Gå til innhold

Word - utklipp av tekst som bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noko slikt finst veit eg ikkje, men du kan vel ta eit skjermskot: Om du trykker på Print Screen-knappen på tastaturet vil skjermbiletet verte kopiert til utklippstavla, og du kan lime det inn i t.d. Paint, eller andre biletbehandlingsprogram. Alt + Print Screen tek kopi av kun det aktive vindauget.

Det finst òg program for å ta skjermskot, t.d. Fast Stone Capture. Med dette kan du markere eit område, og få skjermskot av kun det området, ved å trykke Ctrl + Print Screen og dra ut eit rektangel.

Lenke til kommentar

Til orientering:

Denne funksjonen finnes ikke i tidligerer versjoner av Word men den ligger inne i Word 2007, dog godt gjemt. Etter det jeg har sett gjør den ikke noe annet enn det samme som den vanlige kopieringsfunksjonen til tross for at den heter "Kopier som bilde..."

Lenke til kommentar

Hei Kjeklulf.

Jeg kjører office 2003, og det fungerer hos meg.

Hensikten min var ihvertfall å få dette enkelt over i ett bilde, slik at jeg kan sette det inn som ett bilde i andre program, deriblant powerpoint.

Det kan hende det finnes mange bedre løsninger, men så langt ser det greit ut for meg, så takk til TT.

Jeg har noen skjemaer i word, som jeg skal bruke i powerpoint, og da var det mest hensiktsmessig å sette disse inn som bilde, så kan man diskutere om dette er så nødvendig.

Synes ihvertfall at denne funksjonaliteten i excel er svært nyttig til mitt bruk.

Takk for hjelpen, og god påske ihvertfall.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg leste nok innlegget ditt for hurtig.

Men i min Excel 2003 finnes denne funksjonen, nemlig "Kopier bilde".

Men rett nok har jeg ikke funnet dette i min word versjon, slik som det fremgår av topicèn.

Da var det jo greit å kunne lime inn som bilde.

Takk nok en gang!

Endret av terjemag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...