Rincon Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei. Satt i ny prosessor. Alt gikk som smurt. Prosessor ble godkjent i bios, tempraturen er bra og alt ser bra ut. Men da jeg skal logge inn i Windows blir jeg bedt om og aktivere Windows. Er det vanlig at man må aktivere på nytt ? Har produktnøkkel klistret på kabinettet med den virker ikke. Dama jeg snakket med på supp. mente jeg skulle bruke recovery-cd, som jeg ikke finner. Står litt fast her. Finnes det en løsning ? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Xp eller Vista? Du har mest sannsynlig en OEM-utgave av Windows ... Ved større endringer av maskinvare vil den be deg om å reaktivere Windows. Bare ring Windows-support og si at du trenger reaktivering etter en formatering. Mener et av nummerene leder deg til en "telefonsvarer" som gir deg det meste av info. Dette pleier å gå veldig greit, gjort det selv flere ganger. Endret 3. april 2009 av heanwi Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Windows har dessverre "Poeng" for hver type oppgradering og når du når en bestemt sum = Reaktivering. Hovedkort gir flest poeng, men enkle ting som å plugge inn og ut en CD Rom for eksempel gir også poeng som kommer til denne summen. Samme sak gjelder også for Office pakken, har selv vært borti dette og måtte reaktivere grunnet en CD ROM som var buggete og fallt inn og ut. Da endte det opp med at jeg kastet MS på dør og siden har jeg ikke brukt deres Office pakke. Lenke til kommentar
Rincon Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Takk for svar.Lært noe nytt i dag og Har XP. Har nok en oem-utgave og nettopp derfor kunne hun ikke gi meg ny nøkkel...? Jeg måtte enten bruke recovery-cd eller kontakte HP for ny reg. kode. Prøvde manuelt via telefonsvareren til Windows supp. og skulle motta kode på sms, med det fikk jeg aldri. Ps. Har byttet hovedkort tidligere..så da forstår jeg hvorfor ny aktivering. MS i et nøtteskall ? Endret 4. april 2009 av Rincon Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php Der står det litt mer men dessverre ikke poeng lista, men du blir litt klokere på det hele i allefall. Litt hull i hodet hele greia, det lønner seg å kjøre pirat om du bytter mye hardware selv om du har lovlig lisens. Lenke til kommentar
Rincon Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Takker. Prøver igjen i morgen. Takk for hjelpen så langt folkens. Lenke til kommentar
Rincon Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hei igjen. Ringte supp. i dag og fikk ny reg.kode, så da løste det seg. Takk for hjelpen heanwi og 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå