Annonymous Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Bruker: Kau Utfordring: B&W Deltakernivå: Pingle Utstyr: Nikon d90, 18-105mm objektivet, stativ, filtre, og annet små-stuff.. Da var vi allerede på 3. april før jeg hadde kommet i gang, tentamener og sykdom i en herlig blanding førte til forsinkelse... Skal nå prøve å komme sterkere tilbake! Satser på å få inn noen bilder i påsken, så får vi se hvor dette ender. Litt om meg: Går i 10. klasse på Slåtthaug ungdomsskole i Bergen, fikk mitt første speilrefleks før jul, og er "bitt av basillen" . Driver ellers med gitat, fotball, data speiding osv.. Håper jeg kan få litt utvikling i aprilfesten (: Starter med et portrett av brodern, ikke så orginalt kansje, men det er en begynnelse Exif info: f:1.8 Shutter:1/200s iso: 200 Exposure: Manual Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Håper jeg kan få litt utvikling i aprilfesten Nettopp noe av poenget med å delta i en utfordring. Trodde forøvrig at tentamen _var_ en sykdom jeg. Røft utsnitt som nesten fungerer (med nesten mener jeg at det avkuttede øret enten burde vært helt med eller ikke med i det hele tatt). Eksponeringen ser jo upåklagelig ut. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Takk for tilbakemelding k.n.b! Røft utsnitt som nesten fungerer (med nesten mener jeg at det avkuttede øret enten burde vært helt med eller ikke med i det hele tatt) Ser den, passer dette bedre? Trodde forøvrig at tentamen _var_ en sykdom jeg. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ser den, passer dette bedre? Ja, absolutt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Portretter skal ikke være så originale, så det er ikke noe problem. Syntes det var et godt portrett, og justering av utsnittet ga det lille ekstra. God start! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg liker tett og trangt Du må virkelig se spaghettiwesternfilmene til Sergio Leone for å sette pris på denne kunstformen. Behagelige toner gjør at jeg alltid ender opp med å forsøke å se dypt inn i verdenen i refleksjonene i øynene.. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Takk for komentarer! 2. bilde er tatt ved lille lungern.. Edit: Fikset versjon: Endret 5. april 2009 av kau Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du må rette på horisonten. Det var et veldig fint bilde, men skråheten tok fra det fullstendig.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ja, det er et flott bilde! Masse å se på, og en passende sort-hvitt bruk. Et bilde man ønsker man selv hadde tatt. (jeg er jo bare en ydmyk amatør, men syntes det ødela litt at man måtte holde hode på skrå : ) Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Et fint s/hv bilde. Og så mye mer behagelig når jeg slipper å få kink i nakken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Sisteversjonen ble fint når du fikk rettet det opp. Trærne skaper en fin ramme og fuglende nede i hjørne setter en ekstra spiss. Tom Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Takk for gode tilbakemeldinger! (Er det lovlig å bytte til de forbedrede versjonene..?) Dagens motiv ble en påskelilje.. Litt feil fokus...? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Dagens motiv ble en påskelilje..... Litt feil fokus...? Nydelig tonalitet i dette. Jeg synes det fungerer bra med fokus sånn som du har gjort det her, mesteparten av kronbladene er i fokus, men det er og mesteparten av støvbærerene, dermed er det greit at ikke trumpeten er det. Det kunne blitt et fint bildet med full skarphet hele veien også, men det er et annet bilde. Ble veldig flott det opprettede utsnittet fra Lille Lungeren også! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Synes ikke det var feil fokus, nei. Du har bladene, tuppen og støvbærerne - her har du jo, som kaian skriver, både blader og støvbærere nydelig i fokus. Liker også hvor kraftig det står ut fra den svarte bakgrunnen. Syntes det var fint, jeg! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg likte 2 bildet av treet og duen, fikk et snev av humor synes jeg. Tøffe kontraster. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Takk for fin kritikk, bra at fokus funket likevell Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Takk for fin kritikk, bra at fokus funket likevell Jess, det funker svært bra. Som det er bemerket her så har du fått kronbladene og støvbærerne i fokus, og da blir den ufokuserte delen nærmest som glasuren på kaka. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Ikke fornøyd i dag, men det er noe med "ett om dagen".. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tja, det lyspunktet på venstre siden trakk vel litt ned, men jeg ble nå likevel sittende å studere bildet en god stund før jeg kunne svare. Inspirerende stemmning. Fin plassering av lys forran benken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå