Gå til innhold

X25-M 80GB eller OCZ TECH VERTEX 120GG

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg kommer til å kjøpe 2 stk SSD disker neste uke (etter å ha lest tråden deres :) ) men klarer ikke å bestemme meg.

Tenker på 2 stk Intel X25-M 80GB (koster 3295,- pr stk hos Netshop) eller 2 stk OCZ TECH VERTEX 120GB (koster 3351,- pr stk hos Amentio).

Så prisen er omtrent det samme, med OCZ får jeg 50% mer plass.

Hva vil dere anbefale?

Skal bruke disse under Win XP i Raid0 eller som 2 separate disker. Pcen er en Dell 9200 med RAID kontroller på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge deler vil gi deg veldig god ytelse (mye bedre enn du kan få med selv 15k SAS disker).

Intel er bedre på IOPS og spesielt skriv accesstime. Vertex gir deg noe mer plass, og skriv båndbredde.

Jeg vil anbefale deg å gå for 2 intel x25-M i raid-0, da får du 140-160MB/s sekvensiell skriv som dårligste egenskap, og det burde holde i massevis med mindre du planlegger å flytte mye filer til og fra andre raid til SSD-raidet. Vanlige harddisker klarer 60-100mb/s skriv, velociraptor klarer 120-130.

Lenke til kommentar

Takk for deres svar.

Jeg trenger ikke så mye sekvensiell båndbredde siden det blir en OS disk, tror jeg. Plus at jeg trenger en kjapp disk for 10 GB med pst filer. Det er Outlooken som jeg trenger å speede opp og jeg tror den skriver og leser mye random. Ihvert fall så høres det ut som som den

jobber hele tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...