Gå til innhold

3-årig lære istedenfor 2

Anbefalte innlegg

jeg går no på vg1 tip (mekanisk grunnkurs), og jeg burde tatt 3 - årig lære istedenfor 2 - årig, pga, jeg synes jeg lærer mye bedre ute i praksis. jeg skal ta fagbrevet som matros, men jeg har problemer med å skaffe meg jobb, pga, jeg har ikke fyllt 18, (fyller 17 no i april), og det er veldig problematisk, visst jeg må gå på skole andre året, pga, dårlig bussforhold, der jeg bor. og jeg får bare 3500,- i borteboer stipend, og det er umulig å leve på, visst jeg skal bo på hybel... jeg har prøvd å fått meg jobb etter skolen, men har aldri fått svar på søknadene mine. jeg har veldig lite fravær, og god orden og oppførsel, jeg har òg gode karakterer, fikk 4,7 i snitt på første terminen, på vg1.

noen som har noen tips?? på forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du gått VG2 Maritime Fag?

Eller har du STCW - sikkerhetskurs?

Du kan evt. søke på Skoleskipet Gann som tar 4000,- i måneden for kost og losj.

Da får du utdanningen du trenger + at du får "gratis" mat og drikke.

Bor du et stykke fra Stavanger, så får du bortestipend på rundt 3600,-

noe som går opp i opp med prisen på skolen hvis du enten får deg en

deltidsjobb eller har foreldre som kan spytte inn en liten sum i måneden. :)

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar

Bare å stå på med å skaffe seg deltidsjobb! Skriv gode søknader (ikke masseproduser) og lever de personlig til dagligleder på plassen du vil ha jobb, viktig å være litt ordentlig og høflig for å skape et bra førsteinntrykk. Du finner et drøss med maler for søknad og CV på internett, siden du i tillegg har gode karakterer og lite fravær er det lurt å vedlegge en kopi av vitemålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...