Sjodalf Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Skal kjøpe meg kjøing til AMD Xp 1800 Lurer på om jeg skal kjøpe denne fra komplett: TaiSol CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA Noen som har erfaringer med denne?? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg synes den bråker litt for mye Lenke til kommentar
Preben_Bruun Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 En av de beste kjøleribbene som har blitt konstruert hittil, men enig med at den støyer litt for mye. Men du kan enkelt bruke en rheostat (Zalman FanMate) for å reduserer støyen uten at det har store effekten på antall grader. Jeg har min på en Athlon 1,4 og har kjørt viften ned til 5V. Da er den helt stillegående. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Må si meg enig i at den bråker litt mye ja. (Oppgitt til 32 db) Skal bytte ut vifta på min med en PAPST 8412NGML vifte (oppgitt til 19 db)så snart Microplex får inn 60-80mm vifteadapter igjen. (Noe som har tatt "litt" lenger tid enn det de sa til meg...) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg synes ikke den bråker så mye, men papst vifter bråker mindre og lfytter mer luft.. det som er jalla med taisol er vifta.. for tiden har jeg en fop38, men skal byttes ut med en hedgedog m294 Lenke til kommentar
Cycl(o)ps Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg har en fanapadter og en papst ngml vifte til salgs! :smile: Mail jeg hvis dere er interisert :wink: Den er veldi stille, men jeg synes at den orginale vifta ikke bråkte så altfor mye, derfor gadd jeg ikke å sette på den fanadapteret og papst vifta. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 32 DB BRÅKER? da skulle du hørt min 46 DB i aksjon! Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Herregud, like greit å ha en ***** jet-motor under senga... Skal jo klare å sove med maskina på og da... Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 har en venn som har taisol og en 1400Mhz og den er ca 40-45 grader! 32 dB er litt mye, hadde en vifte på 46,5 dB (DET ER MYE) men nå har jeg en vifte som er på 28 dB det er en ok vifte Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 har en venn som har taisol og en 1400Mhz og den er ca 40-45 grader! 32 dB er litt mye, hadde en vifte på 46,5 dB (DET ER MYE) men nå har jeg en vifte som er på 28 dB det er en ok vifte Lenke til kommentar
thoering Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Taisol vifta bråker egentlig mer enn oppgitt, iflg. ocshoot tror jeg det var... Jeg har Taisol CGK760. Bra ribbe, igrunn... syntes vifta bråka for mye. Jeg fjerna thermal-paden, planslipte, og bruker arctic silver II. Tjente 4-5 grader på det. Siden har jeg byttet vifte til en 16dB Papst, samt satt kabinettviftene mine på 7V. Etter disse anti-støy tiltakene gikk jeg opp ca 8 grader på CPU (fra 38 til 46c ved vanlig windows-bruk). Men det syntes jeg var vært det, for å få ei maskin med støynivå 16 dB :wink: Er faktisk Papst vifta på 16dB som støyer mest her nå ! God kjøler, anbefales ! mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Ja Taisol kjøleren er eit meget godt valg, det vil eg seie. På ok.no skrik alle om Alpha og Zalman. Eg har taisolen med adapter og 26 db 80mm papst som suger luft. Dette fungerer utmerka på systemet mitt. Har vel og merke eit "par" kabinettvifter da. Har Arctic Silver II og coppershim. No ligg load temp på 42 grader noko som er kjempebra for ein overklokka 1400@1650. mvh Ørjan ps: Så er den jo ganske billig og.... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Får snart en hedgedog m294.. er veldig spent på den kjølern.. skal montere ei Ppst vifte på toppen.. er lei av jetflyet mitt vertfall.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Såvidt jeg vet er det bare to kjølere som gjelder: Alpha PAL 8045 (som jeg har bygget 5 pc`er med den siste måneden) Swiftec MC462A (som microplex alltid synes å være tom for på lager når jeg skal bestille) Disse to benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet og gir skikkelig kontakt med cpu. Parret med en papst vifte gir disse upåklagelig kjøling og lite støy!!!! Løp og kjøp!!! (eller sitt ned og klikk for den del) Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 04:38, DrErling skrev:Såvidt jeg vet er det bare to kjølere som gjelder:Alpha PAL 8045 (som jeg har bygget 5 pc`er med den siste måneden)Swiftec MC462A (som microplex alltid synes å være tom for på lager når jeg skal bestille)Disse to benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet og gir skikkelig kontakt med cpu. Parret med en papst vifte gir disse upåklagelig kjøling og lite støy!!!!Løp og kjøp!!! (eller sitt ned og klikk for den del) Enig med overnevnte bidragsyter! Kjører selv en XP 1900+ med Alpha Pal8045 og Papst 19db vifte, funker som bare det - har 43 grader på max belastning og en idle temp på 40. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Har selv brukt Taisol CGH 760 i all den tid jeg har hatt Socket A omtrent , genial kjøleribbe , men frem for alt .. bra feste som bruker alle 6 klips , hadde et hk som døde p.g.a et klips røk på en dritt vifte jeg lånte :sad: Det dere må gjøre , er å ta ei 80 mm vifte og bare lime rett på ribba, drit i fan adapter den bare demper alt for mye .. taisol ribba er faktisk ganske stor , og den er 80 mm i "bredda" så den dekker faktisk akkurat fint så man får limt på to sider, limpistol kan brukes til det meste :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå