bruktCDplate Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei! Hentet meg en aprilia SR 50 for en liten stund siden. (2004 modell, grå farge) Det er flere ting jeg lurer på: - Det står ikke Di-Tech på noen klistremerker, men det står "Erre Factory". Hva er dette? Er det fortsatt Di-Tech? - Hvor ligger plomberingene? - Hvordan fjerner jeg dem? Takk! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Factory er det nye for ditech mener jeg. Har du sjekka om det står noe på speedo? Mener det gjør det på de som har innsprøytning. Ellers så er det vell ikke vanskelig å se om det er forgasser på motoren eller ikke. Hvis ditech, gameboy trim. Hvis luftkjølt/vannkjølt ta plomberinga i variatoren og eksosen/sylinderen. variator plomba ligger imellom der som reima går, så du må løsne det ytterste "hjulet" for å komme til. Ser ut som en ring man har på fingern. Eksos plomberinga sitter helt i enden mot sylinderen, eller hvis du har todelt eksos(altså skrudd på en ekstra del, slik at det ikke er 1 hel del) så er det muligens en der. Har du i sylinderen må du enten porte eller kjøpe ny. Jeg ville ikke satt meg til å porte uten å vite hva jeg gjør. Endret 3. april 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Injection check kommer automatisk når jeg skrur på tenningen, så det er vel en Di-Tech da? Eksosanlegget er todelt ja. Skrur jeg lyddemperen(hvis det er det den heter, den bakerste delen) fra svanen, og der vil jeg finne en plombering? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Er nok det ja. Sålangt jeg vet så har ikke ditech plombering i eksosen, så du må nok bare få den gameboy trimma. Endret 4. april 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 tror ikke det er plomberinger på den. kankje i variatoren. gameboytrim kan forhandleren av aprilia gjøre for deg tror jeg. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Er det noen plass jeg kan kjøpe gameboy trim settet? Hva koster det å få det gjort hos forhandler? Nermeste forhandler her i byen er motospeed. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Koster vel litt over 2000 for gameboy "spillet" du bruker for å trimme den, i tillegg må du ha gameboyen. Hos forhandler koster det sikkert halvparten, om ikke mindre. Det er nok forskjellig fra forhandler til forhandler, så du må nesten bare høre med dem ang pris. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Da er det vel like greit å bare gjøre det hos forhandler. Takk! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 jepp bør gjøre det hos forhandler. vis du skal kjøpe det selv må du kjøpe det fra tyskland tror jeg. tipper forhandler tar 200-500kr. tar ikke lenger en et halvt minutt. Lenke til kommentar
Purplesnake Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvor ligger egentlig plomba i variatoren? Du får stilt opp innsprøytninga hos forhandler ja. Da går den ca 80 Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 skru ut den mutteren som det er ring rundt. du må finne noe å holde det reimhjulet fast med slik at du kan skru opp mutteren. plomberingen er en liten ring som du ser med en gang du får tatt av reimhjulet. vis du har kompressor tilgjenngelig skal vis det være bra å skru den opp med. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Så det jeg gjør er: -Skru ut muttern, og tar ut den første ringen jeg ser. -Skrur mutteren på igjen og da er plomberingen borte? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nei ikke den første ringen du ser, det er "skiver" som skal være der, feks mellom mutter. Den ser ut som en ring man har på fingern, ca samme tykkelse også. Ikke så veldig vanskelig å ta feil. Vær forsiktig, for hvis du setter det på feil kan du ødelegge vekter, kjølevifta/hjulet osv. Og hvis du klarer å brekke av en/flere av de de taggene på den der kjølevifta/hjulet så må du ha nytt, for hvis ikke blir det ubalanse i motoren som kan være skadelig for veiv/sylinder. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Sette på? Sette på hva da? Trodde jeg bare skulle skru ut mutteren, ta bort "skiva" og sette mutteren på igjen, og da var alt gjort. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 det er ikke den ytterste skiva du skal ta ut. de klarer ikke å se den på bilde. du må av med det reimhjulet som det er blå ring rundt.så ser du ringen, du tar bare den ringen av og setter på reimhjulet osv igjen. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Sette på de tinga du tok av for å komme til plomberinga. Laster opp de vanlige bildene av plomberingene Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Men er det veldig lett å sette den på feil da? Er det ikke noen "hakk" jeg lett kan sette den inn i, eller må jeg finne ut selv hvordan det sto? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ta et langt skrujern eller noe å sett delene i rett rekkefølge på, er litt vanskelig å sette det på feil da Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Okei, skal prøve dette. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Sette på de tinga du tok av for å komme til plomberinga. Laster opp de vanlige bildene av plomberingene Jeg har erfart at det IKKE er en slik liten ring, men en stor bølgete plate som er festet hardt med 3 stjerneskruer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå