Gå til innhold

Killzone2 kjøpt av kun 6%


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Først sier "nesten alle" at spillet blir lagt vekk fort, at det er 12 på dusinet, at det "kun har bra grafikk", så sier dere at spillet fortjener 9/10..??? Er dere grafikkhorer hele gjengen?+

 

Seriøst, jeg har spilt killzone 2 og det er faen meg ikke et 9/10 spill..

 

Særdeles uklart hva du mente med innlegget ditt, så mener du det er verdt lavere eller høyere enn 9/10? :dontgetit:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først sier "nesten alle" at spillet blir lagt vekk fort, at det er 12 på dusinet, at det "kun har bra grafikk", så sier dere at spillet fortjener 9/10..??? Er dere grafikkhorer hele gjengen?+

 

Seriøst, jeg har spilt killzone 2 og det er faen meg ikke et 9/10 spill..

 

Så da har altså du rett....?

Killzone virker å være et offer for sin egen hype. Enten elsker man det, eller så hater man det, ikke fordi det er dårlig, men fordi det er hypet opp i skyene. Singelplayer alene er kanskje verdt 8/10 men sammen med multiplayerdelen er det lett en 9/10.

Bringer ingenting nytt til genren, men det gjorde heller ikke CoD4.

 

Jeg tror at årsaken til at PS3-spill selger dårligere enn 360 er fordi kjøperne av PS3 er mye eldre. Ikke så mange er rene gamere, men "voksne guttunger" som heller ønsker å bruke maskinen som en multimediastasjon enn en ren spillkonsoll. Den høye prisen fra starten av førte også til at folk med jobb og som tjenete penger hadde råd og kunne kjøpe maskina. Unge gamere hadde ikke råd og kjøpte i stedet XBOX360. Dette er også den målgruppen som kjøper flest spill.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om single player egentlig? Det originale aspektet ved FPS forsvant etter Wolfenstein 3D, men multiplayer FPS er der moroa ligger. Alle som har spilt Quake, Half-Life, CS, CoD4, Unreal osv. vet dette. Det som betyr noe er hvor givende det er å spille online.

 

Noen som kan si litt om dette aspektet ved Killzone 2?

Lenke til kommentar

Killzone2 multiplayer er veldig bra. Dessverre svikter det på sentrale områder som angår kommunikasjon. Og det er ikkje killzone2 eller gurilla si feil. (på ein måte)

 

Sidan ps3 ikkje støtter game invites, party chat, ingame voice chat osv blir opplevelsen dradd nedi søla. Det og klare å faktisk spele ilag med ein venn og kommunisere undervegs er nesten umogleg. ja det kan gå men veldig vanskeleg. Når sony presterte å komme med TEXT chat då lure eg faen meg på ke dei eigentleg driv med der nedi tokyo..

 

uansett. KZ MP er bra. men rammeverket for kommunikasjon rundt er fråværande difor er MP ein "singleplayer" opplevelse..

Lenke til kommentar
Først sier "nesten alle" at spillet blir lagt vekk fort, at det er 12 på dusinet, at det "kun har bra grafikk", så sier dere at spillet fortjener 9/10..??? Er dere grafikkhorer hele gjengen?+

 

Seriøst, jeg har spilt killzone 2 og det er faen meg ikke et 9/10 spill..

Pøh. Du har tydeligvis ikke peiling på spill i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg tror at årsaken til at PS3-spill selger dårligere enn 360 er fordi kjøperne av PS3 er mye eldre. Ikke så mange er rene gamere, men "voksne guttunger" som heller ønsker å bruke maskinen som en multimediastasjon enn en ren spillkonsoll. Den høye prisen fra starten av førte også til at folk med jobb og som tjenete penger hadde råd og kunne kjøpe maskina. Unge gamere hadde ikke råd og kjøpte i stedet XBOX360. Dette er også den målgruppen som kjøper flest spill.

 

Men hvis man ikke har råd til å kjøpe en PS3, har man da råd til å kjøpe så veldig mange spill? Er det ikke naturlig å tro at den mest kjøpesterke brukerbasen er den som kjøper flest spill? Mulig at det er en del som kjøper/kjøpte PS3 pga Blu-ray og mediasenter mulighetene, alikevell føler jeg at det finnes så mange bedre alternativer til dette i dag at de fleste som kun ønsker seg dette går for en annen løsning. Jeg kjøper hvertfall veldig mye mer spill nå enn jeg gjorde for 10 år siden, og jeg har hverken blitt mer interessert i spill eller fått mer tid til å spille. Jeg har bare fått mer penger, og da er heller ikke terskelen så høy for å gå på et mulig bomkjøp.

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar
Men hvis man ikke har råd til å kjøpe en PS3, har man da råd til å kjøpe så veldig mange spill? Er det ikke naturlig å tro at den mest kjøpesterke brukerbasen er den som kjøper flest spill? Mulig at det er en del som kjøper/kjøpte PS3 pga Blu-ray og mediasenter mulighetene, alikevell føler jeg at det finnes så mange bedre alternativer til dette i dag at de fleste som kun ønsker seg dette går for en annen løsning. Jeg kjøper hvertfall veldig mye mer spill nå enn jeg gjorde for 10 år siden, og jeg har hverken blitt mer interessert i spill eller fått mer tid til å spille.

 

Det jeg mener er at det er andre typer folk som kjøper PS3 enn 360. De som vokste opp med PSOne og PS2 har blitt ungvoksne og har ikke tid eller mulighet til å spille så mye som før, men er trofast til Playstation-branden, mens unge gamere som ønsker en ren spillkonsoll kjøper 360. Jeg mener ikke at alle følger denne normen, men flertallet.

Lenke til kommentar
Sidan ps3 ikkje støtter game invites, party chat, ingame voice chat osv blir opplevelsen dradd nedi søla.

 

Dette stemmer rett og slett ikke. Hvis du har prøvd Haze, så har de implementert game invites vha meldingssystemet - akkurat slik det fungerer på XBox360. Ingame voice er også støttet av Killzone 2.

 

Forskjellen på XBox360 og PS3 er i bunn og grunn følgende: Microsoft sier til sine utviklere at et spill må støtte feature X,Y,Z for å bli "godkjent", mens Sony sier til sine utviklere "Her har dere feature X,Y,Z - bruk det om dere ønsker". Dette gjelder ingame invite (Haze støtter det), ingame music (Killzone 2 MP), trofeer/archievements osv.

 

Hva som er best av MS kontra Sony sin fremgangsmåte kan diskuteres til døde. Jeg ser fordeler og ulemper med begge.

Lenke til kommentar
Sidan ps3 ikkje støtter game invites, party chat, ingame voice chat osv blir opplevelsen dradd nedi søla.

 

Dette stemmer rett og slett ikke. Hvis du har prøvd Haze, så har de implementert game invites vha meldingssystemet - akkurat slik det fungerer på XBox360. Ingame voice er også støttet av Killzone 2.

 

Forskjellen på XBox360 og PS3 er i bunn og grunn følgende: Microsoft sier til sine utviklere at et spill må støtte feature X,Y,Z for å bli "godkjent", mens Sony sier til sine utviklere "Her har dere feature X,Y,Z - bruk det om dere ønsker". Dette gjelder ingame invite (Haze støtter det), ingame music (Killzone 2 MP), trofeer/archievements osv.

 

Hva som er best av MS kontra Sony sin fremgangsmåte kan diskuteres til døde. Jeg ser fordeler og ulemper med begge.

 

 

ja selvsagt støtter den ingame voice chat, eg forklarte meg kansje litt dårleg. private ingame chat. alså og kunne sette opp eit privatrom som blir opprettholdt uansett kva som skjer i spillet. Får luka vekk støy frå andre automatisk.

 

Det er definitivt ein fordel med MS sin måte sidan du er garantert alle funksjonar uansett spel. Heilt umogleg å lage cross game invites, private chat med jallamåten sony har bygd opp tenesta si på der dei let utviklarane bestemme. Viss spel A støtter private chat og spel B støtter det ikkje så er det umogleg å kommunisera. Så her har MS gjort hjemmeleksen sin mens sony har sovet i timen rett å slett.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om single player egentlig? Det originale aspektet ved FPS forsvant etter Wolfenstein 3D, men multiplayer FPS er der moroa ligger. Alle som har spilt Quake, Half-Life, CS, CoD4, Unreal osv. vet dette. Det som betyr noe er hvor givende det er å spille online.

 

har du spillt Bioshock, cod, system shock2, deus ex, half life2?

 

Alle som har spillt disse vet at singleplayer kan være helt sinnnsykt fengende i et FPS spill. Det som betyr noe er hvor fengende og bra fortalt historie et spill formidler..

 

Ja jeg skriver med vilje bastant det motsatte av din bastante tåpelige påstand :)

 

når det gjelder online er killzone stort sett ganske identisk med COD4, annen setting, men ellers veldig likt.. Det at hver runde en spiller online veksler mellom opptill 8 forskjellige oppdrag gjør hver eneste onlinerunde sinnsykt variert, håper Modern Warfare2 hærmer etter dette på sin online-del.

Linuxguru: Ikke kom her og si at Killzone/ps3 har ingame chat.. den er jo så inni helsiken dårlig at jeg fatter ikke hva Sony har tenkt med.. Om en sitter og spiller med kompiser og er uheldig og havner på forskjellige lag så mister en kontakten.. om en spiller på forskjellige maps mister en kontakten.. Når en er ute av mappet mister en kontakten..

 

Voicechat-mulighetene på ps3 er så dårlige at de kunne like greit latt være å implementere dem til de hadde skikkelig cross-game voicechat.. Jeg vil jo snakke med kompiser selv om vi spiller forskjellige spill..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om single player egentlig? Det originale aspektet ved FPS forsvant etter Wolfenstein 3D, men multiplayer FPS er der moroa ligger. Alle som har spilt Quake, Half-Life, CS, CoD4, Unreal osv. vet dette. Det som betyr noe er hvor givende det er å spille online.

 

har du spillt Bioshock, cod, system shock2, deus ex, half life2?

 

Alle som har spillt disse vet at singleplayer kan være helt sinnnsykt fengende i et FPS spill. Det som betyr noe er hvor fengende og bra fortalt historie et spill formidler..

 

Ja jeg skriver med vilje bastant det motsatte av din bastante tåpelige påstand :)

 

når det gjelder online er killzone stort sett ganske identisk med COD4, annen setting, men ellers veldig likt.. Det at hver runde en spiller online veksler mellom opptill 8 forskjellige oppdrag gjør hver eneste onlinerunde sinnsykt variert, håper Modern Warfare2 hærmer etter dette på sin online-del.

Linuxguru: Ikke kom her og si at Killzone/ps3 har ingame chat.. den er jo så inni helsiken dårlig at jeg fatter ikke hva Sony har tenkt med.. Om en sitter og spiller med kompiser og er uheldig og havner på forskjellige lag så mister en kontakten.. om en spiller på forskjellige maps mister en kontakten.. Når en er ute av mappet mister en kontakten..

 

"Alle vet" er vel en litt merkelig påstand, da det er veldig smak og behag. For meg er singelplayer en grei innledning, men det er online delen som gir kjøtt på beina. Mye gøyere å få et kill online - ifølge meg.

Men bioshock/half life er verdt å spille igjennom, men det er spill som cod/bad company/killzone jeg virkelig kommer til å spille mye pga. online delen.

Lenke til kommentar
Det er definitivt ein fordel med MS sin måte sidan du er garantert alle funksjonar uansett spel.

 

En fordel for hvem? La oss si at du som utvikler kan få 6MB mer minne tilgjengelig som du fritt kan bruke, hvis du velger å ikke støtte in-game music. Er det da riktig av Sony å nekte deg disse 6MB ved å kreve at du skal støtte in-game music, eller er det riktig av Sony å la det være opp til utvikleren å velge hva vedkommende trenger for på best mulig måte å formidle budskapet sitt?

Lenke til kommentar
Det er definitivt ein fordel med MS sin måte sidan du er garantert alle funksjonar uansett spel.

 

En fordel for hvem? La oss si at du som utvikler kan få 6MB mer minne tilgjengelig som du fritt kan bruke, hvis du velger å ikke støtte in-game music. Er det da riktig av Sony å nekte deg disse 6MB ved å kreve at du skal støtte in-game music, eller er det riktig av Sony å la det være opp til utvikleren å velge hva vedkommende trenger for på best mulig måte å formidle budskapet sitt?

 

Skal du lage eit rammeverk som crossgame kommunikasjon så må du gi ordre til kva for funksjonalitet som SKAL vere med i alle spel. Eg velg alle mine multiplatform spel til x360 nettopp pga live tenesten kor eg kan kommunisera med andre uansett kva me gjer på kvar vår xbox. Så sony må berre la utviklaren bestemme. Det hjelper lite at utviklaren har 6 mb meir å jobbe med når tenesta rundt spelet er boss..

Lenke til kommentar

 

Så da har altså du rett....?

Killzone virker å være et offer for sin egen hype. Enten elsker man det, eller så hater man det, ikke fordi det er dårlig, men fordi det er hypet opp i skyene. Singelplayer alene er kanskje verdt 8/10 men sammen med multiplayerdelen er det lett en 9/10.

Bringer ingenting nytt til genren, men det gjorde heller ikke CoD4.

 

 

COD4 hadde perks systemet som jeg synes var genialt og nytt.

Skal ikke uttale meg om online delen til KZ2 da jeg kun har prøvd SP og det var ikke noe

jeg vil rope hurra for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...