Spook Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ble litt rabalder når jeg kom innom med linsa... For å ta det kort så fikk jeg KUN bytte til en annen linse, så nå regner jeg med jeg har fått noe annet drit som jeg måtte ta med meg da jeg ikke fikk den jeg leverte inn tilbake. Bower Digital VLB4558 .45X Professional High Speed Auto Focus Deluxe Super wide Angle lens with macro. Noen som kan sjekke om dette er det samme tullet? Men uansett så ble det uenigheter om lover (han hadde sine egne) og andre ting som jeg ikke trenger å komme inn på. Så nå møtes vi i retten allerede på torsdag. Amerika er bare fantastisk... Du har blitt pådyttet tilsvarende søppel en gang til. Du får prøve igjen og be om å få et ordentlig vidvinkelobjektiv og ikke en vidvinkelforsats som skrus på ditt egentlige objektiv. Jeg anbefaler strekt at du går til en seriøs fotobutikk, de du har handlet av kan umulig være seriøse (i annet enn å fravriste kunder så mye penger som mulig for så lite som mulig). Regner med at det er en eller annen "small claims court" du har tatt dette til? Fint om du lar oss vite hvordan fortsettelsen går, det kan jo være at en av oss en gang blir "lurt" i USA også, og om ikke så er det uansett interessant å få vite hvordan dette går. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Ble litt rabalder når jeg kom innom med linsa... For å ta det kort så fikk jeg KUN bytte til en annen linse, så nå regner jeg med jeg har fått noe annet drit som jeg måtte ta med meg da jeg ikke fikk den jeg leverte inn tilbake. Bower Digital VLB4558 .45X Professional High Speed Auto Focus Deluxe Super wide Angle lens with macro. Noen som kan sjekke om dette er det samme tullet? Men uansett så ble det uenigheter om lover (han hadde sine egne) og andre ting som jeg ikke trenger å komme inn på. Så nå møtes vi i retten allerede på torsdag. Amerika er bare fantastisk... Du har blitt pådyttet tilsvarende søppel en gang til. Du får prøve igjen og be om å få et ordentlig vidvinkelobjektiv og ikke en vidvinkelforsats som skrus på ditt egentlige objektiv. Jeg anbefaler strekt at du går til en seriøs fotobutikk, de du har handlet av kan umulig være seriøse (i annet enn å fravriste kunder så mye penger som mulig for så lite som mulig). Regner med at det er en eller annen "small claims court" du har tatt dette til? Fint om du lar oss vite hvordan fortsettelsen går, det kan jo være at en av oss en gang blir "lurt" i USA også, og om ikke så er det uansett interessant å få vite hvordan dette går. Han er en jævel som er umulig å snakke fornutig med. Jeg kunne få kjøpe en vidvinkel, men til 1,400$. Ja det er en liten rettsak, derfor vi går gjennom dette så raskt. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Det er noe du skrur foran på objektivet ditt, altså er det en forsats. Det trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne. Disse er beregnet for videokameraer. http://www.amazon.com/Bower-0-45X-Definiti...iews/B000JFDNRS Ja, jeg vet at det er en forsats nå. Men skulle jeg ha det skikkelig måtte jeg ta den til 1,400$. Siden han har sine egne priser, vil jeg ikke kjøpe noe så dyrt fra han. Endret 7. april 2009 av S-Line Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Bower Digital VLB4558 .45X Professional High Speed Auto Focus Deluxe Super wide Angle lens with macro. Høres ut som "bogus" det der navnet, og min erfaring er at jo mer krimskrams som ligger i navnet jo verre er det! Håper du vinner mot butikken! Kan forresten anbefale å handle hos www.adorama.com og www.bhphoto.com, eller evnt bestille hos dem. Har aldri returnert en vare dit, men de virker veldig gode på service. Når jeg kjøpte et objektiv hos BH ble jeg rett og slett overraska over supergod service:) Kan anbefale canon 10-22mm. Den har gitt meg masse glede så langt, og det fine er at den iallefall holder seg i pris. Fra jeg kjøpte den jan.08 til nå har den steget omtrent 1000kr i verdi:) digg... og jeg som kjøpte den til 629dollar "over there" (da var dollaren 5,4kr). Lykke til. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Hehe... ikke bare vant jeg, men det viser seg at han har gjemt bort penger og skylder $23 505,45 i tax! Ble ei dyr linse for ham Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 :!: Gode nyheter, men også merkelige... Går det an å være så dum? Den måten å drive butikk/salg på kan jo umulig gå bra særlig lenge Lenke til kommentar
JackSjiraff Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Herlig!! Det må ha vært Jugde Judy! Lenke til kommentar
Spook Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Godt å høre det ordnet seg! Historien din minner meg om når jeg selv for en god del år siden kjøpte et kamera i New York. Etter å ha sett på en del forskjellige modeller så bestemte jeg meg for et Canon kamera (dette var før digitalalderens tid). Ekspeditøren gikk så inn på bakrommet og hentet en "ny" eske som var forseglet med plast (krympefolie). Jeg betalte og gikk. Vel tilbake på hotellet så åpnet jeg ikke esken med en gang, det tok faktisk hele to dager før jeg åpnet den. Når jeg endelig åpnet esken så var den full av våte aviser. Tilbake i butikken var det selvsagt full fornektelse og påstand om at det var jeg som var kjeltringen. Jeg endte opp på et turistkontor hvor de hjalp meg med å få saken opp i en "small claims court" et par dager etter. Det hele endte med at jeg fikk igjen pengene jeg hadde betalt for kameraet samt erstatning for to dager (hotellomkostninger, kost og losji + tap av to dagers lønnsinntekt). Det siste hadde jeg ikke krevd en gang men han som dømte i saken spurte hvilket hotell jeg bodde på og ca hva jeg hadde i lønnsinntekt og vips så var jeg tilkjent erstatning i forhold til det. Jeg var egentlig student og lønnsinntekten var fra en sommerjobb men det prellet av på "dommeren" som mente jeg skulle ha erstatning uansett. Kameraet jeg hadde kjøpt opprinnelig var et ganske enkelt kamera men etter å ha fått erstatning så ble det nok penger til å kjøpe ett SLR kamera - noe jeg faktisk gjorde i samme butikk. Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Bower Digital VLB4558 .45X Professional High Speed Auto Focus Deluxe Super wide Angle lens with macro. Høres ut som "bogus" det der navnet, og min erfaring er at jo mer krimskrams som ligger i navnet jo verre er det! Håper du vinner mot butikken! Kan forresten anbefale å handle hos www.adorama.com og www.bhphoto.com, eller evnt bestille hos dem. Har aldri returnert en vare dit, men de virker veldig gode på service. Når jeg kjøpte et objektiv hos BH ble jeg rett og slett overraska over supergod service:) Kan anbefale canon 10-22mm. Den har gitt meg masse glede så langt, og det fine er at den iallefall holder seg i pris. Fra jeg kjøpte den jan.08 til nå har den steget omtrent 1000kr i verdi:) digg... og jeg som kjøpte den til 629dollar "over there" (da var dollaren 5,4kr). Lykke til. Min erfaring er at hvis det står "Professional" eller "Deluxe" i navnet så er det noe søppel Men dette var jo knallgode nyheter, gratulerer Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 JA!!! Gratulerer så mye med dommen:) Godt å se at rettferdigheten seirer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Gratulerer så mye med seieren ja! Var en herlig historie å lese =) Kan forestille meg den der smakte godt =) Men hvor i USA var det du befant deg ? Jeg anbefaler deg nok jeg også å ta en tur til en skikkelig seriøs butikk. Kan anbefale bhphotovideo på det varmeste jeg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå