Windows8 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hei! Jeg har satt opp en vanlig AP og en repeater, det er henholdsvis en Zyxel og en WRT54GL v1.1 med dd-wrt FW. Har skrudd av firewall på repeateren, men ikke på APen. Dessuten gir begge ut hver sin type IP, den ene 10.0.0.x og Linksysen gir ut 192.168.x.x som interne IPer. Har allerede port forwarda på APen siden firewall er på der. Det jeg lurer på da, skal jeg forwarde med IPen 10.0.0.2 eller 192.168.1.127? "ipconfig /all" gir meg sistnevnte. Endret 4. april 2009 av RePaC Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du bør la ruteren dele ut IP med DHCP og ikke AP. De to adresse rangene skaper problemer, du må forholde deg til en av de og det enkleste er nok å beholde den ruteren bruker. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hovedrouteren er satt opp som DHCP, men har AP innebygd. Så jeg bare skrur av DHCP på repeateren sant? Da slipper jeg å tenke på port forwarding på repeateren? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Har gjort det, ipconfig viser fortsatt 192.168.1.127. Hvorfor får jeg fortsatt denne IPen? Endret 4. april 2009 av RePaC Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Fant nettopp ut at jeg må bruke Repeater Bridge, og ikke Repeater. Dette fordi Repeater Bridge kun leaser IPer ut fra primær router, mens vanlig Repeater kan gjøre det på begge avhengig av hvilken man er nærmest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå