Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ingard - life at f/1.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Star Trails" 19 minutter @ f/1.2 (så klart)

Første forsøk på dette.. Blir sikkert mer spennende neste gang. Videre objektiv hadde kanskje passet bedre. Kanskje jeg må få meg 21mm Zuiko nå ;)

start_trail_red_1024.4fpjwrqvycg0o0ogwwskkcsoc.57k9o2thhikokwkkgk04k8osg.th.jpeg

Er bildene mine så dårlige at ingen kommenterer? :( (tar jo vesentlig mer bilder enn jeg først antok. men stopper vel kanskje litt opp nå som påsken snart er over)

Lenke til kommentar
Er bildene mine så dårlige at ingen kommenterer?

På ingen måte! Men det er jammen litt av en jobb å prøve å se igjennom alt og kommentere alt man synes er verdt å kommentere.

Liker de aller fleste av bildene du har presentert så langt, og det er jammen ganske overraskende når man tenker på at f/1.2 er temmelig sært. Synes du jobber veldig godt med den begrensningen og henter ut styrken i det veldig godt. Artig at du får fram fargene i stjernesporet, det er jo et kjedelig motiv i seg selv, men når fargene kommer fram så gir det et løft sånne bilder skjelden har. Swirl og Tracks er nok blandt de jeg liker best, men Pier er og et flott bilde jeg liker godt.

Lenke til kommentar

Takk Wiciwato og kaian.. Ja det kan være litt utfordrende å finne motiver. Spesielt når alt er så dødt ute.

Jeg visste ikke det var så mange farger i stjernene. Bildet er satt sammen av 19 eksponeringer på 1 minutt. Det var litt arbeid i PS for å gjøre hakkene mellom stjernene mindre (ettersom det ble noe sekunder mellom hver eksponering). Hadde jeg hatt med meg fjernkontrollen kunne kameraet stått på BULB. Vet ikke hvordan man tar et evig bilde med bare utløseren. Virker som om man må holde utløseren inne så lenge man ønsker å ta bilde. Men fjernkontroll starter man eksponeringen og avslutter den når man vil.. :/

Lenke til kommentar

Herlige bilder alle sammen! Fantastisk bruk av dof og bokeh. Til og med katteportrettet ble pent (hvor mange av de blir det? De ser jo like ut alle sammen, men ikke det.)

Den lettere lilla fargetonen gjorde seg godt på katten og pier. Resten av bildene. Vel. Jeg kunne kjøpt alle sammen. Det hadde vært en fryd om du kunne fortsette selv om skolen er på plass igjen.

Lenke til kommentar

Tusen takk Jacob. Jeg skal i hvertfall prøve å få inn et bilde av og til.. Jeg forstod ikke "(hvor mange av de blir det? De ser jo like ut alle sammen, men ikke det.)".. :)

Nå er det kommet litt opp av jorda. Så noen blomster i kanten av veien. Men vet ikke helt om jeg tør å sprade med kamerat midt i rushen :p

Anyways, her er et jeg ble greit fornøyd med.

"Spring?"

p4145804_red_1024.9z1a26x0pe04gkc8swsgwcgk8.57k9o2thhikokwkkgk04k8osg.th.jpeg

Lenke til kommentar

ah, liker godt både "annoyed" og "spring". Enig med J@cob, det er få kattebilder som skiller seg positivt ut, men ditt gjør det, kjempebra! Jeg stusset litt over tittelen, får uten tittel ville jeg tenkt at katten så veldig fornøyd ut, men det er en bagatell. Med "Spring" melder du deg på blant de som inspirerer meg til å tenke på makro- og nærfoto. Synes du får fram det skjøre og spede i den spira, så utsatt der den titter opp i veikanten.

Håper du finner tid og inspirasjon innimellom travle skoledager. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tusen takk Jacob. Jeg skal i hvertfall prøve å få inn et bilde av og til.. Jeg forstod ikke "(hvor mange av de blir det? De ser jo like ut alle sammen, men ikke det.)".. :)

Jeg kukformulerte meg litt der, det jeg mente var at det er så utrolig mange kattebilder ute og går, at det er vanskelig å få de til å bli unike. En håpløs pubertal og infantil mening, men slik er det jeg ser det. Du (og Gorp med sin fine lysseting på sitt) klarte å få frem et bilde som skilte seg ut fra resten. Noe som er bra.

Lenke til kommentar
ah, liker godt både "annoyed" og "spring". Enig med J@cob, det er få kattebilder som skiller seg positivt ut, men ditt gjør det, kjempebra! Jeg stusset litt over tittelen, får uten tittel ville jeg tenkt at katten så veldig fornøyd ut, men det er en bagatell. Med "Spring" melder du deg på blant de som inspirerer meg til å tenke på makro- og nærfoto. Synes du får fram det skjøre og spede i den spira, så utsatt der den titter opp i veikanten.

Håper du finner tid og inspirasjon innimellom travle skoledager. :thumbup:

Hehe, jeg vet.. Men han var faktisk irritert. Tittelen passet ikke til bildet, det er jeg enig i :)

Takk alle sammen.. Det er Zuikoen som lager rar bokeh. Minoltaen er langt mer nøytral. Glemmer å skrive hva som er hva. I exifen har minoltaen et blendertall registrert (f/2.8 eller f/4, men det er helt feil) og zuikoen har ikke blendertall i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...