Gå til innhold

Hvilket objektiv til D90?

Anbefalte innlegg

Tenkte å slenge inn en bestilling på et D90 kit med Nikon 18-105mm VR + et Nikon 50mm F 1.8 objektiv.

Kan ta meg råd til å bestille med enda et objektiv til 3/3,5k.

Finnes det noe i denne prisklassen som er et must, eller bør jeg spare pengene til neste lønning og gå opp et hakk eller to i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med denne pakken er du godt rusta for mange situasjonar. Eg vil heller råde deg til å fyrst bli kjend med dette utstyret, for så å eventuelt kjøpe andre objektiv når du veit kva behov DU har.

Eit alternativ er å kjøpe 16-85 VR i staden for 18-105 VR, då denne går for å vere nokre hakk kvassare, samstundes som du vinn litt på vidvinkelsida. I disse dagar får ein jo med batterigrep gratis om ein kjøper norsk versjon.

Då vil du sitje igjen med ein meget kompetent kamerapakke.

Lenke til kommentar
Med denne pakken er du godt rusta for mange situasjonar. Eg vil heller råde deg til å fyrst bli kjend med dette utstyret, for så å eventuelt kjøpe andre objektiv når du veit kva behov DU har.

Eit alternativ er å kjøpe 16-85 VR i staden for 18-105 VR, då denne går for å vere nokre hakk kvassare, samstundes som du vinn litt på vidvinkelsida. I disse dagar får ein jo med batterigrep gratis om ein kjøper norsk versjon.

Då vil du sitje igjen med ein meget kompetent kamerapakke.

Takk for rask respons og godt tips. Mulig det blir hus + 16-85 hver for seg da. :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg byttet ut 18-105mm med 16-85mm som både skal være bedre optisk, og etter min mening dekke et bedre brennviddeområde, i og med at det minke behovet for en dedikert vidvinkel. Jeg savner sårt et tilsvarende objektiv (15-80mm) for Canon. Veldig kjekt å ha mulighet til såpass vidvinkel på standardzoomen. I tillegg ville jeg kjøpt et lyssterkt objektiv i normalområdet. På et Nikon tilsvarer det rundt 35mm. 50mm kan duge, men vær oppmerksom på at det vil bli for trangt for gruppebilder inne. Er nok best for overkroppsportretter.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...