Gå til innhold

[Løst] Skulderbag til Canon 450D med batterigrep og Sigma 50-150mm f2.8

Anbefalte innlegg

Har tatt steget og kjøpt meg batterigrepet til Canon 450D. Er veldig fornøyd, men fant fort ut at det var litt optimistisk å tro at de skulle få plass i min Lowepro Apex 140.

Derfor søker jeg nå en ny skulderbag. Ønsker å ha plass til minimum 450D med grep og Tamron 17-50mm, samt Sigma 50-150mm f2.8 og Speedlite 430EX II. Aller helst bør skuldeveska også kunne ta kameraet med grep og 50-150mm påsatt.

En Tamron 10-24mm og Speedlite 430EX II er det neste på lista, og siste på en stund. Resten finnes i signaturen min. Supert om veska har plass til enten Sigma 30mm f1.4 eller Tamron 10-24mm i tillegg til kamera med grep og påsatt Tamron 17-50mm, samt Sigma 50-150mm og Speedlite 430EX II.

Tips og erfaringer ønskes hjertelig velkommen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Mine tanker har vært inne på den stien. Overvar en demo av en av de fastback-sekkene for en annen kunde på Fotovideo i dag, og syns det virket ålreit. Mine tanker har hittils vært at en sekk kanskje blir litt vel mye. Og når jeg først drar på meg en sekk bør den romme mer enn favorittoptikken min. Kanskje tilogmed et lite kolli treningstøy til å ha med på jobb. Mulig det bare er jeg som føler steget fra en skulderbag til en sekk kan virke litt stort. Fobien mot sekk har nok bygd seg opp rundt flere år med skolesekk i vårsola og silsvett rygg.

Uansett. Lowepro Fastback 200 og 250 er tatt opp til vurdering.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg har vel nesten flere fotobagger og sekker enn jeg har objektiver ...

Så jeg kan jo si litt om samlingen min. Sjekk på CamBags for diverse tester.

La oss begynne med LowePro Fastback 200. I den kamerarommeter er det plass til EOS 30D (med grep) og Tamron 17-50mm påmontert,Sigma 50-150mm, Sigma 1.4x konverter, EX-430 blits og EF-S 10-22mm. Minnekort, pussekluter osv ligger i en lommen foran. å da er topprommet ledig til diverse. Som solblenderen til 10-22mm som er uhåndterlig, en Asus Aspire One og Olympus E-420 med 25mm f/2.8 pancake. I samme rom er det en del smålommer til mobil, ekstrabatterier, mp3 spiller osv.

Jeg har gså en LowePro Vertex 200AW som tar overnevnte fotoustyr og en 3-4 flere objektiver. Samt fullstørrelse laptop. Den bruker jeg når jeg skal leke "proff"og må ha med mye utstyr.

Jeg har også en Tamrac Adventure 9. Den er litt større enn Fastback 200 og har plass til litt mer utstyr (f.eks. et objektiv). Samt fullstørrelse laptop. Mer plass i topprommet også, men ingen nyttige lommer.

Når jeg skal ut på mindre turer, så bruker jeg enten en Tamrac Express 7 hvis jeg er i urbane strøk (tenk storbyferie), eller en LowePro Slingshot 100AW . De tar begge EOS 30D uten grep, Sigma 50-150mm og 2 objektiver til.

Jeg har også en LowePo Nova 4. Det er mulig at den kan passe ditt bruk. Den har plass til noe mer enn det Tamrac Adventure som jeg nevnte.

Tom

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha fundert lenge kjøpte jeg Lowepro Fastpack 200 i går, og tror jeg vil trives med den sekken. Takk for tipset.

Vil gjerne vite hvordan du plasserer Sigma 50-150mm i denne. Jeg har fikset veggene slik at sekken både kan ta det påmontert og for seg selv i et av rommene. Når det står på høykant får jeg såvidt dratt igjen glidelåsen. Har du lagt det opp på en annen måte?

Legger ved et bilde. 450D med batterigrep og Tamron 17-50mm f2.8 påmontert. Med Sigma 50-150mm f2.8 litt stikkende ut av sin lomme, og Sigma 30mm f1.4 trygt plassert nede i hjørnet.

post-41747-1240146367_thumb.jpg

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...