Gå til innhold

Treg nedlasting med Winmx

Deskjet

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Winmx, mens synes nedlastingen går veldig tregt. Ca 20 min på en vanlig mp3-fil. Har bredbånd med medium hastighet, men den laster likevel ikke raskere ned enn rundt 1.7 k/s. Den går av og til opp til rundt 6k/s, men det går raskt ned igjen til lavere hastighet. Selv om den jeg laster fra har bredbåndtilknytning og ikke modem går det ikke raskere. Noen som vet hva som kan være galt? Har sjekket hastigheten på it-avisen og det er ikke noe galt med den. Er kaaza bedre? Problemet er at jeg ikke får lastet ned kaaza sitt program....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at den du laster ned fra har mye trafikk på utlinja. Allikevel vil jeg anbefale DC++ fremfor Kazaa. Har lastet ned dobbelt så mye fra DC++ som Kazaa og har ikke et eneste virus på det fra DC++, men jeg har ca 25 på det fra Kazaa.

Lenke til kommentar

Det er noen greier du kan gjøre. For det første pass på at du ikke har noen grense på nedlastingen. For det andre still det slik at den søker etter alternativer hvert 10- minutt og ikke hvert 15. Og sett den til å automatisk gå inn i kø på alt under 100, ikke 10 som er standard. Ellers gir ofte kazaa lite bedre hastighet på mer populær musikk. Men jeg bruker Winmx da jeg bare laster 320, og det finnes nesten ikke på kazaa. Om du vil prøve det så last ned kazaa lite, ikke vanlig kazaa. Grunnen er at med kazaa ligger det en masse små djevel programmer som spionerer på pc deg og stejeler maskinkraft. Slike ligger ikke i kazaa lite.

Lenke til kommentar
Det kan være at den du laster ned fra har mye trafikk på utlinja. Allikevel vil jeg anbefale DC++ fremfor Kazaa. Har lastet ned dobbelt så mye fra DC++ som Kazaa og har ikke et eneste virus på det fra DC++, men jeg har ca 25 på det fra Kazaa.

Så lenge en har et bra antivirusprogram så driter en i om det av og til følger med noen virus her og der. :lol:

Lenke til kommentar

Settings->Bandwidth Throttle: Limit incoming og outgoing bandwidth

her bestemmer du hvor mye av båndbredden din du ønsker at winmx ska bruke. dersom du bare tenker på deg selv så setter du outgoing til minimum, samt at i Settings->File transfers->Queuing: setter du begge max uploads til 1.

dersom du gidder kan du leke litt med 'Allocated bandwidth' under Settings->Winmx peer network også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...