creaT Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 hei jeg skal på dåp i helgen og da tenkte jeg å tå med kameraet mitt for å ta noen bilder. så da lurer jeg på om dere har noen tips til fotograferingen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hva slags utstyr har du? Ekstern blits? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Hva slags utstyr har du? Ekstern blits? har ikke noe spesielt utstyr. bare k10d med 18-55mm og en gammel sigma 70-200mm Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 ta bilde av barnet... Bruk blitsen til å fryse vannet som drypper av ungen da de dynker han/henne i fontena... uhm, plasser ungen i fanget på alle de gamle og ta ett bilde. Når de gamle dauer er det liksom en connection for den lille personen å ha, mye sentimental verdi. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vær forsiktig med blitsbruk, og prøv å vær diskre. Husk at det ofte døpes flere barn på samme dag, og det er barna som skal ha oppmerksomheten, ikke en irriterende fotograf. Finn ut av lysforholdene fort, fyllys kan være viktig om lys utenifra skaper stygge skygger. Pass på å få med flere portretter - barnet med familien, barnet med søsken. Er besteforeldrene i live, få med barnet + besteforeldre. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Vær obs på at mange prester nekter fotografering (med blits) under selve dåpsermonien. Men, prester er stort sett noen hyglige dyr som blir med på et oppstilt bilde ved dåpsfontenen etter sermonien. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Som regel er det mulighet for fotografering etter gudstjenesten, da gjerne sammen med presten. Pleier ikke være problem. Ta litt hensyn underveis, men ellers er det ikke så fryktelig høytidlig, men som sagt, ta litt hensyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå