man kunne faktisk høre det veldig godt i etasjen under PC'en. Jeg trengte lagringsplass, og samtidig tenkte jeg på ørene mine, derfor kjøpte jeg en no-vibes fra Microplex. PC'en ble utrolig mye roligere. Prøv en slik løsning, eller ta å heng opp disken ved bruk av strikk o.l. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Det er kanskje en beatfrekvens du hører? En beatfrekvens kommer når du har to lydkilder som ligger veldig nær i frekvens, da får du en lavfrekvent lyd som er lik differansen mellom de to. Er jo ganske typisk å høre når du har 2 like vifter. Må jobbe litt med pc'en så jeg skal få den litt mere stillegående. Blir nok et par seagate's i kabinettet etterhvert. Får ta å fremskynde mine planer litt.. Kjøpe meg støymatter og nye vifter. Er hele 7 vifter i denne maskina. Herav 2 bakre utblåsning. 1 sidepanel over grafikkortet. 2 på strømforsyningen. 1 over CPU'en, samt 1 over grafikkortet. Mange vifter, men så kan jeg vise til 37'C på CPU, og 28'C på hovedkortet i en AMD XP 2800+ Støyen fra harddiskene er ikke spesielt høy. Men du vet - når man først er blitt oppmerksom på det.. så hører man det hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå