seimer92 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 jeg går no på vg1 tip (mekanisk grunnkurs), og jeg burde tatt 3 - årig lære istedenfor 2 - årig, pga, jeg synes jeg lærer mye bedre ute i praksis. jeg skal ta fagbrevet som matros, men jeg har problemer med å skaffe meg jobb, pga, jeg har ikke fyllt 18, (fyller 17 no i april), og det er veldig problematisk, visst jeg må gå på skole andre året, pga, dårlig bussforhold, der jeg bor. og jeg får bare 3500,- i borteboer stipend, og det er umulig å leve på, visst jeg skal bo på hybel... jeg har prøvd å fått meg jobb etter skolen, men har aldri fått svar på søknadene mine. jeg har veldig lite fravær, og god orden og oppførsel, jeg har òg gode karakterer, fikk 4,7 i snitt på første terminen, på vg1. noen som har noen tips?? på forhånd takk. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Har du gått VG2 Maritime Fag? Eller har du STCW - sikkerhetskurs? Du kan evt. søke på Skoleskipet Gann som tar 4000,- i måneden for kost og losj. Da får du utdanningen du trenger + at du får "gratis" mat og drikke. Bor du et stykke fra Stavanger, så får du bortestipend på rundt 3600,- noe som går opp i opp med prisen på skolen hvis du enten får deg en deltidsjobb eller har foreldre som kan spytte inn en liten sum i måneden. Endret 19. april 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du kan få 1000-1500 i lån i tillegg. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Skuleskipet Gann er ein fantastisk læringsinstitusjon. Skal du gå til matros, eller anna innan maritime fag, er Gann midt i blinken. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Bare å stå på med å skaffe seg deltidsjobb! Skriv gode søknader (ikke masseproduser) og lever de personlig til dagligleder på plassen du vil ha jobb, viktig å være litt ordentlig og høflig for å skape et bra førsteinntrykk. Du finner et drøss med maler for søknad og CV på internett, siden du i tillegg har gode karakterer og lite fravær er det lurt å vedlegge en kopi av vitemålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå