Chasseur Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Specs: 8 ports switch Macbook Pro Intel med windows XP sp2 Flere nye nettverkskabler. Greit, problemet er som følger. Når jeg starter datamaskinen min, så kommer det opp at jeg har limited or no connectivity på lokal tilkobling. Om jeg prøver å trykke på repair inne på nettverkstingtjænest så står det bare acquiring network address i noen minutter, før jeg får samme melding. Lyset på switchen lyser når kabelen er i switch og maskin. Skal forsåvidt skrive inn en manuell IP for å komme på det lokale nettverket men dette funker ikke. Dette funket helt fint før, og de andre datamaskinene på nettverket får det til å funke helt fint. Ting som er prøvd: - Bytte om på porter i switchen. - restart - Repar connection dingseboms - Starte installer hjemmenetverk tjænest - Installere en patch som skulle fungere mot dette problemet til XP - Skrive inn manuell IP, og så gå til automatisk. - Prøvd andre nettverkskabler. Noen som har noen andre ting å prøve? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hva er det som deler ut ipadresser i nettverket ditt? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 switchen regner jeg med? Merk at det ikke er internett det er snakk om, kun lokalt nettverk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 En switch deler ikke ut ipadresser, så det er kanskje en av maskinene som har en dhcp-server eller du har en router en plass i nettet? Har du fjernet noe spyware eller program som bruker nett nylig? I såfall kan du prøve å reparere winsock. http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå