Gå til innhold

TaiSol CPU-Vifte!!!!!

Sjodalf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de beste kjøleribbene som har blitt konstruert hittil, men enig med at den støyer litt for mye. Men du kan enkelt bruke en rheostat (Zalman FanMate) for å reduserer støyen uten at det har store effekten på antall grader.

Jeg har min på en Athlon 1,4 og har kjørt viften ned til 5V. Da er den helt stillegående.

Lenke til kommentar

Taisol vifta bråker egentlig mer enn oppgitt, iflg. ocshoot tror jeg det var...

Jeg har Taisol CGK760. Bra ribbe, igrunn... syntes vifta bråka for mye. Jeg fjerna thermal-paden, planslipte, og bruker arctic silver II. Tjente 4-5 grader på det. Siden har jeg byttet vifte til en 16dB Papst, samt satt kabinettviftene mine på 7V.

Etter disse anti-støy tiltakene gikk jeg opp ca 8 grader på CPU (fra 38 til 46c ved vanlig windows-bruk). Men det syntes jeg var vært det, for å få ei maskin med støynivå 16 dB :wink: Er faktisk Papst vifta på 16dB som støyer mest her nå !

God kjøler, anbefales !

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar

Ja Taisol kjøleren er eit meget godt valg, det vil eg seie. På ok.no skrik alle om Alpha og Zalman. Eg har taisolen med adapter og 26 db 80mm papst som suger luft. Dette fungerer utmerka på systemet mitt. Har vel og merke eit "par" kabinettvifter da. Har Arctic Silver II og coppershim. No ligg load temp på 42 grader noko som er kjempebra for ein overklokka 1400@1650.

mvh Ørjan

ps: Så er den jo ganske billig og....

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det bare to kjølere som gjelder:

Alpha PAL 8045 (som jeg har bygget 5 pc`er med den siste måneden)

Swiftec MC462A (som microplex alltid synes å være tom for på lager når jeg skal bestille)

Disse to benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet og gir skikkelig kontakt med cpu. Parret med en papst vifte gir disse upåklagelig kjøling og lite støy!!!!

Løp og kjøp!!! (eller sitt ned og klikk for den del)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-24 04:38, DrErling skrev:

Såvidt jeg vet er det bare to kjølere som gjelder:

Alpha PAL 8045 (som jeg har bygget 5 pc`er med den siste måneden)

Swiftec MC462A (som microplex alltid synes å være tom for på lager når jeg skal bestille)

Disse to benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet og gir skikkelig kontakt med cpu. Parret med en papst vifte gir disse upåklagelig kjøling og lite støy!!!!

Løp og kjøp!!! (eller sitt ned og klikk for den del)

Enig med overnevnte bidragsyter! Kjører selv en XP 1900+ med Alpha Pal8045 og Papst 19db vifte, funker som bare det - har 43 grader på max belastning og en idle temp på 40.

Lenke til kommentar

Har selv brukt Taisol CGH 760 i all den tid jeg har hatt Socket A omtrent , genial kjøleribbe , men frem for alt .. bra feste som bruker alle 6 klips , hadde et hk som døde p.g.a et klips røk på en dritt vifte jeg lånte :sad:

Det dere må gjøre , er å ta ei 80 mm vifte og bare lime rett på ribba, drit i fan adapter den bare demper alt for mye .. taisol ribba er faktisk ganske stor , og den er 80 mm i "bredda" så den dekker faktisk akkurat fint så man får limt på to sider, limpistol kan brukes til det meste :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...