terjemag Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei. I Excel finnes det en funksjon som gjør at man kan ta kopi av ett markert område, slik at dette blir ett bilde. (Kopier som bilde). Finnes det en tilsvarende funksjonalitet i Word? God påske, alle sammen! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Om noko slikt finst veit eg ikkje, men du kan vel ta eit skjermskot: Om du trykker på Print Screen-knappen på tastaturet vil skjermbiletet verte kopiert til utklippstavla, og du kan lime det inn i t.d. Paint, eller andre biletbehandlingsprogram. Alt + Print Screen tek kopi av kun det aktive vindauget. Det finst òg program for å ta skjermskot, t.d. Fast Stone Capture. Med dette kan du markere eit område, og få skjermskot av kun det området, ved å trykke Ctrl + Print Screen og dra ut eit rektangel. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du kan markere teksten og velge Lim inn utvalg og velge Bilde (Windows Metafil) Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Tusen takk for tilbakemeldingen. Det var nettopp dette jeg var ute etter. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Til orientering: Denne funksjonen finnes ikke i tidligerer versjoner av Word men den ligger inne i Word 2007, dog godt gjemt. Etter det jeg har sett gjør den ikke noe annet enn det samme som den vanlige kopieringsfunksjonen til tross for at den heter "Kopier som bilde..." Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Hei Kjeklulf. Jeg kjører office 2003, og det fungerer hos meg. Hensikten min var ihvertfall å få dette enkelt over i ett bilde, slik at jeg kan sette det inn som ett bilde i andre program, deriblant powerpoint. Det kan hende det finnes mange bedre løsninger, men så langt ser det greit ut for meg, så takk til TT. Jeg har noen skjemaer i word, som jeg skal bruke i powerpoint, og da var det mest hensiktsmessig å sette disse inn som bilde, så kan man diskutere om dette er så nødvendig. Synes ihvertfall at denne funksjonaliteten i excel er svært nyttig til mitt bruk. Takk for hjelpen, og god påske ihvertfall. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det jeg mente var at funksjonen "Kopier som bilde..." kun finnes i 2007. Lim inn som bilde har vært i alle versjoner så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Ok. Jeg leste nok innlegget ditt for hurtig. Men i min Excel 2003 finnes denne funksjonen, nemlig "Kopier bilde". Men rett nok har jeg ikke funnet dette i min word versjon, slik som det fremgår av topicèn. Da var det jo greit å kunne lime inn som bilde. Takk nok en gang! Endret 11. april 2009 av terjemag Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det stemmer ja. Funksjonen har vært i Excel i mange versjoner. Har prøvd å finne ut hva denne funksjonen gjør i Word 2007 men uten hell så langt. Virker ikke som det er noe forskjell fra vanlig kopiering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå