Pluggen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg trenger da litt hjelp med å finne deler til overhaling av min 20NE.. Det jeg trenger hjelp med er hvor jeg får tak i en del deler, hva jeg bør/må bytte.. Det jeg i første omgang har kommet på er: Pkt. 1: Kvassere kam, men hvor kvass, og hvor får jeg tak i det? Pkt. 2: Porting og planing av toppen, settes bort til profesjonelle. Pkt. 3: Tenkte å høvle av 1-1,5mm under planing for økt komp. Pkt. 4: Grenrør, hvor skaffe? Pkt. 5: Innsug skal poleres opp, hva bør brukes? Pkt. 6: Ventilløftere bør kanskje byttes? Men hvor skaffe? Pkt. 7: Pakninger til motoren, vil da også bytte bunnpannepakning. Pkt. 8: Hva slags toppakning, og hvor får jeg tak i det? Tips om endringer mottas med takk Ta gjerne med link, evt. priser hvis dere har.. Endret 6. april 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Her har dem litt av hvert: blitzpower Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Takk for det Problemet er bare det at de ikke er å få kontakt med, og siden siste oppdatering var i 2005 kan man vel regne med at siden/firmaet er lagt ned eller noe slikt? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Opelverksted har vel endel av dette?? Kollevold har kam og endel annet "snacks"... Du er klar over at dette kommer til å koste 10-15 tusen, og at du kun kommer til å få en liten effektøkning? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hva de har der har jeg ikke fått sjekket riktig enda, men det blir gjort mandag. Kollevold vil også bli kontaktet, da for litt spec`s på kam o.l. Klar over at det vil koste en del, men blir jo en god motor etterpå Gjør dette mye også for å lære en del Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Da har jeg vært i kontakt med Frode Engelund, og med tips om å gå for en C20XE blei det til det nå, overhaling av 20NE`n kommer seinere Hvor får jeg tak i en komplett C20XE? Jeg ringte Blomdal i dag, ingenting Jeg fikk også tips om å sjekke toppen på C20XE`n, da en var forsterket, mens den andre hadde sannsynlighet for å sprekke.. Navn på denne toppen noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå