MrBBs Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Har nettopp kjøpt meg 2 stk OCZ Vertex ssd disker, som er satt opp i raid 0,etter mye om og men fikk eg til raidet, som da står på ein irriterende raid kontroll: Dell PERC5/i På prisguide står det jo at diskene skal klare 230mb/s read, men eg kommer ikkje opp i mer enn 220mb/s read (med raid 0) Resultatet kommer fra HD Tach (nyeste rev) Har testet med 64kb og 128kb stripe, men ingen forsjell... Foresten, er det normalt at det er kontrollern namn ein må velge da ein skal benche hdd /ssd? Har ikkje gjort anna enn å sett opp raid og bencha, ingen triksing i os.. (raid disken er tom under test) Virker som att nåke her er heilt på trynet Nåken som veit noke eg kan ha gjort galt? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kjør en crystaldiskmark med lengde 50 og 1000 og post SS her. Det _KAN_ være at perc ikke er glad i SSD, men jeg har ikke noe peiling på den. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Har nettopp kjøpt meg 2 stk OCZ Vertex ssd disker, som er satt opp i raid 0,etter mye om og men fikk eg til raidet, som da står på ein irriterende raid kontroll: Dell PERC5/i På prisguide står det jo at diskene skal klare 230mb/s read, men eg kommer ikkje opp i mer enn 220mb/s read (med raid 0) Resultatet kommer fra HD Tach (nyeste rev) Har testet med 64kb og 128kb stripe, men ingen forsjell... Foresten, er det normalt at det er kontrollern namn ein må velge da ein skal benche hdd /ssd? Har ikkje gjort anna enn å sett opp raid og bencha, ingen triksing i os.. (raid disken er tom under test) Virker som att nåke her er heilt på trynet Nåken som veit noke eg kan ha gjort galt? Holder på å teste en del SSD disker nå. Fikk samme resultat som du i HDtach med 2 stk vertex i raid-0 på en Adaptec controller. Men når jeg kopierte i windows, så ble det andre boller. Kopierte med over 400 MB/s fra SSD raidet til et annet array HDtach suger for testing av ssd disker. Tester masse forskjellige kontrollere og antall ssd disker i raid-0. Skikkelig spennende saker gitt Gleder meg når jeg skal teste alle ssd diskene i raid-0. Satser da på over 1GB /s lesehastighet Nå ligger det masse pappesker og antistatiske poser over alt på datarommet etter at jeg åpnet alle eskene med ssd fra OCZ og Supertalent Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Tester masse forskjellige kontrollere og antall ssd disker i raid-0. Skikkelig spennende saker gitt Gleder meg når jeg skal teste alle ssd diskene i raid-0. Satser da på over 1GB /s lesehastighet Kommer du med en samletråd med alle resultatene senere? Beklager for OT. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Holder på å teste en del SSD disker nå. Fikk samme resultat som du i HDtach med 2 stk vertex i raid-0 på en Adaptec controller. Men når jeg kopierte i windows, så ble det andre boller. Kopierte med over 400 MB/s fra SSD raidet til et annet array HDtach suger for testing av ssd disker. Tester masse forskjellige kontrollere og antall ssd disker i raid-0. Skikkelig spennende saker gitt Gleder meg når jeg skal teste alle ssd diskene i raid-0. Satser da på over 1GB /s lesehastighet Nå ligger det masse pappesker og antistatiske poser over alt på datarommet etter at jeg åpnet alle eskene med ssd fra OCZ og Supertalent Og det går bra at det ser slikt ut med småbarn i huset da Nizzen? Du må komme med slike resultat snart, antar du skal ta de på Areca'n? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Seq 229,3read 193,6 write 512k 213,5read 206,5 write 4k 21,91read 16,72write Dette er (5) 1000mb Seq 229.5 read 180,9 write 512k 236,8 read 218,9 write 4k 21,98 read 26,74 write Dette er da 50mb... er jo alt får laft, mulig eg har noken gale innstillinger i raid-bios? eller må ha ny frimware? vist det er frimware, så trenger eg ein how to guide (helst på norsk:P) siden eg ikkje klarte dette da eg sist prøvde... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Bruker du write-through eller write-back cache? Med raid-0 skal du bruke WRITE-THROUGH. Feil instilling der _KAN_ gi lavere skriv enn du skal ha. Hvorfor du får lavere les vet jeg ikke, og kontrolleren eller firmware på SSDene er det eneste jeg kan tenke meg i farta. Prøv å lag to partisjoner på halvparten av raid-størrelsen hver, og bench begge de. Får du samme fart på begge? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Greit, skal teste det ut, men blir ikkje akuratt med det første, skal heim ein tur i ferien Så blir etter det, skal prøve å finne ut at dette, men flashing av frimware på controllern fikk eg ikkje til, vist nåken vet / hadde orket, så hadde eg vert veldig takknemelig på ein kort guide =) Men ein ting til, Perc kontrollene bruke bbu (backup battery unit) kan dette vere ein av grunnene til lav score? Og takk for svar GullLars! Remember the post kommer nok tilbake hit om nåken dager, orker ikkje dra med meg dataen der alt av ekstra utstyr ligger uttfårbi Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Har nettopp kjøpt meg 2 stk OCZ Vertex ssd disker, som er satt opp i raid 0,etter mye om og men fikk eg til raidet, som da står på ein irriterende raid kontroll: Dell PERC5/i På prisguide står det jo at diskene skal klare 230mb/s read, men eg kommer ikkje opp i mer enn 220mb/s read (med raid 0) Resultatet kommer fra HD Tach (nyeste rev) Har testet med 64kb og 128kb stripe, men ingen forsjell... Foresten, er det normalt at det er kontrollern namn ein må velge da ein skal benche hdd /ssd? Har ikkje gjort anna enn å sett opp raid og bencha, ingen triksing i os.. (raid disken er tom under test) Virker som att nåke her er heilt på trynet Nåken som veit noke eg kan ha gjort galt? Holder på å teste en del SSD disker nå. Fikk samme resultat som du i HDtach med 2 stk vertex i raid-0 på en Adaptec controller. Men når jeg kopierte i windows, så ble det andre boller. Kopierte med over 400 MB/s fra SSD raidet til et annet array HDtach suger for testing av ssd disker. Tester masse forskjellige kontrollere og antall ssd disker i raid-0. Skikkelig spennende saker gitt Gleder meg når jeg skal teste alle ssd diskene i raid-0. Satser da på over 1GB /s lesehastighet Nå ligger det masse pappesker og antistatiske poser over alt på datarommet etter at jeg åpnet alle eskene med ssd fra OCZ og Supertalent Hmm, du har jo 1gb/s leseytelse med alle sas diskene men du får jo meir iops og betre access time tho =) Snakte ikkje du om at GullLars ikkje måtte gå i luksusfellen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå